• Flipperkulan

Använda locktång - hur 17 får jag lockar?!?

Jag fick en locktång i present när jag fyllde år. Jag hr provat använda den men håret blir inte lockigt!?

Jag har tjockt, flygigt/frizzigt hår. Plattar det och använder värmeskydd.

Såhär gjorde jag när jag provade. Nytvättat hår, värmeskydd och lite curlsmousse i, torkade torrt med fön, plattade med plattång och provade efter det locktången. Håret lockade sig inte alls! Hur ska jag göra? Vill ju få fina lockar som håller iaf ett par timmar..

Mina frågor:
    Hur ska jag göra, vad ska jag använda för att få stadga i lockarna? När jag lockar håret, ska jag sätta fast toppen stänga locktången och rulla upp håret eller ska man rulla upp håret och stänga den sist?

Vad ska jag använda för hårprodukt för att få fina lockar. Inte burrigt, de får gärna bli lite hårda så det är stadga i dom.

Förvirrande men måste få veta!
    Alla tips är guld värt!

• Svar på tråden Använda locktång - hur 17 får jag lockar?!?
  • capu

Tack Imma!! Nu är det bara att ta sig ur soffan och prova

• MulleNuh

Jaa dom blir lite roligare då.

brud27juni skrev 2009-05-08 10:07:54 följande:
    Lockar med plattång blir oftast finare än med locktång :)
  • Tahire

största felet är att du plattar det,förstår inte varför du ska platta till det,nytvättat hår kan också vara lite svårare,vad har du för locktång,en bra locktång som ger bra resultat ska ha bra värme 200grade,det e mitt tips,

• WillesMama

Wella Pro Curl Conical - är det någon som vet om den är bra?

• Flipperkulan

Jag plattade det först för att mitt hår är så frizzigt.. Men ska prova dels att göra det dagen efter hårtvätt samt prova locka med plattång, har både en bred och en mindre, smalare. Tack för alla tips!

• Linkan82

Tvätta håret, lägg i en volymmousse, torka det och locka sedan. Spraya sist för hållbarhet...

• Jemma

Använd platttången istället. Den funkar riktigt bra..

Ser att många skrivit att du inte ska platta det innan, om du har samma hår som mig så är det en synd att enbart locka håret. Man blir alldeles frissig då man har alldeles för många småhår. Ser man inte klok ut. Utan jag brukar först platta hela håret & efter det använder jag platttången till att locka det. Då slipper man det där frissiga.

Skitigt hår skulle jag inte heller klara av.. det funkar alldeles ypperligt med rent hår också. det är träning som gäller..

• emi82

Jag var på Bellbox idag och handlade stylingprodukter inför bröllopsfriseringen. Jag frågade en frisör vilken produkt som är bäst att ha i före man locktångar håret för att skydda mot värmen samt ge mkt hållbara, spänstiga lockar. Hon tipsade mig då om Loréal TEC pli "thermo-fixing spray for thick hair" som hon tyckte var den bästa produkten. Hon sa att jag skulle spraya lite på varje slinga precis innan jag lockade den. Skulle inte ens behövas något finish-spray efteråt. (jag köpte den men har ej testat själv än).

Sedan är det ju såklart jätteviktigt att locktången blir tillräckligt varm, annars blir resultatet nada. Ca 200 grader ska den bli.

Om man vill ha volym i den lockiga frisyren kan jag starkt tipsa om Osis "dust it". Grym att ha när man ska tupera en schysst volym, bara att pudra lite i hårbotten. So long!

• Flipperkulan

Nu har jag provat lite med locktången. Blandade värmeskyddslotion med lite hårgelé och lockade några hårtestar och det funkade faktiskt! Men resultatet var inte så hållbart så jag ska absoult prova Loréal-produkten du skrev om emi82!

• Flipperkulan

Nu har jag provat lite med locktången. Blandade värmeskyddslotion med lite hårgelé och lockade några hårtestar och det funkade faktiskt! Men resultatet var inte så hållbart så jag ska absoult prova Loréal-produkten du skrev om emi82!

Svar på tråden Använda locktång - hur 17 får jag lockar?!?