• dajmstruten

Asså folk är ju dumma i huvudet!

Alltså, jag håller på att spricka av ilska här!!!

vad är det som är så svårt med att få en inbjudan, göra som det står, sen komma eller inte komma och om man väljer att komma, göra det utan strul, frågetecken eller ego-trippar!!!???!

1. brudgummens syrra blev bjuden själv då hon har sagt att hennes förra kille var dum i huvudet och att hon aldrig skulle ta i honom med tång igen. Sen blir de ihop fram och tillbaka hela tiden och vi hör inget från henne och när vi skickade inbjudan till henne så skickade vi den självklart bara till henne då hon sagt att han kallat henne en massa elaka saker mm. Nej nu är de tydligen förlovade och hon undrar varför han inte får komma??
    Vi säger tillslut ok, men att han inte får dricka då han vill bråka och skrika då....
    Nu undrar hon varför hennes barn inte får komma...( på vårt BARNFRIA bröllop)... Hon känner sig upprörd och tycker att det är orättvist...

2. Min syrra känner att det är jättetråkigt att barnen inte får komma och är inte sen med att pika det för mig HELA tiden. Hon har bara totalt över mitt huvud bestämt att de ska få vara med i kyrkan. Både jag och min blivande VILL VERKLIGEN INTE ha skrik i kyrkan, det var mycket därför vi valde att hålla bröllopet barnfritt!! När jag lite fint försöker säga att vi inte vill ha barnskrik på vigseln så säger hon att INGEN kan ta ifrån hennes barn rätten att gå på vigseln... Helt sjukt!
    Barnvakten som hon anlitat ska tydligen komma på vår vigsel tillsammans med sin man OCH BARN! Noll respekt! Jag vill inte ha barn där! Åh, jag blir så arg! Så nu måste jag ringa till min blivandes syrra och förbereda henne att det kommer att finnas med barn på vigseln men att det inte var meningen typ...

3. idag får min blivande ett mess från en kompis där han skriver, vi vill gärna sitta bredvid den och den då vi inte känner så många andra... Asså, han har inte suttit uppe till 5 om nätterna och gjort bordsplaceringar. ÅÅÅÅHHH!!! himla människor!

Skriv vad som gjort er arga så att jag slipper sitta här och känna mig som en liten argboll...

• Svar på tråden Asså folk är ju dumma i huvudet!
  • Ore

Jiel o Deps skrev 2009-05-08 14:26:46 följande:

Ore skrev 2009-05-08 14:14:43 följande:
    Ja, ni bjöd ju in folk att närvara, de som ville.Det har redan sagts att vem som helst kan komma in i kyrkan om de skulle vilja, inbjudna som oinbjudna. Vi kan väl säga att vi drar ett streck över det som slutdiskuterat. Jag vill inte verka otrevlig, men det har tagits upp några ggr nu och jag tror inte det ens har med TS's problem att göra.Om jag inte har fattat det fel så har hon problem med sin familj, sin syster som verkar tänka ha med sig sina barn hur TS än säger att de INTE vill ha dem med?Jag kan tillägga här att våran vigsel kommer att äga rum mitt i en park. ALLA får komma och jag skulle inte bli förvånad om ett par A-lagare skulle gå förbi och bli nyfikna. Barn kan skrika eller en mås skita på min klänning ( ), men det här är vad VI bestämt oss för. Middagen därefter kommer nog antagligen bli barnfri om VI bestämmer oss för det.
    Jo, det har väl i högsta grad med TS problem att göra. TS verkar tro att hon och hennes blivande har RÄTT att inte tillåta barn i kyrkan, vilket de alltså inte på något sätt har, kyrkan är öppen för alla även under en vigsel, även för svettiga turister i hawaiiskjortor, om det är så...

Middagen däremot har man ju all rätt att styra över, och där kan man önska en barnfri tillställning och det bör då respekteras.
  • Jiel o Deps
    Ore skrev 2009-05-08 14:50:58 följande:
    Jiel o Deps skrev 2009-05-08 14:26:46 följande:Jo, det har väl i högsta grad med TS problem att göra. TS verkar tro att hon och hennes blivande har RÄTT att inte tillåta barn i kyrkan, vilket de alltså inte på något sätt har, kyrkan är öppen för alla även under en vigsel, även för svettiga turister i hawaiiskjortor, om det är så... Middagen däremot har man ju all rätt att styra över, och där kan man önska en barnfri tillställning och det bör då respekteras.
    Det tycker jag inte. Hon skrev ju just om sin familj och deras barn. Hon ska väl kunna begära att hennes FAMILJ respekterar deras vilja eller? Jag förstår inte varför folk ska ha sådan ovilja mot att folk kanske faktiskt inte vill ha med barn på sina bröllop, i den mån det går?
  • isop
    älskarlivet skrev 2009-05-08 14:31:38 följande:
    Men vad gör man om en turistfamilj går in och sätter sig i kyrkan då?De vet ju inte om vad brudparet vill eller inte vill..
    Då har man otur. Men jag skulle inte kalla det otur om ens närmaste familj mycket väl känner till ens önskingar och väljer att skita i dem (och dessutom tar med fler barn - barnvaktens).
  • lecaroline

Ska barnvakten ta med sina egna barn????
    Helt sjukt måste jag säga..

Hade det varit jag så hade jag bett henne fara och flyga. Hon kan bestämma på sitt egna bröllop nu ska hon visa respekt mot sin syster...

Gifter mig om 15 dagar och jag har fortfarande en klump i magen när 3 kusinbarn/tonnåringar blev intvingade på vårt bröllop och middag. Observera då att deras pappor inte ska med..

• bridesilly

nej det vet jag väl men förhoppningsvis om det nu mot all förmodan det kommer någon som inte är bjuden så är dom tysta och stör ingen. man vågar nog inte störa när man vet med sig att man inte ens känner brudparet.

älskarlivet skrev 2009-05-08 14:31:38 följande:
    Men vad gör man om en turistfamilj går in och sätter sig i kyrkan då?De vet ju inte om vad brudparet vill eller inte vill..
  • Pizan
    bridesilly skrev 2009-05-08 17:22:37 följande:
    nej det vet jag väl men förhoppningsvis om det nu mot all förmodan det kommer någon som inte är bjuden så är dom tysta och stör ingen. man vågar nog inte störa när man vet med sig att man inte ens känner brudparet.
    Jag var på ett bröllop när det kom in ett gäng japanska turister med kameran i högsta hugg och de började frenetiskt filma och fota vigselakten och det blixtrade som attan. Innan vigseln så hade brudparet önskat att igen förutom bröllopsfotografen skulle fota eftersom det tyckte det var jobbigt med alla blixtrar....
    Så det blir inte alltid som man tänkt sig men efteråt så sa de att de hade tyckt att det var lite komiskt. Tror man gör sig själv en tjänst om man tar lite lättare på saker och ting.
  • Red Scarlet

Förstår att det är frusterande ifall det kommer barn och andra som stör i kyrkan, och det är respektlöst mot er eftersom ni ändå bett om en barnfri vigsel.. men försök att ändå ta så lätt på det som ni kan. Ni kan ju ändå inte hindra folk från att vara med i kyrkan och blir ni neurotiska över om någon stör minsta lilla så kommer ni att kunna bli jättebesvikna. Oftast tror jag inte att man hör allt som händer när man står längst fram vid altaret ändå, och jag kommer nog att vara för uppslukad av min heta fästman och att säga rätt löfte osv för att orka bry mig om någon unge skriker (vi har också barnfritt men man vet aldrig..) eller någon annan stör.

Jag såg det här klippet förut och började skratta, så länge det HÄR inte händer så överlever jag! ;)

• agtiwi

dajmstruten: Förstår att du blir irriterad när nära och kära inte respekterar era önskemål. Men för att du/ni ska slippa irritera ihjäl er i kyrkan i stället för att kunna njuta så gäller det ju nu att komma på något litet enkelt sätt för att minimera risken för gap, skrik och rastlöshet bland barnen under vigseln. Detta skulle kunna vara att den/de som står och tar emot gästerna i kyrkan och delar ut vigselprogram delar ut varsin festis och frukt till varje barn. Vet ju inte vilken ålder barnen är i, men kan vara värt att försöka tänka runt problemet och helt enkelt hitta på en någorlunda fiffig lösning!

• Sommar 2010

En stilla undran bara, hur många "normala" människor som skulle gå in på ett bröllop med folk de inte känner skulle låta sina barn störa ceremonin? Man kan inte hindra någon att komma in i kyrkan, men skulle en normal frisk människa gå in i kyrkan under en vigsel med skrikande barn? De föräldrar jag känner skulle inte göra det.

Förövrigt, om det inte är ett bröllop, men människor som sitter och ber inne i kyrkan, skulle man då som förälder låta sina barn springa omkring och leka/utbringa ljud?

Ingen kritik åt något håll, men en undran om hur människor och sunt förnuft fungerar.

• Sommar 2010

Mitt inlägg ovan gäller förstås inte släkt som vill ha med sig sina telningar. Det är uppenbarligen ett problem som dajmstruten skriver om, men där har jag inte kan ge råd utan bara tycker att man bör respektera brudparets önskningar om man är inbjuden till deras ceremoni.

Svar på tråden Asså folk är ju dumma i huvudet!