• wiii

    de tre små orden

    Jag blev så förvånad innan idag när jag pratade med några vänner. min älskling ringde under tiden, och när vi avslutade sa vi "jag älskar dig" till varandra. Vännerna undrade då överraskat om vi alltid sa så när vi pratat i telefon, som om det vore den konstigaste sak dom hört (dom är också alla i relationer). Det gör vi inte alltid, men ganska så ofta ändå, och ofta hemma också.
    Då var det en av dom som sa att det sa vi bara till varandra de första månaderna, en annan sa att dom kanske sa det till varandra en gång var tredje månad..
    hur är det i era relationer? är det vanligt att man inte säger det så ofta eller råkar det bara vara så bland mina vänner?

  • Svar på tråden de tre små orden
  • Bustroll

    Vi säger det till varandra varje dag, flera gånger om dagen...i sms, telefonen, på morgonen, under dagen och på kvällen.
    Kort sagt...väldigt ofta

  • Suss o Jonas

    Har oxå haft folk som höjt på ögonbrynet.
    Vi säger det itne varje gång men ofta när vi avslutar ett samtal.
    Säger det hemma oxå men faktiskt mer när vi talar i telefon.

  • Elide

    Vi säger det flera gånger per dag. Slutar telefonsamtal med det, sms och mail. Är en så underbar känsla att få säga det till någon och att någon säger det till en.

  • rosesarered

    Detdär är nog väldigt olika i olika relationer.


     För mig känns det väldigt personligt att säga dom tre orden så jag sitter ogärna på tunnelbanan och pratar i telefon och säger det inför främlingar.


    För ingen statistik över hur ofta vi säger "jag älskar dig" till varandra men tror inte att det är varje dag. För mig är kärlek mycket mycket mera än bara ord så det stör inte mig nämnvärt.


    Viktigast är handlingar! (för mig)

  • konstigabaralillajag

    Min m2b och jag tillhör den skaran som inte säger det speciellt ofta. Vi visar det på andra sätt, genom handlingar. Vår relation är bra, har varit tillsammans i 12 år och jag tror inte att den hade varit annorlunda om vi sagt de "tre orden" till varandra oftare :)
    De gånger som vi faktiskt säger detta är det speciellt, det pirrar i magen :) Hade han/jag sagt det varje dag hade det inte varit lika speciellt för oss... :)

  • Lady o Lufsen

    Väldigt individuellt !
    För egen del så är jag lycklig när min man själv känner att det är dags för ett EXTRA "Jag älskar dig"- hatar när det blir slentrian över uttryck!
    När jag behöver det som bäst så blir jag lycklig över att höra det...sägs det vid varje telefonsamtal så är det mera en vana och betyder kanske inte samma sak!?

    Vi avslutar varje samtal med "PUSS PUSS"...men mer av vana än av ordens rätta innebörd...det har till och med blivit en sån vana så att både min man och jag har avslutat samtal med "PUSS PUSS" till HELT FEL personer!!!

  • wiii

    Intressant med lite olika synpunkter på det här :)
    Vi är ju alla olika som männikor och det hade då varit konstigt om vi gjort på samma sätt allihop.
    Åsikten att man inte vill att det ska gå slentrian i orden är något jag jag verkligen respekterar, men jag tror också att det är ens eget ansvar att se till att det INTE blir bara en vana. Att bara säga när man känner att man kan lägga känslan bakom sina ord, oavsett om man säger det flera gånger om dagen eller en gång i månaden.
    Och i slutändan handlar det ju bara om vad man själva trivs bäst med :)

  • Birana

    Vi säger aldrig att vi älskar varandra och jag saknar inte det och vill inte heller ha det. Varför ska man göra det förstår jag inte. Ord är viktiga men det känns inte seriöst eller naturligt för mig att säga det. Att säga det efter nån månad eller de första månaderna är ju nästan skrattretande i mina öron för man känner ju knappast varandra efter några månader... Vi är alla olika, vissa har behov andra har andra behov.

  • Birana

    Håller med om att det inte är lika pirrande om man säger det så ofta och använder det dessutom som en avslutningsfras. Den gången min blivande sa jag älskar dig till mig var det nästan som att vi var barn som skämdes efter det som råkade komma ut. Det var fantastiskt :D Så de tre orden ska inte överanvändas!

  • CamillaetCamillus

    Vi säger det och har sagt det flera gånger om dagen sedan en vecka efter att vi blev ett par. Jag har varit i relationer där jag aldrig eller nästan aldrig fick höra det, och det gjorde mig utsvulten. (Jag har å andra sidan fått höra det i relationer som ändå inte varit bra, så det är ju ingen garanti.) Men, jag vill gärna ha det som vi har det nu. (Säger det till min son minst en gång om dagen också, det känns precis lika viktigt.)

Svar på tråden de tre små orden