• DanKat
    Äldre 7 May 12:16
    5799 visningar
    46 svar
    46
    5799

    Nya Skelleftetråden!

    Här är den nya tråden för alla par med anknytning till Ske-å! Såg att den gamla tråden kommer stängas imorgon så jag startar en ny redan nu

  • Svar på tråden Nya Skelleftetråden!
  • Äldre 30 May 15:26
    #32

    KLICKA inte på Hoppetombröllops reklamlänkar överallt här!

  • Mirfak
    Äldre 9 Jun 23:41
    #32

    Vi har nu skrivit ut alla inbjudningar utom två, dom fixar vi imorgon.. Men vad hände, ist för kring 80+ så ligger vi nu på 111 personer... Dags att se över budgeten igen alltså :P
    Är det bara jag som hoppas på att endel folk tackar nej? Eller att dom iaf kommer utan respektive...

  • Fjosok
    Äldre 9 Jun 23:46
    #33

    Mirfak: Grattis till att börja vara nära att folk ska få veta. OCh grattis till vuxenpoängen med

  • Mirfak
    Äldre 9 Jun 23:54
    #34
    Fjosok skrev 2009-06-09 23:46:51 följande:
    Mirfak: Grattis till att börja vara nära att folk ska få veta. OCh grattis till vuxenpoängen med
    Ja, det börjar kännas verkligt nu... Oh shit vad jobbigt det kan vara med fler vuxenpoäng :P
  • Iluna
    Äldre 10 Jun 06:36
    #35

    tänkte höra med er finns det något ställe i skellefteå där man kan fixa naglarna som inte e sååå himmlans dyrt??

  • ElMac
    Äldre 10 Jun 21:37
    #36

    Ja gästlistan var verkligen det svåraste hittills! Vi hade dock en gräns på 60 pga utrymmesbrist så de är en del som man hade velat bjuda som man fick stryka. Men de som vi bjudit hoppas jag kommer iaf.


    Mirfak skrev 2009-06-09 23:41:56 följande:
    Vi har nu skrivit ut alla inbjudningar utom två, dom fixar vi imorgon.. Men vad hände, ist för kring 80+ så ligger vi nu på 111 personer... Dags att se över budgeten igen alltså :PÄr det bara jag som hoppas på att endel folk tackar nej? Eller att dom iaf kommer utan respektive...
  • Mirfak
    Äldre 15 Jun 16:38
    #37

    Är det nån som vet av var man kan lära sig dansa, antingen vals eller nåt annat häftigt, här i skellefteå?

  • DanKat
    Äldre 17 Jun 10:28
    #38

    Hej igen allihopa! Besöken här på BT blir mycket sporadiska nu under sommaren, mina föräldrar har inte världens mest pålitliga internetuppkoppling

    Måste bara berätta en sak, jag är så superglad!! Jag och en av systrarna var i Umeå i måndags och gick bl.a. runt och letade näbbklänning (kom på för typ en vecka sen att vi vill ha en tremänning till mig som brudnäbb), men utan att hitta någon. Flickan är typ ett och ett halvt år och alla klänningar fanns bara i betydligt större storlekar. Så till slut fick vi kolla på de vanliga butikernas barnavdelningar i stället, och lyckades hitta en klänning som kändes okej.
    Sen igår gick vi på stan här hemma, och gick in på Asplunds. Och tror ni inte de hade en jättefin liten näbbklänning!! Jag blev så glad så jag knappt kunde tro det!! Och den kostade 250 kr, bara en 50-lapp dyrare än den vanliga sommarklänningen vi köpte i Umeå som var såå mycket mindre bröllopig!! Sen hittade han en kofta på lagret också som var superfin till, som vi dessutom helt spontant fick rabatt på!! Så vi fick jättejättefina näbbkläder för totalt inte mer än 380 kr!! Gissa om jag är glad!!! Ska förbi mammas kusin och hans fru idag så vi kan prova kläderna på flickan, hoppas att det passar!!

  • ElMac
    Äldre 22 Jun 15:14
    #39

    Någon i tråden som har ett stoort tält att låna ut? ;)
    Vi hade ett på g men de är lite för litet..

  • Mirfak
    Äldre 20 Jul 16:37
    #40

    Det var längesen nån skrev här nu. Hur går det för er? Jag antar att flera st redan har gift sig nu?
    Vi har ju fortfarande kvar två månader (minus en dag nu) så det känns ganska lugnt än så länge...
    Letar nu efter bra serveringspersonal, nån som har nåt tips?

    ElMac, hur stort tält och är det partytält vi pratar om?

  • tulare­mi
    Äldre 20 Jul 18:53
    #41

    Hej!
    Jag är ny här... Planerar giftemål i Skellefte 2010. Spanar runt för att inhämta tips om just bröllopsfix i Skellefte. Spenderar min 3:e sommar här i min sambos hemstad. Kan inte säga att jag har koll på stan direkt.

    Är det någon som har erfarenhet av något tryckeri i närheten för inbjudningskort/program etc? Erfarenheter av de olika cateringföretagen? (Hetsgooglar naturligtvis för glatta livet, men vi blir inte klokare av det... alltid trevligare med tips)

    Ser att många skrivit om Hufvudsaken. Är det någon som har varit där nu? Hur gick det? Lutar åt att det blir de som får försöka angripa mitt barr... :)

    Kommer gärna i kontakt med (blivande) skelleftebrudar, gillar mailfunktionen!

    allt gott till er! :)

  • ElMac
    Äldre 20 Jul 19:17
    #42

    Mirfak Vi löste det genom att köpa två stycken egna tält som vi sen kommer att sälja eller hyra ut. Det blev två stycken vit/grå från Jysk, 5*8 m så totalt 8*10 meter. Känns perfekt då vi kommer rymma både gäster och mat i "samma" tält. Förhoppningsvis ösregnar det inte då vi ska käka, men det löser vi i så fall genom att dra isär några bord så de som sitter i skarven inte blir blöta :)

    Tularemi jag ska på hufvudsaken så jag får återkomma om 3 veckor då jag vet hur det var, men det verkade toppen, En hel våning för sig själv :)

    Cateringen känns hittills toppen, men har ju som sagt ingen erfarenhet av själva cateringen från dem ännu så det blir spännande :) De verkar vara mycket mån och lyhörda iaf och de är bra.

    var kommer ni vigas och ha festen?

  • 200908­01
    Äldre 20 Jul 20:44
    #43

    Ni som har funderingar på att åka häst och vagn/släde så finns det en tjej i Bastuträsk som kör med en svart hingst som jag har fött upp. Det är vana att vara ute i trafik och tävlar i körning med goda resultat. Jag vet att de ska gå ett par tävlingar i Skellefte om inom en månad. www.bastustallet.se

  • tulare­mi
    Äldre 20 Jul 21:02
    #44

    ElMac: skrev ett mail till dig om detaljer, men så kom jag på att det kanske var av allmänt intresse (samt att jag ärligt talat inte fattar hur BT funkar rent praktiskt) upprepar jag delar av frågorna här! :)
    - Vilken cateringfirma har ni? Har ni provkäkat maten eller går ni på känsla?
    - Ingår det provuppsättning på Hufvudsaken?
    - Var köper ni blommorna från?

    Ovanstående frågor får givetvis besvaras av vem som helst!
    Med risk att låta tjatig: ALLT är av intresse! :D

  • Mirfak
    Äldre 21 Jul 13:45
    #45
    tularemi skrev 2009-07-20 21:02:48 följande:
    - Ingår det provuppsättning på Hufvudsaken?- Var köper ni blommorna från?Ovanstående frågor får givetvis besvaras av vem som helst! Med risk att låta tjatig: ALLT är av intresse! :D
    -Jepp, det ingår provuppsättning, eller iaf konsultation. Hmm.. ok, jag vet inte om provuppsättningen är med på det, men konsultation vet jag ingår :)
    -Jag köper mina blommor från Blomsterlandet. Sara som jobbar där ska göra min bukett, hon är den bästa florist jag vet av, så valet var enkelt :)

    Cateringfirma har vi ingen, vi ska laga maten själva. Däremot behöver vi personal till köket, som vi inte har hittat än... Ska ringa några samtal idag och imorgon om det...
  • DanKat
    Äldre 3 Aug 11:34
    #46

    Hej allihopa, nu är jag här igen fast nu som gift!
    Såg att någon frågade om Hufvudsaken, jag gjorde min sminkning där. Den blev väldigt fin, bortsett från att hon som gjorde den missade att det blev en rätt tydlig kant vid hakan/halsen. Men det fixade min syster när jag kom hem, och bortsett från den missen så blev jag jättenöjd! Fick låna med lite smink också så vi kunde bättra på under dagen, det hade jag inte väntat mig men det är förstås väldigt bra

Svar på tråden Nya Skelleftetråden!