• Grund

    Underbara Göteborgsfruar - Del 8

    Hej Girls!

    Hoppas ni haft en mysig helg. Det har vi haft. Riktigt härligt att bara slappa och äta god mat. Spelade ju golf i lördags. Det gick ganska bra och jag var supernära att göra en HIO. Attans! Det hade ju varit sååå häftigt! Sen var det bastu, varma bad och avslappning på schemat.

    Herregud vilken utklassning av Norge i lördgas! Kul! Men jag hejade på Island.

    Hur gick övernattningen Maj?

  • Grund

    Amor: Stackars dig och stackars lille L. Säger som Maj, hoppas verkligen det går över och att L är bättre i magen idag. Kram på er!

    Vad härligt att ni ska på bröllop! Jag vill också! Men inget inplanerat iår

    Tack Maj, de är jättefina!

    Idag och vi 2-årig förlovningsdag Får se om vi kan mysa till det med lite spackling ikväll kanske
    I lördags hade jag tre kriterier för att få med mig H till Ullared (låg bara ngn mil från golfbanan): Göra en birdie, göra 2 par och få fler poäng än H. Jag gjorde alla och han fick så snällt styra till Gekås Köpte dock bara några ljus, en tavla och en lampskärm (grön och fin till extrarummet)

    Maj, H gjorde en HIO när han var 13 år. *avundsjuk*

  • Grund

    Amor sötnos! Stackars dig! Har du hittat någon info var det kommer ifrån eller om det smittar. Hoppas det går över fort.
    Kram gumman!

    Tack Aybee! A´s haklapp är hemma.

    Härligt med långhelg nu! Imorgon är det 55-årsfirande för H´s mamma. Vi ska äta gott och gå på opera. På fredag kör vi till Dalarna till vår toastmadame som flyttade "hem" för ett år sedan. Ska bli mysigt!

    Vad ska ni hitta på ladies?

  • Grund

    Ja, kanske det Maj. Henrik ville hälsa på en annan kompis i Örebro som blev pappa 1 maj (tror jag det var).
    Hittar jag er på eniro?

  • Grund

    Godmorgon sweethearts!

    Maj: Stort tack för jättemysig fika! Ni bodde verkligen jättefint och området verkar riktigt bra. Förlåt att jag inte svarat på ditt SMS. Precis efter jag fick det dog telefonen och eftersom jag precis bytt abonnemang fick jag nytt SIM-kort och ny PIN-kod, vilken jag inte hade med mig till Dalarna. Vi körde faktiskt via Lyckorna på väg tillbaka och tyvärr låg huset i en sluttning med ett berg bakom så hela tomten är i skugga på eftermiddagen

    Aybee: Bestämde ni något ang köket???

    Astriden: Hoppas allt gick kanon i lördags! Berätta!!

    Barba: Hoppas du fått odlat massa gott

  • Grund

    Barba, det var ju inte så illa att komma till kvartsfinal. Nästa år hoppas vi på vinst såklart

    Stort Tack igen Maj! Ni bodde ju så himla bra och fint.
    Nej, vi hoppas visningen imorgon. Man vill ju ha sol på en sommarstuga men vi har ju inte bråttom heller så det gör inte så mkt.

    Just det Aybee: Fastnade ni för ngt kök?

  • Grund

    Hej Stjärnis!

    Såg på FB att det var sista dagen. Vad skönt för dig! Hoppas verkligen du får en skön sista månad innan du blir mamma, och sover jättegott Kram på dig!

    Tänk vilken helg det verkar blir för alla som planerat pingstbröllop! Så roligt!

    Maj: Hoppas ni får en riktigt mysig bröllopsdag på söndag!!!

    Ikväll är jag gräsänka eftersom H är på sommarfest med jobbet i Sthlm. Men det ska bli skönt att ta det lite lugnt, sy klart gardinerna och se på TV. Imorgon ska vi äta på Thörnströms kök och på söndag blir det golf

    Ha en riktigt härlig helg alla härliga tjejer!
    Kram!

  • Grund

    Stjärnis: kan tänka mig att det kan vara jobbigt att sova när det är varmt och stor mage. Men jag hoppas verkligen du får en skön månad och att du hinner varva ner och ladda batterierna inför det som komma skall.

    Golfen gick OK. Började dåligt men spelade upp mig lite i slutet. Lyckades göra en birdie igen vilket inte händer alltför ofta.

    Astriden: Var håller du hus gumman?

  • Grund

    Amor: Sidan heter yr.no men den Maj skrev verkade nästan bättre tycker jag.

    Vad kul med en ny byrå. Den är verkligen fin, ska bli kul att se den någon gång.

    Det blev väl en halvlugn fredag. Jag spelade biljard med H´s kompis M, som är gift med min vän A. Jag slog honom med 6-4 så det kändes bra. Med andra ord är gardinerna fortfarnade inte helt klara men jag känner att jag tappat lite inspiration nu.

    Aybee: Du måste berätta om Barcelona!!!

  • Grund

    Morning tjejer!

    Vad härligt det är att läsa om sol och fruktdrinkar!!! Nu när jag tog mig till jobbet var det ju bara grått och regn Sånna dagar gör det iofs inte så mkt att man jobbar.

    Lördag funkar för mig

    Amor: Vad kul med bröllop! Var det Lysekils kyrka och Oscars för er också? Hur gick mätningen av lille L? Har han växt mkt?

  • Grund

    Härligt med 3 färska inlägg så här när tröttheten slagit till såhär efter lunch. Blir alltid lika glad.

    Barba: Var det den 15:e? Lova oss en megasnabb uppdatering Det är hur spännande som helst!!! Vad tror ni tjejer? Tjej eller kille?

    Kille: Grund
    Tjej:

    Amor: Vad kul att det blev så fint! Hur lång är prinsen nu?

    Stjärnis: ja packa nu så din man blir lite lugnare Blir så sugen när jag läser dina statusuppdateringar FB om diverse bakverk *mums*
    Å vi måste ju gissa på dig med

    Kille:
    Tjej: Grund

  • Grund

    Tjosan hoppsan!

    Huuuuu, vilket tråkigt väder! Jag vill bara åka hem och sova känner jag. Jag är ensam på jobbet idag också pga Volvos stoppdag och sen är jag gräsänka i helgen.
    Så idag får ni jättegärna skriva mycket så jag har något kul att läsa inemellan

    Kram på er, glöm inte gummistövlar när ni går ut!

  • Grund

    Tack Aybee! Nu fick jag ett par minuters paus!

    Jag förstår Axel, jag får också BT-vänsabstinens när det går för lång tid mellan vi träffas. Nu längtar jag till imorgon
    Maj, ingen ny resa hit inplanerad väl?

    Ja just det tjejer...kan ni inte ta med era kalendrar imorgon så kan vi kanske försöka hitta någon bra dag att ha skaldjurspartaj i sjöboden.

  • Grund

    Stjärnis, vilken dag är BF nu? Vilken tur att du hann att baka lite innan tröttheten slog till

    Inga problem Maj, du kan givetvis sova över hos oss också. Vad glad jag blev att ni kan den 25/7. Jag skickar ut frågan via FB så kan vi kolla att alla verkligen kan då

    Puss och Kram

  • Grund

    Tjoho!

    Jag blev så glad för din skull igår Barba (idag också såklart ) att det blir en liten kille som du hoppades på. Å allra mest storebror, han måste blivit väldigt glad?
    Första felet för kvinnan på ditt jobb väl?
    Det är nästan otroligt med alla pojkar för BT-brudarna.

    Men jag tror Stjärnis ändrar på det Det är verkligen inte lång tid kvar nu, bara två veckor!!! *spännande*

  • Grund

    Jaaaaa!!! Vilken härligt SMS man får!
    STORT GRATTIS Herr och Fru Lann!!! Äntligen en tjej
    Stor kram till hela familjen!

  • Grund

    Vad skönt att höra att lilla Dockan mår bra och att ni är hemma och mår bra. Försökte förmedla för dig i fredags men kom då kom jag inte in på BT.

    Hoppas ni alla har en haft en toppenhelg i solen. Vi har varit i skogen vid Tranås på 30-årsfest. Men nu är vi hemma och trötta.

  • Grund

    Hej Hopp!

    Så sitter man på jobbet, det är onsdag em och jag bara längtar tills på fredag och UL och Semester!!! Alltå, jag har så tråkigt på jobbet så jag dör snart. Enda trösten är att min vikarie är i stort sett självgående nu så jag kan sitta och greja vid min kollegas dator.

    Stjärnis: Gud vad gulligt med överraskningspicknick. Man kan ju säga att ni fick en fin 1-årspresent Gulligt av p´s mamma å ställa upp och fixa tycker jag. Låter som en toppensvärmor!
    Har A lugnat sig med amningen nu när det varit lite svalare ett par dagar?

    Kram på er!

Svar på tråden Underbara Göteborgsfruar - Del 8