• Anonym

ont i äggstockarna

Jag har ont i äggstockarna och livmodern (tror jag): det är som en stickande eller 'skjutande' smärta 'utåt'. Jag tror inte att det har något samband med ägglossning. Nu har jag haft mer ont än vanligt i 4-5 dagar och det är bara 8 dagar sedan första dagen på min senaste mens, alltså ca 6 dagar kvar till ägglossning. Är det någon som känner igen detta och vet vad det kan vara?

• Svar på tråden ont i äggstockarna
  • Dinturiel

Hej!!
    Jag kænner inte till det, men jag skulle råda dig till att ta kontakt med en barnmorska så du får det kollat. Ær det en inflamation eller nått sånt, så kan det gøra dig steril om du inte gør nått åt det. Det var det beskedet från bb efter min førlossning. Fick jag ont åt livmodern och/eller influensasymtom så skulle jag kontakta barnmorskan på en gång så att det blev åtgærdat på en gång.
    Det ær ialla fall mitt tips. Hoppas du blir bættre.

Kram

• drömmande sambo

Detta problem hade jag också för någon månad sedan och det slutade med akuten för min del! Efter undersökning av överläkaren på gyn konstaterades konstigt nog förstoppning. Väldigt vanligt tydligen att smärtan sitter vid livmodern och känns som den kommer därifrån, men egentligen är det tarmarna som smärtar. Tänk över om det kan vara ditt problem istället!? Hoppas du får klarhet för jag vet hur jobbigt och oroligt det är att gå med!! *kram*

Svar på tråden ont i äggstockarna