• Mamli

calligraphen, hur gör man?

Har precis beställt katalog och 3prov kort hem, men funderar på hur man gör när man beställer.
    Vart skriver man texten man ska ha?
    vi ska även ha lite info om hotell om vägbeskrivning, hur fixar man de så de går i samma stil?
    eller kan man skriva ut de på datorn i en fin färg på ett vitt fint papper och bara lägga bakom inbjudan i kuveret?

hittat jätte fina för 6-10kr st, passar oss jätte bra som har dåligt med pengar

• Svar på tråden calligraphen, hur gör man?
  • Igia

Kolla på deras hemsida. Prova beställ ett kort, du behöver ju inte slutföra, så får du se hur det går till. Det tillkommer ju tryckkostnader på korten så då få du se vad det skulle sluta på oxå.
    Infoblad hade jag nog som du säger gjort själv och lagt i...

• Mamli

åh tack.

insidestryck är ju texten, men va menar de med tryck av design?
    Jag vill ju ha de precis så som de ser ut på deras sida.

• Mamli

äh..vi får väl hjälpas åt sen..ja sitter mest och tittar. det var väldigt bra text man kunde ta av dom.

Jag ska ha två olika sorters inbjudan. en till 16pers som ska vara med i kyrkan och sen fest och middag.
    och sen övriga som bara är bjudna på mat och fest.

kan jag skriva nåt som. vi gifter oss i enskildhet med vår familj men vi hoppas ni vill närvara på middag.......

• Igia

Maila de och fråga...
    Absolut kan ni skriva så, men tänk på att om ni gifter er i kyrkan så kan man inte "förbjuda" nån att komma. Men man kan allti skriva det. Tror folk respekterar det. Men det kan ju komma människor man inte känner alls... Lite info bara.

Mamli skrev 2009-05-05 12:56:30 följande:
    äh..vi får väl hjälpas åt sen..ja sitter mest och tittar. det var väldigt bra text man kunde ta av dom.Jag ska ha två olika sorters inbjudan. en till 16pers som ska vara med i kyrkan och sen fest och middag.och sen övriga som bara är bjudna på mat och fest.kan jag skriva nåt som. vi gifter oss i enskildhet med vår familj men vi hoppas ni vill närvara på middag.......
  • Lakritsbåten

Hör av dig till dem! De har varit superbra på att svara då jag sätllt 1000 frågor om våra inbjudningskort med mera.

Svar på tråden calligraphen, hur gör man?