• pandis81

Fråga när man bokar kyrka

Är det något speciellt som man ska fråga när man ringer och bokar kyrka??

• Svar på tråden Fråga när man bokar kyrka
  • J D

pandis81 skrev 2009-05-05 13:21:05 följande:
    hur är det med bara axlar i kyrkan..?? Vad sa dom på erat möte.??? Jag har nu bokat kyrkan och har helt plötsligt fått en tid som fastställer allt. Det känns så roligt. Så den 24/4-10 14.30 ska vi bli man och hustru. Det känns väldigt roligt. Min pappa ska gå in med mig, och framför mig ska våran dotter och tärnor gå.

Ja, då kan jag ge dig en fråga till. Du måste fråga om prästen tillåter brudöverlämning för det är emot svenska kyrkans ordning.

• pandis81

Men det var då ett jävla tjat om att alla är emot brudöverlämning.
    Jag har min bröllopsdag som jag själv vill ha den. Och min far kommer att överlämna mig där med basta.

J D skrev 2009-05-05 18:34:40 följande:

Ja, då kan jag ge dig en fråga till. Du måste fråga om prästen tillåter brudöverlämning för det är emot svenska kyrkans ordning.
  • Kjell Präst
    pandis81 skrev 2009-05-05 18:44:43 följande:
    Men det var då ett jävla tjat om att alla är emot brudöverlämning. Jag har min bröllopsdag som jag själv vill ha den. Och min far kommer att överlämna mig där med basta. J D skrev 2009-05-05 18:34:40 följande:
    Javisst är det så. Om prästen säger ja.
  • pandis81

det är klart jag har frågat men det gjorde jag redan i januari. Och dom sa att det förekommer att bruden blir överlämnad av sin far. Så vill man ha det så får man naturligtvis ha det. Alltså inga problem.

Därför är jag så trött på allt tjat om att dom flesta är emot att brudens var överlämnar bruden. Jag kommer ha min dag på det viset. Annars så får det vara.

Kjell Präst skrev 2009-05-05 18:45:25 följande:

Javisst är det så. Om prästen säger ja.
  • pandis81

nä men det är ju inte första gången hon pratar om sånt i trådarna heller..

Kjell Präst skrev 2009-05-05 18:53:30 följande:

Men hur skulle JD kunnat veta att du frågade i januari?
  • Red Scarlet

Jag kommer också att häda Ribbing och gå baraxlad i kyrkan.. :(

Usch jag har glömt bort att fråga kyrkan om riskastning.. däremot har jag sagt till de gäster som frågat att vi gärna hellre ser att de blåser bubblor än kastar ris..men om någon anser sig oinformerad nog att de kastar ris ändå..vad ska man göra? Ska jag ställa mig med kvasten? ;)

• pandis81

jag vet inte, i den kyrkan som vi ska vara i så gick det bra om dom kastade ris. Men jag har köpt bröllopsris och det är sånt som smälter bort. Så det blir inget som man behöver sopa. Och vi kommer att ha det i en korg påväg ut från kyrkan. Men även bubblor.

Red Scarlet skrev 2009-05-05 19:04:38 följande:

Jag kommer också att häda Ribbing och gå baraxlad i kyrkan.. :(Usch jag har glömt bort att fråga kyrkan om riskastning.. däremot har jag sagt till de gäster som frågat att vi gärna hellre ser att de blåser bubblor än kastar ris..men om någon anser sig oinformerad nog att de kastar ris ändå..vad ska man göra? Ska jag ställa mig med kvasten? ;)
  • Red Scarlet
    pandis81 skrev 2009-05-05 19:06:48 följande:
    jag vet inte, i den kyrkan som vi ska vara i så gick det bra om dom kastade ris. Men jag har köpt bröllopsris och det är sånt som smälter bort. Så det blir inget som man behöver sopa. Och vi kommer att ha det i en korg påväg ut från kyrkan. Men även bubblor. Red Scarlet skrev 2009-05-05 19:04:38 följande:
    Ah det är ju smart iof! Men..hur smälter det bort ifall det kommer på kläder osv? Jag vill helst inte att folk ska kasta ris för då kommer det bara komma i min urringning...o_O
  • pandis81

Det vet jag inte men det kan man nog få bort på något sätt.
    ska säkert inte vara så svårt. kanske om man blir svettig.. Nä jag vet inte.

Red Scarlet skrev 2009-05-05 19:12:37 följande:

Ah det är ju smart iof! Men..hur smälter det bort ifall det kommer på kläder osv? Jag vill helst inte att folk ska kasta ris för då kommer det bara komma i min urringning...o_O
Svar på tråden Fråga när man bokar kyrka