Fråga när man bokar kyrka
Är det något speciellt som man ska fråga när man ringer och bokar kyrka??
Är det något speciellt som man ska fråga när man ringer och bokar kyrka??
Du kan ju passa på att fråga om man får lov att kasta ris där.
ja det var ju en bra fråga. Något mer???
Om ni måste tänka på dekoration i kyrkan eller om kyrkan har egen dekoration.
vet ni vad som brukar vara vanligast???
Att kyrkan tänker på det eller att brudparet tänker på det och ska då lämna det till kyrkan dagarna innan???
Eller hur mycket utsmyckning har man i en kyrka????
Jag tror att det vanligaste är att kyrkan har blommor på altaret men inte något mer. Om ni vill ha något mer än så, till exempel utsmyckning längs gången eller särskilda blommor brukar brudparet ordnar det själva, lite beroende på hur kyrkan är bokad i övrigt, ibalnd är det inte praktiskt möjligt. Det är väldigt olika i olika församlingar, så ring och hör vad som gäller där ni är.
vad prästen sade till oss var att man skulle vara något sparsam med dekorationer i kyrkan om man vet att man har ett bröllop före och efter just sitt egna. Då måste ju någon av gästerna stanna och plocka i ordning på 5 minuter efter att ni är klara, för att nästa par också ska få möjlighet att göra på samma sätt. De rekommenderade att man inte skulle smycka. Ock definitivt inte kasta rosblad i altargången, hälsade han.
Vi blev inbjudna till ett "möte" med ett antal andra brudpar som skulle vigas i den församligen. Där gick vi igenom allt från tidplan, psalmer, vem går på vilken sida och bara axlar-ämnet och lite andra saker. Efter det mötet fanns inte några frågetecken. Kommer ni ha ngt sådant?
hur är det med bara axlar i kyrkan..??
Vad sa dom på erat möte.???
Jag har nu bokat kyrkan och har helt plötsligt fått en tid som fastställer allt. Det känns så roligt.
Så den 24/4-10 14.30 ska vi bli man och hustru. Det känns väldigt roligt.
Min pappa ska gå in med mig, och framför mig ska våran dotter och tärnor gå.
Jamen, det här om att man inte bör ha bara axlar i kyrkan utan skyla dessa med ngt tyg, även som brud. jag förstår kyrkan, på något sätt iallafall. Som gäst har jag alltid försökt och gjort som så att jag skylt axlarna under en sjal vid bröllop.
Själv kommer jag häda och lär väl brinna i helvetets alla lågor i evigheters evighet då jag kommer att låta axlarna vara bara (tubtoppsklänning). Tror att klänningen inte kommer till sin rätta om jag döljer axlarna med tyll eller ngt liknande, faktiskt.
ja för jag kommer också att ha bara axlar. Och så kommer jag ha en sjal över axlarna efteråt när man går ut från kyrkan bara för att det kan vara lite kyligare.
Så då kan vi brinna i helvetet tillsammans. *** skrattar***
Risken för att ni ska brinna i helvetet för denna förseelse är nog försumbar- däremot kommer ni för evigt att grillas på Magdalena Ribbings barbeque För det är ju främst etiketten och inte kyrkan som menar att man bör ha täckta axlar i kyrkorummet.