Hur gör jag olika sidfötter?
Hur får man Word att gå med på att ha olika text i alla sidornas sidfötter i festhäftet? Jag vill dessutom gärna ha två spalter, eller skilda fält per sidfot.
Hur får man Word att gå med på att ha olika text i alla sidornas sidfötter i festhäftet? Jag vill dessutom gärna ha två spalter, eller skilda fält per sidfot.
Såvitt jag vet så går det inte, däremot kan du infoga wordart och forma det till "vanlig" text, då kan du placera texten var du vill.
Jag vet inte om jag förstår dig rätt med vad du vill ha. Men om det handlar om sidfot per sida så använder du funktionen avsnittsbrytning (finns i Brytning). Bryt löpande. Sedan går du in i sidhuvud/sidfor och tar bort "samma som föregående". Då kan du ha en sidfot per avsnitt/sida.
Om du vill ha olika fot för olika spalter så vet jag inte om det går men isf kan du använda dig av publisher eller powerpoint. Då kan du styra textrutornas storlek och placering precis som du vill ha dem! N-vis måste du i powerpoint ställa in A4 format etc men det vet du säkert hur man gör!