pysselbruden skrev 2009-05-03 22:16:40 följande:
Jag tror att i grund och botten kommer inget att förändras. Vi gifter ju oss för att vi älskar varandra och vill leva resten av vårt liv tillsammans, och det kommer ju förhoppningsvis inte att ändras utan bara att förstärkas av äktenskapet. Däremot har vi pratat igenom hur vi ser på framtiden, vad vi vill och önskar i t ex frågor som barn, bostad, arbetssituationer. Bara för att försäkra oss om att vi vill samma saker.
Ja det var det jag ville få fram ang. barn, bostad..osv. Får ibland känslan att vissa gifta par hoppade över den viktiga delen. Man måste ju jobba åt samma riktining, eller åtminstonde veta vilken riktning din partner kommer gå? Funderar på om detta kan vara en av anledningarna till havererande äktenskap? En vännina har inga planer på att gå tillbaka till sitt jobb efter sin mammaledighet, men talar jag med hennes man verkar han ta det som en självklarhet. Vad händer den dagen mammaledigheten tar slut? Förstår inte riktigt hur du kan undvika att tala om sådanna stora beslut?