• blivande S

vad sk ajag ha för bukett?

Har inte riktigt bestämt mig för hur min brudbukett ska se ut. Det enda jag vet är att jag vill att den ska vara grön och vit. Hortensia tycker jag är jättefint, men inte nödvändigt. Vad passar till min klänning? Bild finns i galleriet.
    Ge gärna tips!

• Svar på tråden vad sk ajag ha för bukett?
  • paulaner

Wow vilken snygg klänning!! Jag brukar alltid titta på www.projectwedding.com när jag behöver inspiration. Blommor är så individuellt och svårt att ge råd om. Jag tycker själv att kallor skulle vara fint till, men det är ju jag det.

• blivande S

Kallor är jättefint, men jag vet inte hur man ska hålla dem. En "vanlig" bukett håller man ju med båda händerna och det känns ganska bra att veta vad man ska göra med sina händer när man är nervös:)
    Kallor måste man ju hålla på ett annat sätt.

• paulaner

Bra poäng Kallor är ju ofta en "lång bukett" som man håller lite på armen. Svårt att förklara. Men man kan ju blanda kallor i en vanlig bukett också, tillsammans med andra blommor.
    Jag tycker din klänning ser så vit och fin ut, så kallor var det första jag kom att tänka på!

• blivande S

Kollade just på "project wedding" och såg att man visst kan ha kallor i en vanlig bukett. Blev lite sugen faktiskt.

• blivande S

Klänningen är verkligen kritvit! tur att jag har lätt för att bli brun:)

• Sommarbrud2010

Kikade på din klänning i ditt galleri och den var verkligen jättefin, undrar var den kommer ifrån?
    Tyvärr har jag inga kloka råd att ge angående buketten...

• young love

Jag föreslår att du ska ha en bukett med vita brudorchidéer. Om buketten har både fullt utslagna orchidéer och orchidé knoppar, får man automatiskt in en naturlig, fräsch vårgrön nyans. Jag tror det skulle passa bra till din eleganta, vackra klänning, för orchideer ger en sån lyxig känsla.

Kan även blandas med vita rosor på ett fint sätt om du vill ha fler blommor.

(Faller dessutom fint, så det är lätt att hålla i en sådan bukett)

Lycka till!

• blivande S

Sommarbrud2010: Jag köpte den på tradera. Jag hade ångest i fem veckor innan den kom. Men den är välsydd och jättefin.
    Lite lång bara, men den ska läggas upp till veckan.

• blivande S

young love: Jag ska googla på vita brudorchideér. Det lät fint!

• Soleirolia85

Jättevacker klänning! Jag skulle välja en enkel, rund bukett, med mycket sirligt grönt runt om och som lite fall.. vit hortensia är jättefint, kanske tillsammans med någon ros, finns en jättefin ros som heter Florence White, den är vit men stukar lite åt lime.
    Tänk dig en ganska stor hortensia som bas och sen bara tre rosor i som ett blickfång och kanske lite alchimilla runt rosorna. det gröna kan vara muhlenbeckia eller kanske murgröna (eller båda!). Det skulle vara fint med några björngräs till också, som "busade" till det lite. Och några små vita pärlor som blänk i hortensian.

Svar på tråden vad sk ajag ha för bukett?