• österbotten juli

luktärt

Kom häromdagen på att luktärt skulle vara underbart att ha som bordsdekoration, lite vilt och trassligt i vaser. Men nu är det bara två månader kvar till bröllopet, så hinner de börja blomma till bröllopet om jag skaffar frön nu och driver upp dem här inne först och sen planterar ut dem? Nån som vet? Kanske det blir för tight... Bor i zon III, men har gott om soliga väggar, där plantorna kunde klättra.

Nån luktärt-expert här?:)

• Svar på tråden luktärt
  • Vanityfair

Ingen luktexpert direkt man jag blir lite osäker. Det kanske borde gå iof nu när det är så himla soligt. Min mamma började odlade massor av luktärt till mig i mars tror jag och har flyttats runt i växthus och är nu ute tror jag. de är på gång men är inte riktigt klara ännu men ska vara klara om 1 månad ungefär. Hon har iof en planteringsexpert som hjälper henne så jag kan höra lite om du inte få ett vettigare svar av någon annan, hehe.

Jag såg denna bukett och blev tokkär, men jag har ändrat mig sedan dess så nu blir det en annan bukett. Men fin är den:
    2.bp.blogspot.com/_7lxrt9j4i6w/SXnZi0SDLiI/AAAAAAAADTc/FDO_eX4hnlQ/s1600-h/Bild+94.png

Fin eller hur! :)
    www.houseandwedding.blogspot.com/

• österbotten juli

Ja, jättefin bukett, enkel men ändå så ljuv på nåt sätt. Hm, ja, det kan nog bli lite väl bråttom för luktärterna. Men å andra sidan skulle det inte ens göra nåt om de inte hann bli klara till bröllopet, då skulle vi i alla fall få njuta av dem resten av sommaren även om de aldrig blev använda. Tror faktiskt jag gör ett försök...

Svar på tråden luktärt