• Tippiti

Hur får jag lockarna att hålla?

Jag funderar på att locka mitt hår när jag ska gå på bröllop men hur får jag dem att hålla bäst? Vill inte att de ska försvinna efter halva dagen.
    Funderar även på att köpa sådana där skummgummistänger som man virar håret runt och fäster ihop som får sitta i håret ett tag. Hoppas att ni förstår vilka jag menar.

• Svar på tråden Hur får jag lockarna att hålla?
  • malininlove

jag skulle föreslå läggnings vätska.. funkade jätte bra på mitt raka hår när jag va på bröllop sist. + att man måste låta lockarna svalna ihoprullade om man gör dem med locktång.
    Lycka till

• Lady o Lufsen

Läggningsvätska innan och hårspray efter- det borde hålla.

• MammaMiaa

Jag ska pemaneta mitt hår för mina lockar ska hålla.

• Tippiti

Tack så mycket för era råd.

• Frukenob

värme spolar är mitt tips

• 090526 1

tvätta håret som vanligt och handdukstorka det så gott det går. sedan lägger du i en mousse eller läggningsvätska (jättemycket och överallt= viktigt).
    sedan lägger du upp håret i sektioner och rullar in dme i gummistängerna. tänk på att inte ta för stora sektioner för då tynger dem bara ner och håller inte upp "locken".
    sen låter du det sitta i tills det är helt torrt. spraya ett varv med hårspray innan du tar ut stängerna. sedan ett varv till när du tagit ut dem.
    sen kan du reda ut lockarna med fingrarna till önskad frisyr :)

ps. grunden är a och o här, och då menar jag moussen eller läggningsvätskan innan. det ger stadga och formar lockarna så de håller. ha inte för mycket hårspray i efteråt, det blir bara stelt, klumpigt och tynger till slut ner lockarna.

• Tippiti

DareDesign: Tack så mycket! Det låter super bra.

• Linadesign

Sen handlar det mycket om hur ditt eget hår är. Om du har lite självfall så håller lockarna oftast bra med endast starkt hårspray. Men har du spikrakt så behöver du nog läggningsvätskan.

Jag och min kompis skulle fixa oss fina till en fest för många år sedan. Jag har lockigt hår och hon har spikrakt. Men vi ville ha tvärtom, så jag plattade mitt, medan hon gjorde lockar med locktång. Vi sprejade massor, och det var fint i början. Men när vi gick hem från festen på natten så hade hon spikrakt hår och mitt var lite halvlockigt...

• alltidvi

Kan någon rekommendera en bra läggningsvätska?

Svar på tråden Hur får jag lockarna att hålla?