• Chrisse och Jonas

Adress lapp på Inbjudningskort

Ni som tryckte adressen på små klisterlappar och satte på kuverten. Var hittade ni papper att trycka på? helst genomskinligt. Och vilket program använde ni för att trycka dem? Var det pilligt och svårt eller?

• Svar på tråden Adress lapp på Inbjudningskort
  • Kirsto

Matton har genomskinliga adresslappar (kanske svanströms också?), och word funkar utmärkt att använda. Lite trixigt att få till mallen tyckte jag (som inte är så bra på finliret i word), men eftersom maken fixade det så ordnade det sig i alla fall.

Vanityfair: Grymt snygga inbjudningskort!

• Aleta

Glöm inte avsändare på kuverten, det var visst någon här på BT vars adresslappar ramlade av.

• Chrisse och Jonas

Jag undrade just om man var tvungen att ha det..är ju inte så snyggt... tryckte ni dem med eller handskrev?

Aleta skrev 2009-04-30 15:35:33 följande:
    Glöm inte avsändare på kuverten, det var visst någon här på BT vars adresslappar ramlade av.
  • Aleta

Vi handskrev allt med guldpenna.

• Chrisse och Jonas

Ja, jag har svårt att bestämma mig... från början tänkte jag skriva själv.. fast med silverpenna i vårt fall.. men sen vet jag inte om jag skriver så fint.. särskilt inte när man skrivit ett gäng och handen börjar bli trött.. fniss.. så jag velar lite fram och tillbaka..

Aleta skrev 2009-04-30 18:06:24 följande:
    Vi handskrev allt med guldpenna.
  • Aleta

De flesra river ändå bara sönder kuverten och slänger dem.

Jag delade ut ett par personligen, men det rekommenderar jag inte om man har svaga nerver.

Chrisse och Jonas skrev 2009-04-30 19:20:17 följande:

Ja, jag har svårt att bestämma mig... från början tänkte jag skriva själv.. fast med silverpenna i vårt fall.. men sen vet jag inte om jag skriver så fint.. särskilt inte när man skrivit ett gäng och handen börjar bli trött.. fniss.. så jag velar lite fram och tillbaka..
Svar på tråden Adress lapp på Inbjudningskort