• Sonja68

Blommor till brudparet

När vi gifte oss nu i april fick vi blommor av alla våra ryska vänner (min man är ryss) men inga från de svenska. Där märkte vi en skillnad i traditionerna.
    Själv tycker jag det var jättefint och roligt att få vackra blommor! Vi ställde dem på presentbordet och det blev jättevackert. Vi hade annars inte dekorerat lokalen så mycket (tulpaner i vaser på borden och silverkandelabrar) då det är en gammal herrgård som är väldigt vacker i sig med kakelugnar och vackra möbler. Men presentbordet blev en liten "karamell" med vackra paket och blommor.
    Vi skulle åka iväg på 3 dagar efter bröllopet, men jag ställde blommorna svalt i vår källare och i stora vaser med vatten. Lät cellofanet runt om vara kvar. De var lika fina när vi kom hem! Någon bukett samt brudbuketten tog jag med mig dit vi skulle

• Sonja68

Som jag skrev ovan så fick vi blommor och blev jätteglada. De som gav blommor hade även lagt pengar och ett vackert kort i kuvert, istället för present. Pengar + blommor, inte alls dum present, både vackert och användbart
    Det är väl alltid kul och känns lyxigt att få blommor! Hur kan man bli arg för det?!
    Ingen behövde hålla i blommorna, som jag skrev i ovan inlägg så fanns det vaser i vår lokal (tur va´?!) så vi ställde blommorna i vaser på presentbordet.

Svar på tråden Blommor till brudparet