• molnis
    Äldre 27 Apr 20:04
    3495 visningar
    12 svar
    12
    3495

    Vi som gifter oss och/eller har fest på Stora Holms Säteri 2009/2010

    Finns det några fler som ska vara på Stora holms säteri här och som vill utbyta lite idéer och tankar?=)

  • Svar på tråden Vi som gifter oss och/eller har fest på Stora Holms Säteri 2009/2010
  • molnis
    Äldre 27 Apr 20:09
    #1

    Vi gifter oss och har festen där om ett år (17 april). Var där i helgen och spanade lite och kände in hur det är vid den tiden på året. Va mysigt att fika inne i det lilla huset där vi kommer ha vigseln, kunde sitta och fundera lite på hur man kan ha det!

    De hade även dukat upp för fest för kvällen så vi fick kika på hur det blev med de runda borden, kändes jätte bra!

  • Svanbo­et
    Äldre 28 Apr 10:29
    #2

    Jag hänger gärna här för SH är en av lokalerna vi funderar på inför 2010/2011 och vad jag förstår så är det boka tidigt som gäller

  • molnis
    Äldre 28 Apr 21:02
    #3

    Jo det verkar populärt=) Vi gick lite bakvänt, har varit förlovade flera år och inte tänkt så mycket på bröllop. När vi pratade om det kändes det så jobbigt när vi inte hade några tankar om vart vi ville ha det (som passade borglig vigsel).
    Men så kom min M2b på stora holm och jag fastnade för bilderna direkt å när vi var där kändes det hel rätt. Så då bestämde vi oss att då har vi ett ställe som känns bra och kunde därför bestämma datum!

    Vad är det för andra ställen ni kollar på?

  • molnis
    Äldre 28 Apr 21:04
    #4

    Läste din presentation! Vi har varit tillsammans sedan 5 mars 99 så en dag kortare än er, lite roligt=)

  • molnis
    Äldre 30 Apr 21:09
    #5

    Måste väl finnas fler??=) *puff*

  • Svanbo­et
    Äldre 6 May 11:31
    #6

    Så roligt! Får lov att säga grattis till de första 10 tillsammans


    molnis skrev 2009-04-28 21:04:19 följande:
    Läste din presentation! Vi har varit tillsammans sedan 5 mars 99 så en dag kortare än er, lite roligt=)
  • molnis
    Äldre 6 May 19:50
    #7

    Tack detsamma!!=)

  • Erienn­e
    Äldre 9 May 18:07
    #8

    Vad ligger priserna på Stora Holm på? Lokal/mat/dryck?

  • Sofieo­chJami­e
    Äldre 9 May 18:54
    #9

    Lokalen kostar 13500 nästa år och 2500 för trädgårdshuset om man vill ha det också. Men allat annat får man fixa själv; porslin, linne, mat, dryck etc.

  • Svanbo­et
    Äldre 11 May 09:01
    #10

    Det är ju inte billigt men bilderna är helt underbara. Jag hoppas på att kunna besöka SH en gång under sommaren och en gång under vintern så vi får se hur det sre ut under de olika årstiderna.


    SofieochJamie skrev 2009-05-09 18:54:39 följande:
    Lokalen kostar 13500 nästa år och 2500 för trädgårdshuset om man vill ha det också. Men allat annat får man fixa själv; porslin, linne, mat, dryck etc.
  • ceybit­z
    Äldre 27 Jul 19:03
    #11

    Hej!
    Vi har precis bestämt oss för att börja planera bröllop till nyårsafton nästa år, så har man gott om tid =)
    Ska till SH på lördag och titta! är jättenyfiken för det verkar så himla fint på de bilder man sett! Ser mycket fram emot det =)

  • 28 decemb­er
    Äldre 14 Jan 20:43
    #12
    SofieochJamie skrev 2009-05-09 18:54:39 följande:
    Lokalen kostar 13500 nästa år och 2500 för trädgårdshuset om man vill ha det också. Men allat annat får man fixa själv; porslin, linne, mat, dryck etc.
    Låter som ett rån! Fy vad dyrt! Om det bara då gäller för 1 dag!
    Är det för en hel helg så är det fortfarande dyrt, men kanske mer förstådligt.

    Ingick mat i de 13500? Och för hur många ingick mat i fall?
Svar på tråden Vi som gifter oss och/eller har fest på Stora Holms Säteri 2009/2010