• Mrs Greene
    Äldre 27 Apr 12:18
    17181 visningar
    7 svar
    7
    17181

    Fin festlokal i Blekinge sokes!

    Letar efter en tjusig lokal att bade ha borglig vigsel och brollopsfest i. Skall finnas plats till ca 80-100 personer. Garna nagot slotts- eller herrgardsliknande, alltsa inte bydgegardsstilen.

  • Svar på tråden Fin festlokal i Blekinge sokes!
  • Saltak­atten
    Äldre 27 Apr 13:22
    #1

    Tror inte att det finns så mycket att välja på tyvärr.

    I Ronneby finns Borgmästargården. Har aldrig varit där själv men har hört att den ska vara fin. Tror att de tar ca 80 pers där.
    www.koksmastaren.se/169-v%C3%A4lkommen.htm

    I Ronneby finns även Karön som kan vara trevligt på sommaren. Har ingen aning hur många som får plats där dock.

    Det är de enda som jag kan komma på men det borde väl finnas några fler ställen i de andra städerna.

    Googlade, det finns två Herrgårdar i Blekinge som har servering, Hoby Kulle och Valje Herrgård. Kanske kan vara något?

  • Saltak­atten
    Äldre 20 May 22:07
    #2

    Har du hittat vad du söker?

  • AnCo
    Äldre 31 May 10:27
    #3

    Tulseboda Kulturhus kanske.
    Funderade på den fast den ligger för långt från våran kyrka.

    www.tulseboda.se/

  • Katten­nisse
    Äldre 5 Dec 13:46
    #4

    Tulseboda brunn kan vi verkligen rekommendera! Det är ett fantastiskt vackert hus och där finns allt man behöver. Bord, stolar porslin mm. Vi hade vigseln på den vackra verandan men tulseboda ligger granne med kyrkhults kyrka som är otroligt vacker! Www.tulseboda.se

  • sahara­8
    Äldre 28 Jan 22:42
    #5

    Kattennisse, vad kul! Vi har bokat tulseboda brunn till vårt bröllop till hösten!! Nu vill jag veta allt om Ert!!

  • Äldre 31 Jan 22:51
    #6

    Hälleviks havsbad (www.hallevikshavsbad.com/) där ska jag själv ha mitt bröllop och jag rekommender dom varmt!

    Vet inte var i Blekinge du bor men bor ni i tex Karlskrona hade jag sattsat på att hyra Kalmar slott så otroligt vackert! Ville själv ha mitt bröllop där men det är lite väl långt för alla gäster att åka Glad

  • Äldre 23 Oct 12:32
    #7

    Det finns väl en massa lokaler. I skärgåden till exempel. Det finns en del öar med lokaler. Varför inte Statt på Ronnebygatan i Karlskrona? Marinmuseum tror jag också erbjuder uthyrning av lokaler ibland. Fira på Stena Line?

    Det beror naturligtvis helt på vad ens tema och stil är men möjligheter finns om man tänker på det en stund.

    Karlskrona lanseras som bröllopsstad och en del besöker faktiskt staden för just bröllopet skull.

Svar på tråden Fin festlokal i Blekinge sokes!