Psalm?
Jag har svårt att hitta någon psalm som passar trots att det finns så mång vackra... Måste man ha en psalm med på cermonin?
Jag har svårt att hitta någon psalm som passar trots att det finns så mång vackra... Måste man ha en psalm med på cermonin?
Gifter ni er i svenska kyrkan måste ni ha 2 st psalmer.
Vi har varit tråkiga och tagit två som passar på både skolavslutningar och bröllop och som de flesta kan, alltså "Den blomstertid nu kommer" och "Nu grönskar det". Enkelt och bra.
Varsågod!
Tänk på att det bara är de TVÅ första verserna i "nu grönskar det" som brukar vara lämpligast på bröllop, sedan börjar det handla lite om vinter och att allt vissnar och dör typ. Men det brukar prästen ha koll på också.
vi valdepsalm 289 vers 1 och 2 och 180 och 201 vers 1 och 2....men nu vet jag inte vilka det är längre...hahahha ;o)
jo det var en vänlig grönskas rika dräkt, en som vi tyckte handlade om livet texten börjar var dag är en sällsam gåva och så slutligen guds kärlek är som stranden och som havet...osv. Det står ju inte titel med i psalmboken så jag minns faktiskt inte vad de heter
ööh oj jag skrev helt fel. Menade ju "en vänlig grönskas rika dräkt", här var man förvirrad...
åh det fanns ett register i början. känner mig aningen dum
Ni behöver 2. Vi har valt en vanlig söt till sommaren "En vänlig grönskas rika dräkt" och ska nog ha "Vi lyfter våra hjärtan"... passar bra till vigsel. Tips; www.vigselringen.com/psalmer.html
Vi hade 3 psamler 411,84 och 197 tror jag det var