• Junis mamma

Pris på vigselring?

Hur mycket pengar kommer ni att lägga/ har ni lagt på eran vigselring?

• Svar på tråden Pris på vigselring?
  • Mörk Ängel
    Hemlig2009 skrev 2009-04-22 16:27:55 följande:
    Jag badar inte med några smycken. Jag kan tänka mig att köpa titanringar och ha på mig på semestrar och bad i så fall.
    Ja, det är ju smart. Att man har som reseringar!
  • Hemlig2009

Japp, problemet är bara att jag redan sett ut två stycken. Den ena med graverad text på ovansidan och den andra med stenar på högkant. 7000 kr. Min sambo tyckte det var lite dyrt för reservringar, ha ha.

Mörk Ängel skrev 2009-04-22 16:40:16 följande:

Ja, det är ju smart. Att man har som reseringar!
  • Blivande Mrs Lampinen

20 000 kr för vigselring och drygt 3000 kr för förlovningsringen. Egen designad vigselring på likadan skena som förlovningsringen. Skapade av Per Steen, han har butik på Linnégatan i Göteborg. Kan verkligen rekommendera han, jätteduktig och ringarna är mästerverk! =) Han förstod precis hur jag mednade när vi designade min vigselring

Jag skulle nog aldrig köpt detta på nätet. När det kommer till vigselring är det en sån viktig sak för oss att kunna komma och träffa guldsmeden och få den gjorda precis efter vår smak, handmade =) Spelar ingen roll om man sparar några tusenlappar hit eller dit, ska ju bära dem heeeela livet långt....

• Snufflan

Vi betalade ca 4500 kr för min förlovningsring och ca 6500 kr för sambons förlovningsring. Vigselringen kommer kosta ca 10500 kr. Känner ingen som helst oror för att jag ska tappa dom eller nått sånt, har väll tur som har lite stora knogar på fingrarna så ringarna sitter som berg på mig

• J D

Blivande Mrs Lampinen skrev 2009-04-24 20:27:40 följande:
    20 000 kr för vigselring och drygt 3000 kr för förlovningsringen. Egen designad vigselring på likadan skena som förlovningsringen. Skapade av Per Steen, han har butik på Linnégatan i Göteborg. Kan verkligen rekommendera han, jätteduktig och ringarna är mästerverk! =) Han förstod precis hur jag mednade när vi designade min vigselringJag skulle nog aldrig köpt detta på nätet. När det kommer till vigselring är det en sån viktig sak för oss att kunna komma och träffa guldsmeden och få den gjorda precis efter vår smak, handmade =) Spelar ingen roll om man sparar några tusenlappar hit eller dit, ska ju bära dem heeeela livet långt....

Fast det hindrar ju inte att man köper diamanten/diamanterna på nätet och designar hos guldsmed. Vi tjänade 10 000 eller mer på det .

• ÖBRUD

Vi hade byrålådsguld som räckte till båda f-ringarna och min v-ring. Då blev priset såhär:
    F- ringarna 800:-/ st, gulguld
    V-ringen 8.500:- , vitguld med en diamant på 0,3ct.

• 090509
    ÖBRUD skrev 2009-04-27 09:44:29 följande:
    Vi hade byrålådsguld som räckte till båda f-ringarna och min v-ring. Då blev priset såhär: F- ringarna 800:-/ st, gulguldV-ringen 8.500:- , vitguld med en diamant på 0,3ct.
    Är det ringen du har i presentationen (och galleriet)?
  • maj2010

Blivande Mrs Lampinen skrev 2009-04-24 20:27:40 följande:

20 000 kr för vigselring och drygt 3000 kr för förlovningsringen. Egen designad vigselring på likadan skena som förlovningsringen. Skapade av Per Steen, han har butik på Linnégatan i Göteborg. Kan verkligen rekommendera han, jätteduktig och ringarna är mästerverk! =)
    Har du bild på vigselringen? Våra förlovningsringar är nämligen köpta just där, så det blir troligtvis ett återbesök för att skapa min vigselring sen.
  • kohwai

4500:- kr på egen designad vigselring, Anderssons guld, Folkungagatan, Stockholm. Har inte hämtat ut den än så jag har tyvärr ingen bild.

• ÖBRUD
    090509 skrev 2009-04-27 12:48:18 följande:
    Är det ringen du har i presentationen (och galleriet)?
    Nej, det är bara förebilden till den riktiga. Denna hittade jag på en sida som heter Asha, better than diamonds. Den är alltså inte äkta men ack så fin. Den är snarare 2-3 ct stor och så mycket äkta diamant får man tyvärr inte för 9500:- Min ring får ni se på bild efter bröllopet...
  • blivande S

Jag hittade min ring idag. 998:- kostade den. Helt perfekt!
    Är inte så intresserad av smycken alls och ville inte lägga en massa pengar på en ring. Den jag köpte idag passar bra med förlovningsringen som är betydligt dyrare.

Svar på tråden Pris på vigselring?