• Nifi 09

Ska brudparet stå för ris/konfetti eller tar gästerna med sig?????

Känner mig lite fundersam på om vi ska förse gästerna med rosenblad/konfetti som de kan kasta på oss???
    Behöver lite hjälp, tack

• Svar på tråden Ska brudparet stå för ris/konfetti eller tar gästerna med sig?????
  • 20090725

det är nog väldigt olika, vi kommer att ha såpbubblor pga vi inte får kasta ris utanför kyrkan... kolla det med kyrkan, det e inte alltid man får det!

• bridesilly

vi gjorde rispåsar till våra gäster som dom fick samman med vigselprogramme i kyrkan. många säger att gäster tar med sig ris själva men jag har aldrig varit med om det själv på något bröllop jag varit på. man kan ju be sin toasmaster eller annan som hjälper till med festen att dela ut ris utanför kyrkan?

• 20090822

Vi kommer inte dela ut nåt och hoppas att ingen har med så vi slipper ris i håret...

• Tippiti

När jag gifte mig gjorde jag egna påsar med vita frön i så att fåglarna kunde äta upp dem. De fick min toastmaster dela ut.

• lecaroline

Vi kommer att stå för såpbubblor, men det är det enda de får av oss, allså ingen gåva på bordet..

Så slipper vaktmästaren att städa efter oss..

• Bambi76

Vi(eller rättare sagt min systers barn) kommer dela ut rispåsar till gästerna innan vigsel tillsammans med vigselprogrammet..

• elsi

enligt tradition ska gästerna fixa det, men jag ska beställa från confettidirect.co.uk...
    ville inte ha ris, och rosenblad är svårt att få tag i här

• Lissdaniels

Min släkt (jag inräknat) är lite taskiga på att komma ihåg sånt och eftersom det känns lite traditionellt med riskastning så har vi köpt hjärtris som någon vänlig själ får dela ut.

6 juni - när 2 blir 1
  • Aleta

Gästerna själva tar med. Ofta så brukar de som kommer ihåg ta med lite extra och dela med sig en näve till de som har glömt.

(Bara ris och i något fall har jag sett fågelfrön.)

• Nifi 09

Tack för alla avar!! Såpbubblor & rosenblad tycker jag låter fint! Ska bara övertyga m2b om att bubblor är fint å inte barnsligt :)

Svar på tråden Ska brudparet stå för ris/konfetti eller tar gästerna med sig?????