• planerarbröllop

Vad betalade ni åt brudtärnan?

Jag funderar på om jag ska betala klänningen åt min brudtärna och hennes frisyr som ska göras hos frissan? Hur gjorde ni eller hur ska ni göra?

• Svar på tråden Vad betalade ni åt brudtärnan?
  • Imma

Du kanske kan säga just så, alltså istället för att säga att klänningen ska gå i vinrött säger vilka färger som inte passar så bra har hon ju möjlighet att välja något i en färg som hon gillar och som passar med ert tema.

Jag personligen ser helt död ut i vinrött och om någon skulle vilja att jag hade en vinröd klänning på mig skulle nog den personen få betala den själv.

planerarbröllop skrev 2009-04-16 19:33:45 följande:
    Mm.. Jag ställer inga krav på form osv. Men det kan ju vara kul om hon inte kommer med en knall rosa :)
  • Lajsan

Vi betalade kläder, frisyr, smink och sen fick hon en present efteråt.

• Dinnajad

Jag beställde min klänning från Kina och de hittade klänningar vi alla gillade på samma sida. Så det kostade dem ca 400kr/person med frakt. Vi provade dem på de äldre häromdan och de satt jättebra.

planerarbröllop skrev 2009-04-16 19:06:55 följande:
    Halva klänningarna, hur mycket får de kosta då?Blommorna räknar jag med att betala.
  • Kajsalisan

Vi betalar klänningar, blommor, hår och smink.. Funderar på att köpa ett smycke också men velar lite.. Skorna är de enda de betalar själva

• Noxire

Vi betalar klänning, hår, smink, skor och blommor. Men är ju hon vår studerande dotter.

Kram till alla

• planerarbröllop
    Lajsan skrev 2009-04-16 19:41:13 följande:
    Vi betalade kläder, frisyr, smink och sen fick hon en present efteråt.
    Fick hon behålla kläderna sen?
  • planerarbröllop
    Noxire skrev 2009-04-16 20:11:15 följande:
    Vi betalar klänning, hår, smink, skor och blommor. Men är ju hon vår studerande dotter.Kram till alla
    Ja precis, då skulle jag också betala allt. Fast man kanske inte ska göra skillnad på dotter/vän?
  • anja1661

vi betalar halva klänningen, blommorna och hår.

klänningen behåller hon själv efteråt, fri att sälja eller behålla.

• planerarbröllop
    Imma skrev 2009-04-16 19:39:55 följande:
    Du kanske kan säga just så, alltså istället för att säga att klänningen ska gå i vinrött säger vilka färger som inte passar så bra har hon ju möjlighet att välja något i en färg som hon gillar och som passar med ert tema. Jag personligen ser helt död ut i vinrött och om någon skulle vilja att jag hade en vinröd klänning på mig skulle nog den personen få betala den själv.
    Jag ser också fruktansvärd ut i vinrött, men hon är brun och brunhårig så jag tror det skulle passa henne.
    Hon ringer snart och jag ska försöka lägga fram det här, men jag kan inte bestämma mig.. suck..
  • planerarbröllop
    anja1661 skrev 2009-04-16 20:14:34 följande:
    vi betalar halva klänningen, blommorna och hår.klänningen behåller hon själv efteråt, fri att sälja eller behålla.
    Hur mycket får klänningen kosta?
Svar på tråden Vad betalade ni åt brudtärnan?