Inlägg från: Snitte- 5/7-2008 |Visa alla inlägg
  • Snitte- 5/7-2008

    vad härligt det såg ut med hotellpaketet!! riktigt lyxigt med behandlingar och så uuu vad gött!!!

    iidag har vi invigt vårat soldäck. ÄNTLIGEN och grillat först med familjen och firat brorsan, sen drog vi hem till magnus bror och grillade med dem... nu ligger jag hemma och är helt slut efter dagens bravader medans mannen är inne på avslutningsfest på teatern,.

  • Snitte- 5/7-2008

    Hello!

    nope.... ingen bebis här ännu... idag är det beräknad förlossning!!! men det verkar inte bli något idag heller... känner inte a något speciellt mer än de vanliga förvärkarna och så...

    vad duktiga ni är tjejer på att boka lyx eller mysgrejer!! håller med dig englali, man ska vårda sitt äktenskap hihi

    idag ska jag sitta och räkna ner timmarna på denna dagen och hoppas hoppas hoppas att bebisen vill komma ut idag!! håll tummarna för mig!

  • Snitte- 5/7-2008

    Hej tjejer!

    Här händer det inget poå bebisfronten ännu... dryyyygt att gå över... men men han kommer väl så småningom.. min BM tröstade mig med att än så länge har inget barn "dunstat" utan alla har kommit ut... hahha

    Englali: Åh vad skönt att få något konkret efter provsvaren!!! nu vet man ju hur man ska behandla! Hoppas det går fort när väl rätt medecin sätts in, varför fick han inte ta medecinen på sommaren?

    Pumpkin: det är bra funderingar du har... det är klart att livet förändras och det kommer mycket negativt men jag tror livet med barn inte kan vara annat än UNDERBART! jag menar när vi skaffade zelda... så tänkte vi på allt negativt, tidiga mornar, dyra vetrinärkostnader, bli låsta, inte kunna resa vart vi vill när vi vill osv... men jag kan absolut inte tänka mig ett liv utan henne och med ett barn kommer allt bara bli SÅÅÅÅ mycket mer och sååå mcyket bättre...

    (sorry att jag jämför barn med djur nu men har man djur själv kan man nog förstå hur mycket man älskar sin "bebis" visst pumpkin? dina katter betyder ju sååå mycket och inte tar väl de för mycket av din kärlek utan gör den på nåt vis bara större... inom familjen... alltså att det räcker till Lasse ändå..

    flum flum flum... gravidhormoner skyller jag på,,, var det nån som hängde med?

  • Snitte- 5/7-2008

    bebisen är kvar i magen... bf+6 nu...

    Englali: aha.. då förstår jag.. när jag ränker efter är det väl rätt många behandlingar som gör ett "uppehåll" över sommaren pga av ökad risk av infektioner osv... Vad hette viruset som han hade drabbats av?
    Ja men det är väl bra att ha den inställningen att det kommer ta lång tid... sen om det går fortare är det ju bara ett plus Jag tänker på er iallafall och håller tummarna!

  • Snitte- 5/7-2008

    Hej tjejer!

    sorry, trodde jag vart här och skrivit men det hade jag tydligen missat.. ja han har äntligen kommit! Lilla Leo 51 cm lång och 3560 gram.

    Allt började 7.30 på tisdag morgon.. jag vaknade av en värk och fattade direkt att detta var något helt annat än förvärkarna jag kännt tidigare. kunde ändå sova lite halvslumrande till 9.30 då det drog igång på riktigt. 3-5 minuter mellan värkarna och längsta vilan var nån gång 8 minuter... de höll i sig mellan 1-1/2 minut allihopa så det drog verkligen igång direkt!

    vi klockade värkarna och jag försökte bada m,m för att få tiden att gå... halv 2 ringde jag förlossningen och de tyckte vi skulle vara hemma ett tag till... halv 4 åkte vi in och värkarna höll sig nu med 3 minuter hela tiden... var rätt coolt för magnus kunde verkligen säga och förvarna att " nu när som helst kommer det en värk" vi kommer in och de kollar hur jag tar värkarna...
    BM säger så fint " det här ser spännande ut" "du ser ut att ha riktigt ont".... man bara,.... - eah ja, ,,, ???

    men hon menade ju att det var på G och att det drog åt rätt håll... hon föreslog ändå att vi kunde få gå ut och gå en sväng om vi ville,,, men jag kände INTE för att gå ut bland folk med så långa och täta värkar!! så vi stannde kvar...

    de frågade om man ville äta något men värkarna kom bara tätare och tätare så nu hann man knappt andas emellan... klockan 21 fick jag ta lustgas... så med den och med Magnus stöd som masserade och andades med mig osv klarade vi oss bra...
    11.45 gick vattnet, sen kom krystvärkarna igång direkt! skönt faktistk!! en helt annan värk, men nu fick man ju hjälpa till och krysta själv.

    BM säger att hon nog behöver sätta en nål nu iallfall.... NÄÄÄ PANIK! varför då??? jo för att hjälpåa livmodern under slutskedet härnu.... *suck* ja, vad ska man göra.... hon gick ut och hämtade nålen.... men då kom en US in och hjälpte till... sa åt mig att krysta för kng och fosterland och helt plötsligt gick det snabbare... när BM kommer tillbaka med nålen säger US att det inte behövs! hurra!!!! några krystvärkar till så var älsklingen ute!!!!
    01.15... puh!
    sen gick ju tiden... klockan 4 fick vi fikabrickan med goda smörgåsar halv 5 tänkte jag få sova lite,,, men 5 kom de in och sa att det var dags att kliva upp och duscha... jaha.... det var bara att kliva upp det.. sen vart det frukost och 9 skulle vi vara på läkarkontroll och då skulle vi även lämna rummet... jepp man fick inte vara kvar länge inte!!! det var bara att åka hem... fast vi tog in på patienthotellet,,, tänkte det kunde vara skönt att vara i närheten av kunnig personal...

    ja, det var storyn när min son kom till världen

    kram på er alla!!!

  • Snitte- 5/7-2008

    Tack! han är helt underbar lilla Leo

    Idag har Magnus vart på AMS och försökte övertala de att betala en utbildning till honom till hösten. får se hur det går, de ville först söka och se om det finns en möjlighet att han ska få jobb inom det han redan kan,, vi håller tummarna!

    Pumpkin: några nyheter på Lasses jobb? De flesta av MAgnus arbetskamrater som också fått gå tror att det ska vända snart och att de ska få tillbaka jobben,,, vore ju gött om det kunde vända på Lasses jobb också så han får upp lönen igen..,

    VET NI På fredag klockan 8 mååååååste ni se på talang och rösta på mina bröder!

    Bröderna Lindman, de gör ett fakirnummer och slåss lite och så
    Vi skulle vart där och sett direktsändnigen men tv4 ville inte ha med en bebis som kunde skrika och störa... så vi ser bara genrepet så får vi åka hem sen,,,

    Kram kram

  • Snitte- 5/7-2008

    Hej tjejer!

    pumpkin: hihi kul att du såg bröderna på tv härligt att åka uppåt i landet igen, vi håller på att försöka boka in en bra vecka i sommar att åka uppöver, måste ju visa upp Leo för gammelfarmor

    Anja: OJ! trist att de undanhöll eller "glömde" att berätta om den kostnaden.. klart ni blir sura över det!!! det blir ju mycket dyrare nu än vad ni räknat med!!

    furillen: åh vad mysigt med valp!!! Zelda blir ju snart 4,,, helt sjukt vad tiden går..

    Hon äter föresten en massa medeciner nu hon har haft problem med läckage ett bra tag och vi har vart ett antal gånger hos vetrinären men de fattar inte varför hon läcker... nu sist gjorde de 1000 prover och vi ska testa lite olika medeciner för att se om något hjälper...

    Glad midsommar på er tjejer!!!

  • Snitte- 5/7-2008

    Furillen: GRATTIS! Klart man ska berätta sånt här för oss! vi har ju inga att skvallra för ju! Åh så kul! trist att du mår illa bara..

    Anja: vilka härliga bilder, jättegôtt ser ni ut att ha haft det!

    här är det bara fint, vi smälter bort i sommarvärmen.. är ute och pysslar i trädgården och får avbryta stup i kvarten med att amma nä inte riktigt så illa men efter 1.5 timme ska han ha mat under hela dagen...

  • Snitte- 5/7-2008

    Hej tjejer!

    Nu har några av oss haft bröllopsdag!!! tänk ETT år!!!

    Vi skulle ha picnic och dricka bröllopsbubblet osv... men det regnade.. det blev picnic på mattan i vardagsrummet med tända ljus och några sip på bröllopsbubblet ( men bara några då jag ammar) Leo och Zelda var med så klart

    Sen provade vi våra bröllopskläder och tog några kort... haha superkul!!, Såg videon från vigseln och myste

    Pumpkin: hur hade ni det på hotellet med spa???

  • Snitte- 5/7-2008

    Roligt att höra att allt blev bra! tänk att det har gått ett år!! :-0 så fort det har gått!
    jag har just fått reda på att en väninna ska gifta sig nästa år i augusti så nu ska det planeras ordentligt!

    kram på er

Svar på tråden Fruar - sommarbröllop 2008