• AlvaStar

Hur långt innan berättade ni för era föräldrar??

Vill gärna höra hur nära inpå bröllopet ni berättat om det hela för era föräldrar!

Vi förlovar oss nu på pingsafton (30/5) och har planerat bröllopet till juni nästa år. Enligt min m2b är det alldeles för tidigt att berätta om bröllopsplanerna vid förlovningen och det stämmer nog. Vi vill ju helst slippa dryga kommentarer om att vi är för tidigt ute...

När berättade/tänker ni andra berätta??

• Svar på tråden Hur långt innan berättade ni för era föräldrar??
  • sindri

vi är nog lite konstiga för vi har redan berättat och vi gifter oss 7/8 2010 men de är för att vi ska kunna betala och köpa olika saker i förtid så då tog vi och berättade för släckten och de vänner som bor utom lands.

• Valkyria84

Vi gjorde en riktig fuling. Vi berättade bara för toastmaster och min bästa vän samt m2b bror innan. Alla andra fick veta när inbjudningskorten kom, och de blev minst sagt förvånade! Vi hade då varit förlovade i tre år och de hade ingen aning om att vi planerade att gifta oss någon gång. Men jag msåte säga att det var superjobbigt att vara tyst så länge, ett helt år tog det från frieri tills vi skickade ut inbjudningarna!
    Som tur var kunde jag ändå prata om det på jobbet och med min bror och bästa vän, annars hade jag aldrig klarat det!!
    Jag ville ju hellst skrika ut det över hela världen att vi ska gifta os =)

• Kajsalisan

Ok... jag är nog mest udda av er alla, eller vi. Efter som vi satt efter några glas vin hemma hos mina föräldrar och spåna ev framtida bröllopsdatum. Veckan efter ringde min mamma och sa att "gifter ni er då, betalar vi kalaset".. Så man kan väl säga att min lilla mamma visste samtidigt som oss.. Men det är ju bara å tacka och ta emot =))

• tomlinn

ingen av oss skulle kunna hålla nåt sånt hemligt för föräldrar och syskon =D så kanske någon vecka efter att vi började prata om själva bröllopet. det kändes inte jätteviktigt att berätta, som när vi förlovade oss, men det kom rätt snart på tal när vi väl hade börjat fundera mer konkret på det själva.

• Nezza

Han friade, jag visste inget, dagen efter pratade jag med päronen

• wildalila

Hej=)

Vi var ganska snabba med att berätta faktiskt. Jag berättade redan efter förlovningen att vi tänkte gifta oss 08, och så blev det!

Däremot tycker jag att ni ska känna efter själv vad som känns bäst för er!

Lycka till!

• Sommar 2010

Då våra familjer och vänner räknade med att förlovning(= frieriet för oss) betydde bröllop ganska snart så berättade vi genast att bröllopet blir nästa sommar. Datum kommer vi att avslöja för den som undrar när vi bestämt oss och bokat kyrka.

• AlvaStar

Jag är jätteglad och tacksam för alla svar! Känner mig klart klokare

Tar gärna imot fler!

• Rebellen75

Vi förlovade oss för 7år sedan ( 13år tillsammans ). Vi har hållit bröllopsplanerna hemlig till det var dax att skick ut inbjudningarna. Vi gjorde det i förra vecka och bröllopet är i sep. Så skönt att kunna prata bröllop öppet.

• AlvaStar
    Rebellen75 skrev 2009-04-14 19:19:16 följande:
    Vi förlovade oss för 7år sedan ( 13år tillsammans ). Vi har hållit bröllopsplanerna hemlig till det var dax att skick ut inbjudningarna. Vi gjorde det i förra vecka och bröllopet är i sep. Så skönt att kunna prata bröllop öppet.
    Jag förstår verkligen att det måste vara skönt! Även om du kanske inte gått med hemliga bröllopsplaner i hela sju år...
    Själv skulle jag nog inte kunna vara iskall fram tills inbjudningarna är skickade, bra gjort.
Svar på tråden Hur långt innan berättade ni för era föräldrar??