• J D

    Göteborgsbrudar 2009- Del 5!!!

     


    Tizia skrev 2009-05-25 17:39:17 följande:
    JD: Tack tack =) ottosson photo hade vi... väldigt bra faltiskt =) E supernöjda !

    Det ska ni vara, verkligen jättetjusiga (både ni och bilderna)! Känslan i bilderna var så varm.


    Det är exakt sådana bilder som jag hoppas på även om vi inte har samma fotograf .

  • J D

     


    baver skrev 2009-05-28 09:19:17 följande:
    skille, vad fina ni är!! vilken go man du har då, full med överraskningar :)och myrmor, vcälkommen hem..ni var supergrymma mest hela tiden, för att inte prata om din grymma mamma!!jag blir överröst med skola det kommande men någongång måste jag ju kunna träffa er och tjöta lite...fruar emellan hehe..okej ni andra också såklart!på fredag åker jag tur/retur till jkpg för att rida ponny haha lite roligt blir dettillbaka till uppsatsen, kram alla!!

    Åh, skriver du också uppsats?! Hur går det för dig? Är det avslutande uppsatsen?

  • J D

     


    baver skrev 2009-05-28 11:32:27 följande:
    usch, vad gör jag här? ska ju skriva!- det är inte sista uppsatsen dock JD och tizia lite styrka till er...nyfiken på häftklammer-projektetangelica- always min partner in crime!hej igen

    Ja, jag med men man måste ju få ta paus . Själv har jag varit på internet 90% av min uppsatstid för rent nöjes skull men på ngt magiskt vis har uppsatsen blivit skriven ändå, tror säkert att du kan ha samma tur!


    Får jag fråga vad du skriver om eller är det lite hemligt här på BT?

    Lycka till hursomhelst!

  • J D

    Ja, usch, nu känns det ändå rätt bra men jag skulle ju inte vilja göra om det . Inom vilket område är du utbildad Teapot?

  • J D

     


    Teapot skrev 2009-05-28 13:06:09 följande:
    Jag är lärare, gymnasielärare i svenska och religionskunskap. Så förra året skrev jag om eurocentrism relaterat till läromedel och identitetsskapande... låter ju helt sjukt när jag tänker på det nu men det gick an då!

    Vad intressant! Är det som etnocentrism utifrån ett europeiskt perspektiv då eller är jag helt ute och cyklar?

  • J D

     


    Teapot skrev 2009-05-28 21:41:18 följande:
    J D skrev 2009-05-28 13:55:33 följande: Ja ungefär, omvänd orientalism kan man också säga.Angelica, vad kul att få börja pyssla hemligheter Förresten, alla ni fruar som har givit makarna hemligheter redan, har det varit så uppskattat som ni hoppats?Måste få hurra lite för oss också, vi har lyckats få en serveringspersonal till festen *yey* Det ska nog gå att ro hem denna festen också!

    Aha, låter intressant!

  • J D

     


    linvinter skrev 2009-06-13 22:31:42 följande:
    Köpt väskor till vår bröllopsresa nu! Kändes väldigt viktigt, hihi.

    Mm, det måste vi också göra snart! Vad blev det för er del?

    Annars är den stora grejen här att vi äntligen fått hämta våra vigselringar . Funderar på att göra min vigselring till min förlovningsring så jag får ha den nu. Fästmannen går med på det men det känns lite förbjudet så jag får väl ge mig till tåls .

  • J D
    linvinter skrev 2009-06-14 11:54:01 följande:
    Vi köpte på Kårlin.De hade erbjudande på sitt egna märke nu.Carbinväskor (fast i olika storlekar). Köpte 1 jättestor en lite mindre, en sån vi kan ha när man åker flyg med jobbet och 2 handbagage.De hade 15% på hela köpet om man köpte 2st och 25%om man köpte 3st eller fler. Så våra 5 väskor hamnade på ca 1800kr.Jag skall inte hämta min ring förren den 27/11.J D skrev 2009-06-14 07:52:44 följande:
    Wow, bra pris! Vet du hur länge erbjudandet gäller?

    Åh, lång väntan alltså. Vad ska du ha för slags ring då?

  • J D
    linvinter skrev 2009-06-14 20:39:53 följande:
    Jag vet inte, det stod inte, men jag frågade innan i veckan när jag var inne och då trodde hon i affären någon vecka till. Hon verkade inte helt säker..Jo, jag vet...lång väntan ifs är det nog bra att inte ha den hemma...då hade man bara sprunnit och provat den hela tiden.. Jag skall ha en vitguldsring, med 5 briljanter á 0,02ct st utsprida jämt över ringen. Har Schalins riga ring som förlovningsring och denna är gjord för att matcha.Hur ser din ut?J D skrev 2009-06-14 20:04:29 följande:
    Aha, då kanske det gäller än då .

    Låter fint, och ja, jag håller med- det är nog tur att vi fick ringarna först nu när det är mindre än två mån. kvar .


    Jag har en Schalins Passion 12x0,03 ct som förlovningsring och vigselring 10x0,03 med 0,8 ct-mittsten (bild i galleri) så mina är också gjorda för att matcha .

  • J D
    Tx2 skrev 2009-06-14 21:51:41 följande:
    Låter som en bra deal. Jag älskar min samsonite fyrhjuling och funderar på om vi skall köpa en liten mindre el om vi skall vara lite ekonomiska och låna en kompis fyrhjuling när vi åker på vår resa.J D: Kul att du fått ringen, minns att jag bara ville prova den hela tiden. Men det är inte lång tid kvar tills du får ha den på fingret.
    Nej, snart är det dags! Helt sjukt vad fort tiden har gått!
  • J D

     


    Tx2 skrev 2009-06-16 10:46:17 följande:
    Danielaa: Hur gick det med finbyxorna?J D: Snygga ringar, förstår att du vill ha på dig dem.

    Tack!

  • J D

    Danielaa skrev 2009-06-30 19:54:32 följande:


    Här va lugnt...! E alla ute i solen å njuter? Vi har vart vid havet i kväll me prinsen som badat å underhållit oss me sånger som "ketsssuupp plluuttt!" (Märks väl inte alls att vår son tycker de här me kiss å bajs e väldigt roligt...?) Tänkte inte på brudformen alls när vi satt å myste me pizza...! Tizia: Aaah va härligt å åka på spa! Vi sticker till Varberg på spa på bröllopsnatten.

    Solen- I wish. Här är det i princip bara jobb och hårt bröllopsarbete fram till den åttonde... Hur går det för er Daniela? Sjukt vad fort tiden har gått- snart är det vår tur!


     

  • J D

    Daniela: Ja, verkligen! Tiden bara rinner iväg nu på slutet. Iofs har det känts lite så hela tiden för oss som förlovade oss ett år innan och inte hade koll på lokal eller ngt alls då (vi hade ju bara varit tillsammans i 5 mån. så det hade inte funnits ngn tid till att drömma heller). 

    Vad håller ni på med för projekt nu då? Vi håller mest på med festprogrammen... suck vilken tid det tar med alla gästpresentationer... 

  • J D

     


    Danielaa skrev 2009-07-02 21:00:54 följande:
    JD: Jaa, håller oxå på me gästpresentationerna.. Tar massa tid! Trodde jag va klar oxå men nu har dimpt in ett par gäster till som vi inte räknat med som måste skrivas presentation till oxå... Har ni bestämt hur dom ska se ut utvändigt?

    I know...

    Mm, det har vi- det blir enkel design- fästmannen har sagt stopp efter våra maratonsittningar med save the dates och inbjudningskort, hahaha. Svart omslag med ev. kavdrat i mitten med våra initialer i aprikosrosa. Ngt slags band runt om/sy ihop dem. Hur ska era se ut då?

  • J D
    Tx2 skrev 2009-07-04 08:48:55 följande:
    Äntligen lite tid att skriva! Mycket jobb och det fina vädret lockar att vara ute när tid finnes.Jättefina bilder Sweetsun1 Har Baver oxå fått sina?J D: Blivande mannen låter klok Är så tacksam att T höll mig tillbaka och bestämde enkel design på alla pysselsaker.Teapot: Säker på att du inte skall bli vår hemmafru? Erbjudandet står fortfarande kvar. Här plockas det jordgubbar i trädgården som smakar väldigt gott ihop med glass..Carolina: Spännande med skickade inbjudningskort! Hört något?
    Tack, det är han . Önskar att jag hade lyssnat på honom när det kom till inbjudningskorten också men jag var lite väl obsessed. Vi har fått mkt komplimanger men jösses vad trötta vi var när de var klara. Låter som att även du har en mkt klok man vid din sida och dessutom är klok nog att lyssna på honom .
  • J D
    Tx2 skrev 2009-07-07 15:35:48 följande:
    Teapot: Du kan få hitta mig Jag gillar saft och sylt (och ditt grymt goda bröd)!J D: Ibland så lyssnar på honom Speciellt när jag ville att han skulle vara delaktig i planerandet och pysslandet. Lätt att bli insöad på någon lite detalj el pryl när det gäller bröllop.
    Mm, här är vi båda sjukt detaljfokuserade men jag är glad att han ledsnar fortare .
  • J D
    Danielaa skrev 2009-07-08 20:02:46 följande:
    Hummle: jasså innan jul? Nån spec anledning till tidspressen? JD: Håller på me våra program för fullt nu...! De blir en betydligt enklare variant än jag från början tänkt här oxå! De blir vita med grönt band å rosa hjärtan å våra namn kan man säga.. Svårt å beskriva riktigt...! Tizia: Hade gärna passat katter men tror inte m2b e så pigg på de... Tyvärr!Teapot: Ja, semestern blir i samband me bröllopet, två veckor innan och en vecka efter ska vi ha. Håller tummarna stenhårt att vädret håller i sig!! Tx2: Era festprogram va ett typiskt exempel på "less is more", som även fick mig å dra ner på pyntet på våra...
    Låter mkt tjusigt med festprogrammen! Har äntligen varit iväg och köpt material till våra nu så vi borde väl sätta igång... Håller dock på med gästpresentationerna nu och fästmannen sitter och fixar med placeringskorten så tja... .
  • J D

    Teapot och Tx2: ja, herregud, kan inte fatta det själv att det är så lite tid kvar! Lite sönderstressade är jag och fästmannen men samtidigt tror jag att vi börjar få lite kontroll . Hur känner du dig Daniela?

  • J D
    Danielaa skrev 2009-07-09 14:17:41 följande:
    JD: Jaaa, känns lite halv-panikartat just nu me festprogrammen å inte ens börjat me vigselprogrammen än... Va inne me klänningen idag oxå å kollade vilka ändringar som ska göras (ska tas in lite! )hummle: Aaaha, kan tänka mig att du gärna vill ha körkortet nu då ja! Men de e alltid bra me lite press som du säger så de faktist blir gjort nån gång!Tx2, Teapot: Jaaa, nu börjar de dra ihop sig! Nedräkningen går snart till timmar... Blrjar bli riktigt galet nervös nu när jag börjar tänka på hur nära de e...! Ikväll ska jag på provsminkning! Har hittat en annan tjej (eller hmm hon har hittat mig rättare sagt!) som kan sminka både mig å tärnorna, kul kul! Så idag ska jag hem till henne å provsminkas! Hoppas alla har de bra i regnet idag! Puss å kram
    Mm, samma här- men det fixas nog snart! Vigselprogrammen kan vi inte göra förrän vi träffat prästen den 18 eller när det nu var. Suck, fast det är nog lika bra- checklistan är full nog som den är . Skönt att få allt klart med klänningen- min är ändrad och klar och hänger och väntar- känns mkt skönt!
  • J D

     


    Tx2 skrev 2009-07-09 17:40:06 följande:
    Ojoj, då är det dags för mig att undvika dig den närmaste månaden nu då Danielaa J D: beroende på hur ert vigselprogram skall se ut (även där gjorde vi det enkelt för oss, kosntigt va..) så kan ni förbereda och sedan göra justeringar i texten innan ni skriver ut.Hummle: Blir så impad av dig! Kan inte du kicka igång mig med med körkortet. Har lovat T att han skall slippa vara min privatchaufför, någongång. Men å andra sidan så behöver vi aldrig diskutera om vem som skall köra Teapot: Vi kan piffa till gästrummetel så kan vi kanske göra iordningen ett rum i källaren för dig Vill du även ta hand om trädgården och tvätten?!Insåg att det snart är dax att starta vår sjätte(!!!) tråd. Tiden går fort när man har roligt! Fixar det nästa vecka.

    Schhh, då har vi ju ingen anledning att skjuta upp tillverkningen av dem .

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009- Del 5!!!