• Cilla GB

Matta för utomhusvigsel??

Hittade en sida där man kunde beställa en matta för utomhusvigslar och där man kan välja färg och skriva in sina namn på..riktigt tjusigt!
    Kolla här!
    www.beau-coup.com/personalized-aisle-runners.htm

Men är det någon som vet om man kan få tag på det här i Sverige???

• Svar på tråden Matta för utomhusvigsel??
  • zeddy

Vet faktiskt inte, har kollat på det också men bestämde oss tillslut för att ha en röd matta (typ rund) som vi ska stå på och en varsin röd matta för tärnor/bestman.

Vi vigs på klippor, så det är mycket ojämn mark och tror att detta är det bästa sättet.

• Cilla GB

Vi ska ju vara på en gräsyta, så det hade ju varit väldigt fint med en sådan vit längs gången...hmmm..
    Det låter jättefint med röda mattor för er på klippor iaf! Tror jag passar perfekt!

• 18 juli 2009

zeddy: vart har ni köpt era mattor och hur stora är de?

• zeddy

18 juli 2009 skrev 2009-04-20 14:37:14 följande:

zeddy: vart har ni köpt era mattor och hur stora är de?
    Vi har inte köpt ännu, men ska kolla på IKEA i helgen. De har lite olika (iaf på hemsidan)

Blir nog 5 runda röda badrumsmattor till tärnorna, marschalkar samt vigselförrättaren (en till varje person eftersom de inte är så stora)(tror de kostar 29 kr/st

Sen ev en rektangulär till oss. kostar 49 kr/st tror jag
  • zeddy

Cilla GB skrev 2009-04-20 14:32:07 följande:

Vi ska ju vara på en gräsyta, så det hade ju varit väldigt fint med en sådan vit längs gången...hmmm..Det låter jättefint med röda mattor för er på klippor iaf! Tror jag passar perfekt!
    Ja jag förstår hur du menar, det är jättefint! Kanske går det att hitta flera längre mattor ni kan lägga ihop? T ex på IKEA?
  • Cilla GB
    zeddy skrev 2009-04-20 15:25:58 följande:
    Cilla GB skrev 2009-04-20 14:32:07 följande:
    Ja jag förstår hur du menar, det är jättefint! Kanske går det att hitta flera längre mattor ni kan lägga ihop? T ex på IKEA?
    Ja, har inte kikat där men får väl göra det.
    Vad svårt det ska med bröllop o allt som ska till haha..
  • zeddy

Cilla GB skrev 2009-04-20 15:34:52 följande:

Ja, har inte kikat där men får väl göra det. Vad svårt det ska med bröllop o allt som ska till haha..
    Jajjemen, alla små detaljer
  • emmaw

Kolla in

www.hyrmattor.se/index.php

Ska ringa dem imorron och höra lite mer, men de har olika alternativ, både hyr- och köpmattor. I vitt.

Vi ska ha en matta som är 1X20 meter och det verkar som att det kostar mellan 1100:- och 2000:- beroende på kvalité och om man hyr eller köper.

Svar på tråden Matta för utomhusvigsel??