• Fru Hilde
    Äldre 8 Jun 19:45
    59675 visningar
    492 svar
    492
    59675

    Äntligen Fredag!

    äntligen på väg skrev 2009-06-08 18:19:18 följande:


    Oj, dubbelt, så stolligt!
    Inte mer stolligt än jag haft det idag
  • Fru Hilde
    Äldre 20 Jun 00:05
    Cybermamman skrev 2009-06-19 23:55:12 följande:
    ojsan, höll på att missa en av årets viktigaste både äntligen fredag och äntligen GLAD MIDSOMMAR på er jag är säker på att att du klär megabra i rosa MC, jag tror faktiskt att du klär i både lila och rosa
    äntligen fredag, glad midsommar... och så min födelsedag också

    Jag har haft folk hemma hos mig hela dagen. De sista åkte alldeles nyss. Jag är sjukt uppvarvad. Är inte van vid att vara social så många timmar på raken. Det tar nog en stund att bli trött nu. Hursomhelst har det varit väldigt trevligt och vi har lagat massor med god mat.
  • Fru Hilde
    Äldre 20 Jun 09:33
    Cybermamman skrev 2009-06-20 00:12:23 följande:
    Hej, Hilde Grattis på födelsedagen, fast nu har det kanske hunnit bli ickefödelsedag men jag gratulerar lika mycket ändå en grattis kram kommer här >-- --< såvida inte BT censurerar ... man vet aldrigJag har bakat såna här igår, får det lov att vara? De blev alldeles underbart goda www.tmonews.com/blog/wp-content/uploads/2008/...
    snygga muffins! Har du lika fina färger på dina? Jag utfodrade 11 vuxna och 12 barn igår. I förrgår bakades det både minibaguetter och bullar. Det kändes lite i knådarmarna efteråt Nyttig träning kanske?
  • Fru Hilde
    Äldre 22 Jun 20:34

    Trevlig måndag Janos

    Maken hade semester förra veckan. Nu jobbar han igen... men inte så att jag märker någon skillnad. Han kan inte släppa jobbet fastän han är på semestern verkar det som. Satt uppe på kvällarna och jobbade och svarade i jobbmobilen precis som vanligt Kass tycker jag. I Juli ska han ta semester igen. Då har jag stora planer på att gömma hans mobil...

    vi har föresten varit tvugna att köpa ny diskmaskin idag. Fyra år höll den gamla. *muttrar och fräser* Nu bestämde jag att vi tar en snorbillig maskin, bara den är tillräckligt billig i drift och kan diska rent... inte så avancerade krav, så idag var vi på elgiganten och shoppade på oss en silvrig reapryl. Inte en enda extraförsäkring har de fått sälja på oss... jag tänker inte räkna med att den håller mer än fyra år den heller. Har fler bekanta som varit med om samma sak med sina diskmaskiner så det verkar vara en magisk 4-5 årsgräns... om man nu inte betalar multum för en Miele, men det går typ två tre billiga på en sådan

  • Fru Hilde
    Äldre 23 Jun 23:53

    Kan meddela att det blev en Bosch. Inte lika smart inredning som förra, men däremot hade den ett trevligt snabbprogram som faktiskt diskar riktigt rent på mindre än en timme.

    Hmm jag borde sova nu. Natti natti flickor!

  • Fru Hilde
    Äldre 24 Jun 21:14
    mammacatta skrev 2009-06-24 21:04:54 följande:
    Våran diskar tyst. Man vet inte hur det är förrens man har det. Tystnad alltså.
    Ja jösses du har verkligen rätt! Nya maskinen är supertyst jämfört med gamla. Än så länge är jag nöjd.
  • Fru Hilde
    Äldre 26 Jun 10:00

    Äntligen Fredag!!!

    Det är vansinnigt varmt idag. Jag har vevat ner allt vad rullgardiner heter och kommer hålla mig inne tills dess att skuggan vill komma in i trädgården. Vi har helt vindstilla så då märks värmen mer än vanligt. Ja ja, det är trevligt att ligga halvklädd o surfa också Lat Hilde loggar ur...

  • Fru Hilde
    Äldre 26 Jun 16:16

    Jag slutade lata mig efter en stund och har faktiskt varit och handlat. Det blev en tur till byggnadsvård Nääs. Nu har jag köpt färg, linolja, kitt, penslar och fernissa. Det är varmt som en bakugn i trädgården. Jag och tösen sitter och myser inne istället.

  • Fru Hilde
    Äldre 27 Jun 23:08

    Kramar tillbaka!

    Föresten var det ju rena misären igår. Jag kunde inte logga in på varken FL eller BT. Någon mer som hade det problemet, eller var det bara jag som var mobbad...

    ÄPV har du fått en liten kula ännu??

  • Fru Hilde
    Äldre 3 Jul 22:50
    mammacatta skrev 2009-07-03 21:41:55 följande:
    Idag tänker jag inte skriva ÄF, det är REDAN fredag för mig. Slutet på min gigantiska semester. Imorgon är det hippa sen är det söndag och sen börjar jag jobba igen.Men jag har haft en underbar vecka!Ähvafan - äntligen fredag! Man kan ju inte sluta gila fredagar bara sådär!
    ÄNTLIGEN FREDAG !!
  • Fru Hilde
    Äldre 7 Jul 20:15

    anne på grönkulla skrev 2009-07-07 19:40:27 följande:


    bjussar på ett skratt (känsliga läsare varnas härmed):www.brollopstorget.se/Forum-2-2/m3472620.html
    TACK !!!

    Jag borde nog sitta och skriva av mig massor av text i ren frustration!!! men jag avrundar istället så här: SLÄKTEN ÄR VÄRST! Så nu har jag skrikit klart... tröstkramar mottages tacksamt!
  • Fru Hilde
    Äldre 7 Jul 23:01

    mmmm *kramas tillbaka massor* Nu mår jag lite bättre igen. Vi har besök av min syster och de har en ohängd son på 5 år... som gör allt han inte ska och lite till och har föräldrar som inte ens orkar se hälften innan det gått överstyr... TYP... Det där med andras ungar är SVÅRT...

  • Fru Hilde
    Äldre 8 Jul 23:25

    Femåringen håller sig i skinnet så länge jag gluttar på honom åtminstone gjorde han det idag. Jag och maken har varit på och markerat mest hela tiden, men nu är det bättre. Tyvärr tror jag inte han sköter sig när vi inte är i rummet, han väntar bara tills dess vi går ut, vilket ju också visar att han är smart nog att greppa vad han får och inte får.... alltså ingen äkta ADHD unge Treåringen jär betydligt mer hanterbar och han var först rädd för oss för att vi var stränga men idag har han bondat rejält och ville vara med mig mest hela tiden. En riktigt gullig unge bara han får lite tydliga gränser för vart man ska hoppa och banga saker mot andra saker...

    Janos jag är också en sådan där hemsk tant som säger till. För tillfället känner jag mig som en riktig bitch, men det är tyvärr en nödvändighet annars skulle jag inte ha mitt hem kvar när de åker... *suck*

  • Fru Hilde
    Äldre 9 Jul 20:30

    äntligen på väg skrev 2009-07-09 20:16:09 följande:


    Gratulerar herr och fru Janos .Igår var vi på rutin UL och allt såg fint ut . Har dessutom "sparat in" två dagar" så jag det blev BF den 15 dec istället för den 17:e. Efteråt åkte vi och kollade på vagn (och det har vi gjort idag med) och det känns fantastiskt och overkligt på samma gång. Kan fortfarande känna att jag inte riktigt "får lov" att göra typiska gravidsaker, men nu börjar jag inse att detta är på riktigt . Folk jag känner kommer fram och gratulerar utan att jag behöver säga något så jag antar att det syns ganskaså tydligt nu . Nästan lite pinsamt att säga att det inte är dags förrän i december . Men äsch, dom får tycka vad dom vill! Jag känner mig tjock och härlig iaf .Kramar till alla och kom ihåg att imorgon är det ÄNTLIGEN FREDAG!
    ÄPV ta nu tillfället i akt och njut av lite äkta blivande-mamma-shopping. Vagn är föresten lika viktigt som bil vet du väl Min kära make gjorde den liknelsen nämligen för ett tag sedan. Han frågade mig varför jag funderar så mycket över barnvagnar och vilken jag vill ha m.m. sedan var han tyst en stund och tillade sedan frågan : "Är det som med bilar för killar? vilken typ och årsmodell m.m. Jag var snabb med att säga JA till det... sedan har han inte varit så negativ till mina idéer... men om det nu verkligen är lika viktigt som bilar... hmmm nja det tycker jag ju inte egentligen. Men likheten finns väl där... den ska fungera utan att man blir arg och inte behöva meckas för mycket med under tiden man innehar den... Om den sedan är snygg är ju ett plus

    För övrigt så har jag också något att tala om. en liten hemlis... *visk* det finns ett litet pyre i min mage... har precis som ÄPV haft blödningar så jag fick komma in och titta på den och jodå, där fanns en liten ärta med ett hjärta
  • Fru Hilde
    Äldre 10 Jul 23:31

    Hejsan allihopa!

    ÄPV jag har också gluttat på den där vagnen till nästa Kunde inte hålla mig och var i en babyproffsenbutik idag och klämde Jag ville få götta mig lite i lite babypryttlar...

    Jag har ju en Bugaboo som jag varit väldigt nöjd med, men den är ju inte optimal om man får ett barn som inte vill sova och som skulle må bra av att vaggas till sömns av vagnen. Den var alltså inte speciellt bra som liggvagn tyvärr, men som sittvagn är den optimal.

    Negativt med Emmaljungan verkar vara att den måste delas i två delar när den ska in i bilen. Liggdel + chassi. Då är mitt eventuella alternativ en Kronan Duo. Kronan har jag inte testat ännu, bara fått rekommenderat. hmm jag har ju massor av tid kvar JU! Så vilken det blir, det får vi se. Hursomhelst ska jag antagligen köpa begagnad vagn nästa gång men behålla Geckon tills dess barnet lämnar liggvagnsdelen...

  • Fru Hilde
    Äldre 11 Jul 16:10

    hmm jag tycker Hilde är betydligt coolare än Hilda *blink*

Svar på tråden Äntligen Fredag!