Inlägg från: Mitt hjärta 2008 |Visa alla inlägg
  • Mitt hjärta 2008

    Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2

    8 Augusti
    Mitt hjärta 2008

    29 Augusti
    Milosmamma - Pernilla
    konstigabaralillajag
    Taaanja
    Labolina09

  • Mitt hjärta 2008

    Jag måste bara få fråga er om en sak!

    Vi har sedan långt tidigare bestämt att min syster och hennes man kommer att vara vårt värdpar. Detta pga. att det är dom vi bollar tankar/ideér med, det kommer vara dom som håller i alla trådarna på vår bröllopsdag.
    Vi har skrivit ut dom som just vädpar i inbjudan.

    MEN..... Nu vet jag inte om vi har stött på något som kan ställa till bekymmer med våra redan klara inbjudningskort.. Mina svärisar som jag skrev i förra tråden gav oss 20 000:- till bröllopet igår. Borde inte de kallas värdpar då egentligen??

    Nu vet jag bannemig inte hur jag ska hantera detta riktigt! Vi hade aldrig anat att de skulle bidra ekonomiskt och vi hade planerat att spara ihop varenda krona själv. Måste jag göra nya inbjudningar eller hur ska jag göra??

    Hjäääälp att reda ut detta önskas

  • Mitt hjärta 2008

    Det känns så dumt bara.
    Vi hade verkligen inte räknat med pengar och ville därför istället ge min syster och hennes man som hjälper oss väldigt mycket med det praktiska "äran" att få bli kallas värdpar. Vi var först inne på att kalla dom toastmaster men det kändes i slutändan som dom var så mycket mer och då passade värdpar bättre!
    Svärisarna eller mina föräldrar har inte erbjudit sig med att hjälpa till med något sen den dagen vi berättade för dom (augusti förra året). Pengarna kom som en total överraskning.

    Men vi får väl helt enkelt förklara varför vi gjort som vi gjort och inte räknat med deras bidrag. Inbjudningarna skulle jag stoppa på lådan imorgon hade jag tänkt mig nämligen... :-/

  • Mitt hjärta 2008
    MilosMamma skrev 2009-04-12 21:01:35 följande:
    känns inte som den gäller???
    Vet inte hur vi ska göra med listan....
    Jag kan hålla med om att det är trevligast att ha en uppdaterad lista, men samtidigt kan det vara ett väldigt jobb i varje trådstart innan vi har fått med alla som ska vara med och få bort alla som hoppat av tråden.

    Jag ska komma med ett förslag, vi har EN (förslagsvis TS) som är ENSAM ansvarig för uppdateringen av listan. Den som vill vara med eller plockas bort på listan lägger ett inbox meddelande till TS som sedan lägger in det på en lista. Denna lista kan sen förslagsvis läggas in i tråden vid ett bestämt antal dagar efter trådstart, förslagsvis 14 dagar. Den som inte har strukit sig från listan, eller inte meddelat sig kommer automatiska att stå kvar tills TS hör något. Det blir ett fasligt jobb för TS, men därför kan vi som hänger i tråden ofta skiftas om att vara TS tills tråden ska lägas ner... fast det kanske den aldrig ska

    Bara ett förslag, Vad tycker ni om detta förslag? Alternativet är att inte ha någon lista alls... :-/
  • Mitt hjärta 2008

    Ja det tycker jag låter som en god idé, men vi får höra vad dom andra i tråden tycker

  • Mitt hjärta 2008

    Hur ska ni göra med efternamn? Ska ni behålla ert, ta makens eller heta både och?

    Jag är så velig, jag heter ett annorlunda efternamn, mannen ett rel. vanligt. Han vill inte byta till mitt efternamn..
    Våra barn heter både mitt och hans efternamn. Jag vet inte vad jag vill och vad jag känner.

    Om jag väljer att heta båda två, tycker ni då att även mannen borde lägga till mitt efternamn så hela familjen heter samma??Eller brukar mannen behålla bara sitt egna eller hur brukar man göra??
    Någon som vet???

  • Mitt hjärta 2008
    capu skrev 2009-04-16 11:45:31 följande:
    har nr 200 samma melodi som den blomstertid nu kommer? Eller är jag helt ute och cyklar? Fått för mig att det finns 2 med samma melodi...
    Nej den har inte samma melodi som Den blomsteritd.
    *Ooooh, varför kan man inte sjunga så det hörs här*

    Den är rätt svårsjungen... Men väldigt fin! Blev sugen på att ha den själv faktiskt!
  • Mitt hjärta 2008

    Oj vad ni tränar på

    Själv försöker jag få ihop en timmes prommenad om dagen. Det är inte lätt med alla andra måsten man har i vardagen! Men jag brukar gå en runda på lunchen på 20 minuter, sen 30-40 minuters runda efter jobbet i rask takt. På helgen försöker jag ta en långtur på cykel med familjen på släptåg.

    Jag kan knäppa min klänning med nöd och näppe men skulle behöva ner någon cm till för att den ska sitta lite skönare.. hehe. Skulle det inte gå, ja då finns det möjlighet att lägga ut den... men det får vi inte hoppas..

    Annars så skickade vi oxå inbjudningarna i torsdags och det har ringt 3 st som tackat ja.
    Det känns lite nervös...tänk om det blir flera som tackar nej! Fasiken vad det skulle kännas snopet eller hur!!

    Annars har mina bröllopsbubblor kommit och jag har knutit band omkring dom, blev så fint så Nästa syssla blir att börja med placeringskorten, ska bli roligt!

    Vi har fortfarande inte bestämt oss ang. efternamn än, så hindersprövningen får vänta ett par dagar till. Att det ska vara så svårt att bestämma sig vad man ska heta

  • Mitt hjärta 2008

    Sitter och pysslar med placeringskorten, hade först tänkt mig att skriva dom förhand, men jag gav upp och konstaterade att min handstil var inte bra nog..haha!
    Gjort en mall i word nu, mycket enklare och smidigare och framförallt snyggare!

    Annars har jag råkat ut för at få en oftast mest stressrelaterad hudåkomma. Jag har fått plitor i hela ansiktet, ser ut som små hormonplitor som småbarn kan få.. Var hos läkaren i förrgår och ska nu äta pencillin kapslar i 1,5 MÅNAD! Sen kommer solen och då får man inte äta dessa med risk för eksem så då ska jag övergå till en salva istället i 1,5 månad. Så med detta vill jag säga... STRESSA MINDRE om du inte vill riskera att se ut som pickigkorv på din bröllopsdag.
    Nu gäller sträng avhållsamhet från stress,smink, hudkrämer, sol, stark mat och motion.. allt som kan göra sjukdomen värre!

    Känner mig en smula halvdeppig kan jag säga, men det ska nog bli bra till augusti... får jag hoppas INNERLIGT!

    På tal om vikt... jag vill gå ner ngt trivselkilo till men jag får se hur det går med det.
    Jag tycker ni andra är jätteduktiga som orkar och kämpar!

  • Mitt hjärta 2008

    Idag har vi varit och fixat kläder till mannen och barnen. Så fiiiina dom kommer att bli!

Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2