• Chrisse och Jonas

Vad kostar era inbjudningskort?

Är bara nyfiken på vad allas inbjudningskort har kostat? Både ni som gjort själv, beställt på tryckeri och färdiga? Bara undrar lite över vad som är "normalt".

• Svar på tråden Vad kostar era inbjudningskort?
  • Red Scarlet

Heeh... eftersom jag gick berserk inne på Panduro och köpte alla grejer för första gången (kantklippningssax, klister, limpistol med vax, sidenband etc) så gick inbjudningskorten m ed material på ungefär 1000:- för 50st. Men med festprogram och placeringskort inräknat har det kostat ca 1500:-. (Finns bilder i galleriet) Det hade gått att få allt mycket billigare om jag inte krånglat till det. Vi hade kunnat beställa kort också men vi fick väldigt mycket positiva kommentarer om just våra HEMMAGJORDA inbjudningskort, folk blev rörda att vi lagt ner så mycket pengar men framför allt tid på dem. Så det var kul :)

• emi82

våra har kostat ca 15 kr styck inkl porto. Vi köpte färdiga kort men kuvert på panduro, skrev ut texten på fint lite tjockare ljusblått papper från akademibokhandeln och klistrade på korten. enkelt och fint!(tänkte knutit sidenband om men det tyckte inte sambon så vi hoppade över det.)

• MissieA

Våra inbjudningskort kostade 20 kr/st med porto. De är köpta.

• Kajsalisan

Vi beställde 62kort med kuvert från caligraphen. Med tryck och allt gick de på 1200 ungefär.+ porto

• Twixiee

Totalt så kostade våra kort 60:- och då var det endast sidenbandet som kostade Min pappa arbetar som tryckare så papper och kuvert fick vi gratis. Sen så levererades korten personligen så vi sparade in på portot.
    Kanske ska tillägga att vi "bara" har gjort 20 inbjudningskort också

• AnnBo

Jag trodde det skulle kosta ca 700 för 40 st inkl porto men sen kom vi på en annan idé så de kostade bara 200 utan porto och 440 med, och de ser lyxiga ut och ska iväg till 68 gäster:D

• Lajsan

Vi betalade ca 2000:- för ca 50 st kort, beställde från spira kortdesign

• Med stor förväntan

Hej!

Vi tryckte, där priset var en grundkostnad på 500 kronor plus 5kr/st inkl. kurvert. Det var det klart billigaste vi hittade. Sedan köpte vi lite att göra dem lite speciella med, så allt som allt landade det på ungefär 1900kr för 100 kort.

• Delsbostintan

Vi kommer göra små fotoböcker som inbjudningskort, och de kostar 95 kr/st. Plus kuvert och lite sidenband. Ca 100 kr/st totalt. Dyyyyrt som 17. Men vi tyckte det var en kul och annorlunda idé. Ca 35 par kommer att få inbjudan.

• Sommaren 09

trycksakstorget.se/
    här beställde vi våra å priset varierar beroende på hur många du beställer. Juh fler desto billigare är det.

• Taha

Tips...cellofankuvert är ca 5 kr billigare än vanliga finkuvert. Pga att de inte väger något kan du dessutom komma undan med att bara använda ett frimärke per kuvert istället för två.
    Det beror naturligtvis även på vikten på era kort.

• Foxxy

ca 700kr för 25st med kuvert (utan porto) på calligraphen

• alltiett

Vi har beställt våra på kortdesign.

www.kortdesign.se/default.aspx&action=ShowPrice&command=8800

Våra kostar 19 kr st för inbjudningskort men då ingår texten.
    Kollade runt på andra ställen där dom var billigare men det blev dyrare i slutendan eftersom texten kostade.
    Om ni ska beställa kan jag tipsa om att oxå beställa kuvert jag sprang runt och letade men kuverten fanns inte i samma format som korten och där man beställer korten kostar kuverten endast 2,50 i affärerna kostar dom minst 5 kr st om man vill ha ok material.

Kram Eva

• Chrisse och Jonas

Tack för alla svar.. jätteintressant att läsa hur alla gör tycker jag.. och vilken skillnad i vad alla hittar på. Kul..

• Livsvinst

Vi betalade drygt 10 000 för våra 90 inbjudningskort (140 gäster). Men då innehöll våra rosa metallic-kuvert varsin chokladask från Anthon Berg - en ganska lyxig inbjudan som verkligen lagt ribban på rätt ställe inför stora dagen D

/ Joanna

• Chrisse och Jonas

Wow..vilken inbjudan...

Livsvinst skrev 2009-04-09 21:20:30 följande:
    Vi betalade drygt 10 000 för våra 90 inbjudningskort (140 gäster). Men då innehöll våra rosa metallic-kuvert varsin chokladask från Anthon Berg - en ganska lyxig inbjudan som verkligen lagt ribban på rätt ställe inför stora dagen D / Joanna
  • Mrs Bride

Vi betalade ca 500 kr för 40 st inbjudningskort och kuvert på optimalprint.se. Verkligen jättefina! Med porto sen så blev allt ca 770 kr.

• MulleNuh

våra kosta nog 12-1300:-. Gjorde själv..

Svar på tråden Vad kostar era inbjudningskort?