• Juli 2010

Fler som har en budget på max 20 000?

Känner mig väldigt ensam när jag kikar runt här. Verkar som att alla har råd med ett bröllop på minst 100 000 och uppåt.

Vi kommer inte lägga så mycket pengar. Vår budget nu ligger på 21 000 och jag gör allt jag kan för att pressa ned den så mycket det bara går. Målet är att hamna på max 15 000, tror dock det antagligen kommer landa på kring 20 000.

Dock vill jag ändå inte kalla det "budgetbröllop", det känns som ett nervärderande ord för de som inte kan slänga en massa pengar omkring sig.

Fler som inte kommer lägga så mycket pengar på bröllopet?

• Svar på tråden Fler som har en budget på max 20 000?
  • Juli 2010

Förstår att du är nöjd med tärnorna, hade jag också varit om de varit som de du har. Dock ska jag inte ha några tärnor.

Det blir inte mycket saker jag kommer ha till utlåning faktiskt.
    Dukar kommer vi ta de som redan finns i lokalen och vi kommer inte ha några stolsöverdrag.
    Vet inte exakt hur vi ska ha dukningen. Men det blir nog bara några ljusstakar och några glas med enkla dekorationer.

Något sådant typ...

• giz83

aha
    men det är ju inte så dumt det heller..däremot så vet jag inte vilken lokal vi ska ha än...men finns det dukar där så kan man ju ta de så klart.

• Blivande mrs walker

Vi ska försöka hålla oss under 20 000 vi med. Jag trodde vi låg lugnt under femton, men så kollade jag på hur mycket alkohol kostar och fick en liten chock.
    Vi bjuder på mat, alkohol och allt, men försöker göra mycket själva och köpa saker billigt.

• Pannesbrud

Hej allihop!
    Jag är ny här men hänger gärna med i tråden.
    Vi ska gifta oss i augusti i sthlm:s området. Vi försöker oxå hålla kostnaderna nere så mkt som möjligt, men tyvärr drar de iväg väldigt fort. Dessutom kommer vi ha runt 100 gäster och då blir det ju svårare att få det billigt. En liten nackdel är oxå att saker brukar va väldigt dyra i sthlm... Men vi har ju tid kvar fortfarande som tur är.

• Juli 2010

Välkommen hit ni nya !

Hade tänkt mig sätta mig med mat-budgeten idag. Har dock inte hunnit med det. Hoppas på att få tid över till det snart...

• workoutgirl

jag måste bara säga att jag skulle aldrig låta mina gäster ta hand om disk och städning efteråt. Det slutar alltid med att det är ett par som får stå halva natten medan de andra struntar i det.

• giz83
    workoutgirl skrev 2009-04-08 20:28:44 följande:
    jag måste bara säga att jag skulle aldrig låta mina gäster ta hand om disk och städning efteråt. Det slutar alltid med att det är ett par som får stå halva natten medan de andra struntar i det.
    jo det är sant, men jag kommer inte be mina gäster att stanna samma kväll...utan komma tillbaka nästa dag istället.
    på så sätt så slipper alla vara ensamt utsatta osv osv
  • Juli 2010

workoutgirl - det är ditt val, behöver väl ändå inte låta så nedlåtande om saken.
    Halva natten kommer våra gäster inte behöva hålla på. Eller du kanske har koll på vår fest och allt så du vet precis hur lång tid de kommer behöva städa?
    Du kanske till och med vet exakt vad som kommer behöva städas?

Ursäkta om jag låter arg, men är så less på folk som är nedlåtande mot de som inte gör som "alla andra".

• agtiwi

Vi kommer ta hjälp av nära och kära dagen innan bröllopet med dukning, dekoration etc. På själva bröllopsdagen kommer mina tärnor (en väninna, m2b:s syster samt min mellersta syster) samt mina två andra systrar hjälpa till att bära fram mat etc. Toastmastern kommer ha huvudansvaret för grillningen. Dagen efter kommer de nära och kära som bor inom rimligt avstånd till festlokalen samt vi själva samlas för städning. Eftersom vi blir några st och det finns diskmaskin på stället så innebär det att alla kan ta sovmorgon innan det körs i gång!

De råd jag har för att komma billigt undan är att googla på den/de saker du/ni är ute efter och håll utkik efter reor eller butiker som ska upphöra.

Kan du/ni tänka er att handla begagnade saker/kläder så kolla först runt på olika sajter vad snittpriset för saken/kläderna ligger på så du/ni inte betalar överpris.

Handla inte första bästa som dyker upp, är det ett tag kvar så ha tålamod. Min erfarnehet är att handlar man tex första skorna man hittar så dyker de upp någon annanstans mycket billigare.

Sist men inte minst, var inte rädd för att be nära och kära om hjälp inom rimliga gränser!

• agtiwi

Vill förresten tillägga att jag har ställt upp och hjälpt till och städa lokalen både efter min m2b:s syster gift sig och efter att min svärmor gift sig. Var även gravid då, men jag lever än!!

Svar på tråden Fler som har en budget på max 20 000?