• augustibrud2009

1/8 Nr2

Såg att vår tråd var avstängd och hittade ingen ny, så jag startar upp en nu. Hoppas alla hittar hit så vi kan fortsätta disskutera =)!

Vi som hängde på den gamla tråden är:

augustibrud2009 Vårdsbergs kyrka, Linköping
    Cattis77 - Degeberga kyrka
    Dinnajad- Bjurvattnet utanför Skellefteå
    EhjärtarE - Sörbyakyrkan utnför Luleå
    Ida o Mille
    Hawaiiii-Gamla Gränome Bygdegård, Uppsala
    Holi
    Hoppasbrud2009
    Jenny står brud 090801
    JochD4ever
    Kalin - Kullabygden (ligger vid ängelholm i skåne). Borgerlig vigsel vid havet. Fest på Jonstorps Vandrarhem.
    Lövings
    Misssnartfru, Borgs kyrka, Norrköping
    Majas mamma
    MarianneL Kärna kyrka, GUla Paviljongen Linköping
    mattiasmarie
    Milla84
    Mois81
    Molla81
    Mrs Baom, Sunne kommun, Gräsmarks kyrka:)
    nea00
    Noxire - Örnsköldsviks kyrka
    RhjärtaJ
    RTBW
    Saggezza - Djurö kyrka på Värmdö, Stockholm.
    Sandsjöbröllop
    Sara Payam
    Småland09 - Gamla Hjälmseryds kyrka (djupaste och vackraste småland)
    Solhatten - Lund
    Solros 2009
    SommarNoll9 - Vid en sjö utanför Umeå (borgerlig vigsel)
    Vita Rosen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-11 12:43
    Det här är adressen till den förra tråden, glömde vist lägga in den:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3203411.html

• Svar på tråden 1/8 Nr2
  • Cattis77
    augustibrud2009 skrev 2009-05-26 20:57:01 följande:
    Här går det panikslaget nog rätt segt. Mår inte så bra just nu så jag har ingen ork över till att planera något. Känner att jag får smått panik över hur mycket det är kvar att göra...
    Försök ta det lugnt så kommer det att ordnar sig säkerligen...huvudsaken är att du tar hand om dig själv så ordnar sig resten oxå...

Krya på dig vännen!!
  • RhjärtaJ

Jag funderar mest över dekorationerna och färgtema...några tips? Funderar på vitt/lime/guld eller vitt/lime/aprikos

har också hastigt o lustigt bjudit en till gäst o ska göra det allra sista inbjudningskortet ikväll.
    Är visst populärt att gifta sig 1 aug, vi har fått 18 nej!! Trist,men det många ändå som kommer. :)

• augustibrud2009

RhjärtaJ skrev 2009-05-27 09:18:20 följande:

Jag funderar mest över dekorationerna och färgtema...några tips? Funderar på vitt/lime/guld eller vitt/lime/aprikoshar också hastigt o lustigt bjudit en till gäst o ska göra det allra sista inbjudningskortet ikväll. Är visst populärt att gifta sig 1 aug, vi har fått 18 nej!! Trist,men det många ändå som kommer. :)
    Va tråkigt, ska de på ett annat bröllop då menar du? Hoppas att det inte var några av de som var viktigast för er.
  • augustibrud2009

Cattis77 skrev 2009-05-26 21:12:13 följande:

Försök ta det lugnt så kommer det att ordnar sig säkerligen...huvudsaken är att du tar hand om dig själv så ordnar sig resten oxå... Krya på dig vännen!!
    Tack, jag ska försöka. Men det känns som om det snart är dags och man vill ju att det ska bli så bra det bara går.
  • SaraPayam
    RhjärtaJ skrev 2009-05-27 09:18:20 följande:
    Jag funderar mest över dekorationerna och färgtema...några tips? Funderar på vitt/lime/guld eller vitt/lime/aprikoshar också hastigt o lustigt bjudit en till gäst o ska göra det allra sista inbjudningskortet ikväll. Är visst populärt att gifta sig 1 aug, vi har fått 18 nej!! Trist,men det många ändå som kommer. :)
    Vad synd att det är så många som har tackat nej, vi har fått ungefär lika många nej, men det beror på att de inte bor här i Sverige,...
    Har ni ingen reservlista, som ni kan skicka ut inbjudningskort till?
    Idag har jag vart å sett våra vigselringar, så himla fina Fick även se manchettknapparna som m2b ska få, å de blev riktigt bra
    Sen va jag å vägde mig, så den här veckan hade jag gått ner 0,8 kg, så på 3 veckor har jag gått ner 2,2 kg, känner mig så nöjd
  • Hawaiiii

En liten fråga till er som har klänning och underkjol klart... hur lång ska underkjolen vara? Ska den vara lika lång som brudklänningen eller 2 dm kortare... eller 5 cm kortare? Jag fick hem min underkjol idag och den var alldeles för kort, tror jag.

• SaraPayam
    Hawaiiii skrev 2009-05-28 18:40:59 följande:
    En liten fråga till er som har klänning och underkjol klart... hur lång ska underkjolen vara? Ska den vara lika lång som brudklänningen eller 2 dm kortare... eller 5 cm kortare? Jag fick hem min underkjol idag och den var alldeles för kort, tror jag.
    Min går ner till vristen. Hur pass kort är din underkjol??
  • SaraPayam

Idag har jag vart å hämtat ut m2b´s morgongåva, så vi får väl hoppas på att han gillar dem
    Hur går det för er andra? Har ni mycket kvar i planeringen? Vi har kvar festprogramet, underkläder å lära oss å dansa vals...hur det nu ska gå

• Vita Rosen

Hej! länge sedag jag skrev här.
    Nu börjar planeringen på riktigt, äntligen!
    Vi håller på att jaga kökspersonal, vilket inte är lätt då ingen vill boka upp sig mitt i semestern, vilket jag kan förstå. Men mina stackars nerver vill ha klart detta nu.

Ska ni ha någon som sjunger i kyrkan? Vi har en, men hon tar 1500kr, vilket jag tycker låter dyrt, eller? Vad kostar eran solist?

• Hawaiiii

Knäpper jag den i midjan går den bara till halva smalbenet(!) och det känns ju lite vääl kort!

SaraPayam skrev 2009-05-28 19:48:20 följande:
    Min går ner till vristen. Hur pass kort är din underkjol??
Svar på tråden 1/8 Nr2