Inlägg från: SaraPayam |Visa alla inlägg
  • SaraPayam

    1/8 Nr2

    Hej tjejer hur går det för er? Jag har vart lite off det sista, men nu är vi på G igen
    Nu är det bara 2v kvar innan svarskorten ska vara tillbaka, känns lite spännande.
    Vi började göra våra placeringskort igår, så har gjort till alla gästerna som redan har svarat, så ca 1/3 är gjord.
    Har även beställt en morgongåva till min sambo, gjorde en fotobok, med lite bilder på oss, blandat med fina citat å dikter. Funderar även på att fixa något mer sen, men vet inte vad än...
    Idag har jag hämtat ut min underkjol, så har provat min klänning

    Hoppas att allt är bra med er alla Kram på er

  • SaraPayam
    Hawaiiii skrev 2009-04-14 11:18:35 följande:
    Vi har osa den 1 maj, 48 har svarat ja, 3 nej, och väntar svar från 5. Ångrar inte en sekund har vi var tidiga med inbjudningarna, om 2 veckor kan vi ju planera klart allt! Är i stort sett klara med festhäfte.Det som är kvar är att boka florist, beställa klänning, bestämma hur dukningen ska se ut. Mannen ska fixa ljud, musik och transporten.Är ni oroliga för regn förresten? Det är jag eftersom vi ska vara en del utomhus.. hittade en kanonsida för väderstatistik, om man är lite nyfiken. 1 aug verkar vara ett ganska bra datum.rl.se/vadret/historik.php
    Vi har med 1:a maj som osa, tycker med att det känns jättebra. Ska bli så skönt att kunna planera det sista, gör festprogramet, osv. Plus att man kommer ha mer exakt siffor för budgeten, vilket är bra

    ååå om men är orolig...skojar du...jag är verkligen skitorolig..men håller både tummar å tår på att det ska bli sol just den dagen.

    Vad kommer ni ha med i festhäftet? Kommer ni ha nån presentation om er själva å gästerna?
  • SaraPayam
    Hawaiiii skrev 2009-04-14 15:57:31 följande:
    Vi har presentation av oss själva & gästerna, bordsplacering med hänvisning, lite sånger, gäststatistik, meny, vigselprogram (eftersom det är på samma ställe), 16 sidor långt.
    Men det va ju lite smart å ha vigselprogrammet i samma, vi gifter ju oss med på samma ställe som festen kommer vara...så vi har känt att det har känts lite onödigt att ha vigselprogram. Men att ha det tillsammans känns ju mycket bättre.
  • SaraPayam
    augustibrud2009 skrev 2009-04-14 20:01:43 följande:
    Ja, ska verkligen se till att inhandla ett fint paraply som man kan ha om det skulle regna. Inte kul att paja frisyr och allt...
    Jo det kanske man borde göra...ut i fall att de skulle regna....hmmm svårt det där
  • SaraPayam
    Hawaiiii skrev 2009-04-14 21:39:31 följande:
    Ja, vi vill göra det så enkelt för oss som möjligt. Har även lite kärlekscitat på sina ställen, tagna ur låtarna som ska spelas under ceremonin och valsen. Tror det blir superbra!
    Det låter ju jättebra, ska ta upp det med m2b sen...men kommer ni ha programmet på stolarna eller är det nån som ska dela ut det?
  • SaraPayam
    Hawaiiii skrev 2009-04-15 10:59:14 följande:
    Det vet vi inte riktigt än. Tror vi har det på bordet, ihop med dukningen på något sätt. Det är inte jätteviktigt för mig att folk har program under vigseln, då ska dom ju titta på oss.. inte läsa :) Vill dom sen veta vilka låtar det var står det ju ändå i programmet. Har inte funderat så mycket på det, men vi gör nog så..
    Hehehe så sant

    Det är klart, då kan de ju läsa det efteråt, å det är ju nästan bättre, hmm få ta mig en funderare på det där...
  • SaraPayam
    Hawaiiii skrev 2009-04-15 11:04:26 följande:
    Det beror kanske på hela uplägget... Vi ska ju stå i trädgården under ett träd, gästerna kommmer stå upp, med ett glas bubbel i handen, och sedan mingla med oss en stund. Hade dom varit sittande i en lokal en längre tid hade vi kanske tänkt annorlunda.
    Jo det är klart, våra gärter kommer ju att sitta..så då skulle man ju kunna lägga festprogrammet på stolarna eller om toastmastern delar ut dem, när gästerna går å sätter sig.
  • SaraPayam
    augustibrud2009 skrev 2009-04-16 09:28:59 följande:
    Det är svårt det där med vigselprogrammet, men vår toastmaster kommer dela ut det när gästerna kommer in i kyrkan. Han ska ju ändå tala om för dem vart de ska sitta. Så jag hoppas att de tittar igenom det lite innan vigseln så att de inte sitter och bläddrar i det när det är dags =). Hur många ska man göra? Man behöver väl inte ha några till barnen? Det kommer väl knappast dyka upp några som inte är bjudna??
    Ååå det där är ju med jättesvårt...men tanken är väl att alla ska ha vigsel & festprogram. Vi kommer ju inte att ha några barn med...eller 1 barn å några spädbarn blir det kanske, å de kommer ju inte behöva något festhäfte, med till de barnen, som kommer skulle man väl kunna lägge en liten pysselbok å några kritor....
    Sen tror jag att det kommer komma några "oinbjudna" till vigseln..t.ex. jobbarkompisar osv. Så ett par extra är nog inte fel..
  • SaraPayam
    augustibrud2009 skrev 2009-04-16 15:23:51 följande:
    Vi gifter oss 30 mil hemmifrån så några arbetskamrater lär inte komma... så därför vet jag inte...
    Hmmm nä men då behöver ni nog inte göra några extra... Men å andra sidan kan det ju vara kul å ha nån extra till sig själv...ifall man skulle glömma ta med sig sitt hem.
  • SaraPayam
    västkusttös skrev 2009-04-17 08:34:13 följande:
    Nu är även våra inbjudningar i vägskickade! Igår var vi och lade dem på brevlådan, redan idag kan alltså folk ha dem, lite pirrigt faktiskt, hi hi. Men åh, vad skönt att man kan släppa den biten nu, känns som man pysslat med dem i en evighet Var och tittade på vandrarhemmet vi rekommenderat som logi i inbjudan igår och det var kanonfint, hotell-känsla nästan så det känns super att ha rekommenderat det.
    Grattis Visst känns det som en lättnad när de väl är iväg skickade.

    Vad kul att det va fint, vi ska med åka å kolla på lite vandrarhem till våra släktingar som kommer dagen innan, men får väl dra med svärisarna, för de ville väl betala det, verkade det som.
Svar på tråden 1/8 Nr2