Inlägg från: TinkerBelle |Visa alla inlägg
  • TinkerBelle

Tantvarning 4

Tanter ? jag har ju glömt att berätta att jag gjort en hårförlängning.
    Har sparat ut håret till axel långt, i etapper, men mitt eget hår är typiskt svenskt tunt?.
    Har alltid drömt att få pröva, men inte haft en bra ?ursäkt? att göra det.
    Då bröllopsklänningen bara gick på en 4 del av budgeten så bestämde jag mig för att slå till.

Det har nu gått ett par dagar och jag kan konstatera att det jobbigast är att inte kunna dra fingrarna genom håret! Eftersom man fastnar i de små plopparna.
    M2b brukar dra fingrarna genom mitt hår också när vi myser i soffan ? funkar inte så bra just nu.

Blir säkert en fantastisk uppsättning, men när jag kommer hem i augusti efter bröllopsresan så åker nog förlängningen.

• TinkerBelle

Vojne ? har håll och pillat med mina kära skriver i säkert en timme nu.
    Ska skriva ut en bild till min syster som fyller år på tisdag, men skrivaren vägrar att känna av att jag bytt den färgpatron som var slut.
    Var just på väg att sända ett mail till HP för att fåt veta VARFÖR!?
    För att göra det behövde jag serie numret som sitter på undersidan.
    Sagt och gjort jag välte den upp och ned skrev ner numret och vände tillbaka f*nskapet?
    Helt plötsligt rasslar det till och ?hepp? nu känner den av att patronen är bytt?
    Jag fattar ingenting!

• TinkerBelle

Halloj!

Här har ni varit flitiga nu på morgonen.

Själv ska jag tråffa den spelkvinna som ska spela på vårt bröllop idag. Ska bli jätte kul.
    Vi har pratats vid i telefon tidigare.
    Ska Hammarby Brudmarsch in och Gotlands brudmarsch ut.

Sen så försöker jag få tag på en fam. rätt. ass. som aldrig behagar svara i telefonen eftersom ärkeaset har bestämt sig för att börja bråka just nu när det är mindre än två veckor kvar till bröllopet. Önskar han kunde lämna oss ifred då skulle alla - utom han - må som bäst!

Mulle - du får ta många små pauser med frisk luft ute i solen idag!

• TinkerBelle

Visst är den fin!
    Liten och familljär.
    Du ska inte hälsa på släkten snart?

Dottern tycker att håret är som en prinsessa. Stundtals vill jag bara klippa av det!!!
    Är ju ivägen hela tiden.
    Förstår inte hur lillbruden klara det?

Ärkeaset ja han är rolig ibland...not!
    Han inbillar sig att vi ska börja en ny sväng med samarbets samtal. Soc och jag kom fram till att man kan bara försöka så många gånger och vi har nog passerat den gränsen med råge.
    Han är över 40 och lika omogen och trottsig som en 6 åring.

Sonja68 skrev 2009-06-22 11:35:34 följande:
    Tinker, de var ju jättefina marscher. Den där Hammarbymarschen var superfin! Min kusin vigdes i Hammarbykyrkan. Så där har man vart, minsann!Nu är det lunch, så nu ska jag gå och käka.
  • TinkerBelle

Tror dock din dotter lär sig av sina misstag och motgångar.

Det är mer än man kan säga om "ärkeaset"....

Sonja68 skrev 2009-06-22 12:07:37 följande:
    Ja, Hammarbykyrkan är jättefin och mysig. Undrar om det var där jag sjöng på min farbrors begravning också...? Hmmmm. MInnet sviker. Minns bara det fantastiska bröllopet som jag var på där. Mina kusiner kommer alla upp till Norr på somrarna eftersom de har sommarstuga vid havet här. Som sagt är det bara faster som bor kvar i Väsby. Har inte varit ännu till hennes nya lägenhet, men har för mig att den är inte allför långt från pendelstationen. Tidigare hade de villa i Tolanområdet, så där har man härjat i unga år .Men vi kanske ska ner till Sthlm-Uppsala senare i sommar (augusti) beroende på hur A återhämtar sig efter operationen.Trotsig 6-åring, jo tack, det har man nu blivit varse om hur jobbigt DET är att ha med såna att göra!!
  • TinkerBelle

Hej hej tanter,

Slår mig ner i soffan en stund.
    Har varit och träffat spelkvinnan (tjejen, hon är bara 22) - känns toppen bra. Hon har gjort det förut och tillsammans filurade vi på lite olika ideer.

Sen har jag varit och gett blod för första gången.
    Dottra var med. Hon låg på britsen bredvid och tittade nyfiket på.
    Spruträdd? Nä sånt är onödigt. Dessutom stälde hon tusen frågor och höll personalen sysselsatt, för se vi var bara TRE stycken där. Jämfört med fullsatt för tre veckor sedan när jag var där och registrerade mig.

• TinkerBelle

God morgon tanter, visst är det härligt med sommar väder! P fick för sig att vi som går hemma och inte har något att göra (speciellt jag som inte har ett bröllop att förbereda) kan MÅLA om husfasaden nu när solen lyser innan det börjar regna igen...
    Han måste jobba som sagt - va synd!

Bröllopsnerverna har nu börjat ge sig till känna. Vi har haft två prakt gräll sen i tisdags kväll. Starkt bidragande är hans familj. Antar mitt tålamod börjar tryta så smått.

Idag har jag som alltid massor att fixa med inför den stora dagen, men tänker ta mig tid att åka iväg och köpa blommor till mina hängkrukor.

Kram till er alla i solen!

• TinkerBelle
    MulleNuh skrev 2009-06-25 10:19:45 följande:
    Tat lugnt lillskrutt!!! Er brööllopsdag kommer gå bra. Vi bråkade också massor innan. Mycket nerver inblandade..Ja köp blommor i lugn o ro nu!!!
  • TinkerBelle

Om ni har ett kontrakt finns det då inskrivet uppsägningstid?
    Om inte så kan det vara lönt att "tjafsa" om kontraktsbrott.

Samtidigt så borde det finnas folk som gärna vill ha in en till att dela kontor med just nu så här i Finanskrisen.

Cantaton skrev 2009-06-25 11:10:53 följande:
    Fjällbruttan, vilken fight!Själv har jag näst sista arbetsdagen idag innan konfaläger och ledighet. Imorgon ska jag dock sjunga på en begravning i Rimbo, och eftersom jag känner personen som dött tänkte jag stanna på begravningsfikat också... Så hela dagen kommer i stort sett att gå. Så idag har jag massor att göra och avsluta!Dock fick jag ett lite jobbigt besked här om dagen. Ni som hängt med ett tag - fast kanske framför allt i Bry sig om och glädjas-tråden - vet att jag haft jättestrul med min kontorslokal. Nu är det dags igen..! Jag hyr ju i andra hand av en kvinna vars företag är vilande - och nu meddelar hon att hon inte har några pengar och släpper hela lokalen och att jag därmed måste vara ute senast sista augusti. Eeh.. jaha? Jag är å andra sidan leds på allt strul, och sitter gärna nånannanstans än i Årsta, men har jag några rättigheter? Vi har kontrakt till sista december. Kan jag kräva något för att hon bryter kontraktet?
  • TinkerBelle

Uppsägningstid gäller rent juridiskt uder hela kontraktstiden och skall regelera för båda parter.

Jag förstår att det känns tungt att behöva flytta i förtid, men se det positivt - kan bara bli bättre!

Cantaton skrev 2009-06-25 12:28:09 följande:
    Ja, det finns inskriven uppsägningstid på 1 månad, men jag trodde att det gällde för att kontraktet inte automatiskt ska fortsätta gälla efter det slutdatum som är satt. Jag menar, vi har ju ett kontrakt till sista december.Jag kommer inte orka tjafsa.Jag är inte orolig för att hitta något annat kontor, faktiskt, så det är ingen fara, det kommer bara så olägligt... Det är jobbigt att flytta - framför allt som jag typ gjorde det hela våren till den där lokalen...
Svar på tråden Tantvarning 4