Fru PB skrev 2009-04-05 11:57:36 följande:
Efter vårt bröllop fick jeg blodad tand.Jag har embossat jääätte mycket efter det då jag har pysslat med kortbeställningar till dop mm mmTror du att du kommer att fortsätta med detta pyssel efter ditt bröllop så ar det verkligen ett tips att köpa en värme pistol går på ca 249 kr. Det är det lättaste att anvä
nda.Stämpel kan du ha vilken som. Jag använder genomskinlig stämpeldyna eller samma färg som jag har på pulvret. Ett tips är att vika ett a4 och ha under kortet när du häller av pulvret från kortet så är det lättare att få i överblivet pulver i sin förpaqckning igen. Ta mycket pulver på och häll av. Innan du värmer så blås lite försiktigt så att inte små embossingpulver sitter kvar blir fult då. Jag använder även en tunn pensel för att få bort sådan som sitter kvar i lite trångt utrymme. Även om man använder en genomskinlig stämpel färg och råkar glappa till lite så kommer det pulver där med och då blir det svårt att få bort pulvret uten pensel att borsta bort med...Lycka till är det något så bara fråga...
Kan man använda en ögonskuggepensel? Dessa är ju ofta mjuka och stadiga i handen tycker jag.
Genomskinlig? Hur ser man då om det bli bra?
(Ursäkta om detta är dumma frågor, men jag känner mig lite smådum på ämnet...)
Jag tänkte ha Inbjudan eller Bröllopsinbjudan (se mitt galleri) på framsidan på våra inbjudningskort. Jag hade tänkt off-white kort och guldtext. Då bör jag alltså inte stämpla i svart bläck utan genomskinligt eller guld då?
(Hahahahaha! Observera att jag skriver allt i jag-form...

)