• Avalon75

Embossing?

Hur svårt är det egentligen att "embossa"? Jag har aldrig pysslat med någonting, är inte den pysslande typen, men inför vår bröllopsplanering har jag omvänts...
    Hur svårt är det att embossa om man aldrig gjort detta förr?
    När man googlar och får se arbetsbeskrivning verkar det ganska enkelt att få till, stämmer det?
    Dessutom sägs det i dessa beskrivningar att man inte måste köpa en värmepistol utan att man kan hålla pappret ovanför en varm spisplatta eller brödrost. Stämmer det? Är det mycket svårare att få det fint om man inte använder en speciell värmepistol?

• Svar på tråden Embossing?
  • Pink Panther

Jag embossade på våra inbjudningskort och det är inte sås svårt. Nu skulle ju jag göra 55 st så jag köpte en fön vilket gör det mycket enklare, annars funkar brödrosten men man bli lite varm om fingrarna...

• Fenixx

jag är likadan...inte alls pysslig sen innan men för vårat bröllop så vill vi själva göra trycksakerna just för att göra det mer personligt.

och har funderat på att embrossa men aldrig testat förut, får väl börja öva.

• Avalon75

Ja, jag ska också göra runt 50. En värmefön kanske är bra idé då.

• December 2009

Det är jättelätt Öva på ett papper en gång sen har du fått in snutsen !

Jag har värmepistol för var så mycket skönare och gick smidigt

• Avalon75

Vad jag förstår är det också en speciell stämpeldyna man köper till själva stämplandet. Vilka stämpeldynor har ni köpt?

• Avalon75

Och dessutom ska man tydligen välja pulver...
    Om går till tex Panduro Hobby, kan de då visa en exempel på hur det blir med olika pulversorter tror ni?

• Hemlig2009

Ja, absolut. De flesta pysselbutiker jag varit inne på har embossat alla deras färger på ett pappersark så att man ser hur det blir. Finns ju med glitter, utan glitter osv. Jag köpte bara en stämpeldyna som fanns där, transparant.

• Avalon75

På skärtorsdag har jag lite tid över och tänkte då besöka In-Ex i Göteborg. De verkar bra om man googlar lite i alla fall. Hoppas på att se exempel och så där.

• Avalon75
    Hemlig2009 skrev 2009-04-05 10:17:06 följande:
    Jag gjorde 30 inbjudningskort, kommer göra 100 st till (fest- och vigselprogram) samt ca 35 tackkort. Använder spisplattan, går hur bra som helst. www.brollopstorget.se/hem/hemlig2009/galleri....
    För övrigt är era kort och trycksaker jättevackra. De ligger numera i min insprirationsmapp!
Svar på tråden Embossing?