• mrshol­m
    Äldre 3 Apr 13:56
    3202 visningar
    20 svar
    20
    3202

    Vi med limegrönt och vitt tema

    Jag funderar på godis i vitt och limegrönt. Någon som har bra tips på detta?? Eller annat vi kan ha som tilltugg efter middagen=)

    Gärna andra tips gällande vårt limegröna/vita tema...

  • Svar på tråden Vi med limegrönt och vitt tema
  • mrshol­m
    Äldre 3 Apr 15:36
    #1

    Hallå!!! Inga tips??

  • MyDrea­m
    Äldre 9 Apr 14:10
    #2

    Jag puffar lite för jag behöver oxå tips =)

  • Greta 1980
    Äldre 9 Apr 14:46
    #3

    Jag har oxå letat godis!
    Ska ha en vit godisbuffé och det var inga problem att finna. Passa på nu speciellt när det finns billigt godis till påsk.
    Köpte massa olika smaker och former så alla borde gilla något..
    Däremot det gröna...
    Huuh håller på att bli galen.
    En mjuk grön färg, typ ljusare grön alt. lime verkar vara omöjligt att finna.
    Iallfall om man inte kan tänka sig sega råttor eller så. Jag skulle kunna tänka mig typ m&m eller så....
    Har sökt hos Grossister med men inte hittat någon ännu som har detta.

    Kanske får beställa även detta ifrån USA...
    Dem har ju massor och utbudet i Sverige är tja.. sparsmakat.

  • mrshol­m
    Äldre 22 Apr 21:25
    #4

    Hittade en hel del nu i påsk men mycket är ju äggformat men va tusan, de får ju duga=)

  • pyssel­bruden
    Äldre 22 Apr 21:32
    #5

    Jellybeans finns ju i alla möjliga färger, bl a flera gröna:

    www.jellybelly.se/

  • Greta 1980
    Äldre 23 Apr 07:58
    #6

    pysselbruden - tack för tips!
    Tyvärr verkar man inte kunna beställa enbart en färg, utan blandat.
    Men ska ringa och kolla med dem under dagen om man kan få beställa en "specialare"

  • pyssel­bruden
    Äldre 23 Apr 17:50
    #7

    Jag har även hört ryktas om att jelly beans ska säljas i lösvikt (färgvis) i söderhallarna i Stockholm. Förstod att du inte bor så jättelångt bort så kanske har du vägarna förbi nån gång innan bröllopet. Eller ett tips för alla andra som vill ha godis i en enskild färg. Jag jobbar ganska nära så möjligen slinker jag förbi nån dag och kan verifiera om ryktet stämmer.

  • malini­nlove
    Äldre 23 Apr 18:14
    #8

    Vi har beställt M&Ms med våra namn och bröllopsdatum på i vitt och ljus grönt. då kan man få vilken text man vill.

  • MyDrea­m
    Äldre 23 Apr 23:29
    #9

    Var har du beställt dina M&M????

  • joanna­75
    Äldre 23 Apr 23:53
    #10

    Kan man inte ha frukt på spätt? Typ melon (grön då såklart, vad nu den heter, nätmelon?) och kanske nån vit frukt att mixa upp med. Kommer dock inte på hehe...Lycka till med vackra färgtemat. Var också inne på vitt och lime! Men vips blev det vitt o rött. Galet klassiskt kanske hm...

  • Greta 1980
    Äldre 24 Apr 08:09
    #11

    Tack för tips!
    Kanske tar en trip till Stockholm i helgen då!
    Men du får gärna nämna om ryktet stämmer utifall du ramlar in.
    (Jag kanske inte hinner åka i helgen)

    M&M tror jag man kan beställa på nätet va?
    Men ifrån USA
    Eller?

  • malini­nlove
    Äldre 24 Apr 08:36
    #12

    Ja de va på nätet jag tror sidan hette mym&m.com men e inte helt säker. Lyska till

  • Tindra­gull
    Äldre 24 Apr 17:19
    #13

    här kan man beställa dem: www.mymms.com/

  • Tindra­gull
    Äldre 24 Apr 17:24
    #14

    På fazers vita choklad finns ett recept på tryfflar. Man kan göra såna och dutta i lite grön färg. -Voila! Gröna tryfflar!

  • mrshol­m
    Äldre 24 Apr 20:08
    #15

    Tack alla för tipsen!!

  • mrshol­m
    Äldre 27 Apr 21:28
    #16

    JIPPI!!! Har hittat billigt godis i limegrönt och vitt...Kolla in det vettja=D

    www.romance.se

  • mrshol­m
    Äldre 27 Apr 21:30
    #17

    Jelly beans oxå på denna sida i olika färger fast man kan beställa en av färgerna bara... ja kolla så fattar ni vad jag menar.


    mrsholm skrev 2009-04-27 21:28:06 följande:
    JIPPI!!! Har hittat billigt godis i limegrönt och vitt...Kolla in det vettja=D www.romance.se
  • Greta 1980
    Äldre 28 Apr 08:07
    #18

    DU är en pärla!
    Ska genast sätt mig ned och kolla detta ordentligt.
    Tusen tacK!!!!!!!!!!!

  • pyssel­bruden
    Äldre 28 Apr 20:21
    #19

    Greta 1980 skrev 2009-04-24 08:09:10 följande:


    Tack för tips!Kanske tar en trip till Stockholm i helgen då!Men du får gärna nämna om ryktet stämmer utifall du ramlar in.(Jag kanske inte hinner åka i helgen)M&M tror jag man kan beställa på nätet va?Men ifrån USAEller?
    Tänkte bara säga att jag var på Söderhallarna idag och man kan köpa jelly beans där, i butiken English Shop. De hade ett ganska litet utbud, men en ljus grön som jag tror var margarita eller kiwi. Vissa färger var dock väldigt urplockade så ska man ha mycket kanske man kan ringa och kolla innan. Funderade också på om man kanske kan beställa hem via dem. Priset var 20 kr/hekto, billigare än både romance.se och jellybeans.se, men hur viktigt priset är beror ju på hur mycket man ska ha.
  • mrshol­m
    Äldre 5 May 10:16
    #20

    Ojoj...vet inte hur jag tänkte när jag skrev BILLIGT...för de a de ju inte =) Fast limegrönt å vitt va de ju iaf...


    mrsholm skrev 2009-04-27 21:28:06 följande:
    JIPPI!!! Har hittat billigt godis i limegrönt och vitt...Kolla in det vettja=D www.romance.se
Svar på tråden Vi med limegrönt och vitt tema