• Birana

Sviken av tärna!

Jag fick en överraskning idag som jag aldrig trodde att jag skulle få. Min syster som är min tärna och ordnar festen mailade och tackade nej idag när det är några månader lvar. Hur fan! Skäms man inte. Och på mail dessutom! Min syster dessutom! Vad i helvette! Jag finner verkligen inga ord och jag läser mångas inlägg här och fattar inte vad folk kan vara själviska, barnsliga, egoistiska omogna idioter ibland!

• Svar på tråden Sviken av tärna!
  • Hemlig2009

Min kusin gifter sig på hennes brors födelsedag, vad spelar det för roll?!

Jag tycker också att du ska ringa till din syster, oavsett om hon är avundsjuk eller inte så beter hon sig konstigt tycker jag. Försök att nå fram till henne.

• giz83

Hej Birana
    hur har det gått?
    har du pratat med din syster och löst era problem?

jag hoppas det

kram på dig

• DarkBrideInWhite

Birana: Problemet i allt detta beror för din del egentligen väl inte på att din syster fyller år dagen innan ditt bröllop eller inte? Problemet ligger väl ändå i att hon tackade ja till uppdraget men nu sviker dig, stämmer det? Jag tycker inte det är rättvist av dig att säga att hennes födelsedag inte skulle vara viktigare för henne än ditt bröllop. Kanske är det faktiskt precis så det är för henne - att hennes födelsedag är otroligt viltigt för henne. Det är något jag tycker du ska respektera även om du inte håller med henne i det. Men sjunk inte till någon låg nivå och kasta ur dig till henne att hennes födelsedag inte skulle vara viktig. Vad hon tycker är viktigt är helt enkelt viktigt för henne. Precis som att vad som är viktigt för dig är viktigt för dig.

• Birana

Nej mina vänner, hon fyller inte jämnt och vi har aldrig firat födelsedagar och så vidare. Hon har fått en förklarning varför datumet blev som det blev och det är inget vi ska ändra för att hon har födelsedag (inte ens samma dag)

Självklart ser jag det ur min synvinkel, jag ska ju gifta mig!!! Det skulle aldrig falla mig in att förstöra för henne på samma sätt.

Hursomhellst så är allt avslutat genom ett samtal där jag berättade att hon inte är tärna längre. Hon blev väl lättad eftersom hon sa rakt ut att hon inte är glad för min skull och att bröllopet inte är speciell enligt henne och det är inte speciella människor som ska komma dit heller (rablade upp flera namn som hon tyckte var onödiga) ja, svårt att förs¨tå men jag förstår henne nu efter samtalet. Hon är inte glad och jag kan inte göra så mycket. Det beror inte heller på mig utan på hennes eget liv och hennes sätt att leva kanske också. Hoppas att hon är gladare snart men nu tänker jag glädjas över min nya tärna som verkligen går in helhjärtat. TUR!

• Birana

Jag förstår ditt resonemang. Svårt dock att hitta ett datum som passar alla och inte krockar med någons födelsedag. Hos oss fyller nästan alla på sommaren. Även jag fyller tre dagar senare vilket gör att min födelsedag alltid kommer att vara oviktig men det tar jag... Mitt beslut att ha den dagen ju. Vad jag inte förstår är vad du menar med att det alltid kommer att krocka? Menar du firandet? För det är väl inte så att vi ska fira vår bröllopsdag med all släkt varje år. Vi firar inte heller födelsedagar så det beror på varje familj hur man gör. Men jag måste säga att det var oväntat för mig att hon plötsligt skulle ha nobellfest på sin födelsedag när vi aldrig gör något annars.
    Jag skrev tidigare att allt är löst och jag känner mig verkligen inte arg längre eftrsom jag tycker att det bästa är att hon slipper uppdraget. Sen förstår jag när en person inte känner sig glad. Det är något som man inte kan hjälpa.

MV85 skrev 2009-04-04 12:12:36 följande:
    Jag skulle aldrig medvetet välja att lägga en sådan dag så nära någon familjemedlems födelsedag, just för att det då ALLTID kommer krocka...
  • giz83

men vad tråkit att hon inte tyckte att det var en speciell sak att fira (ert bröllop asså), för det är det ju!
    ni ska fira att ni har hittat varandra och vill leva med varandra resten av era liv. så jag tycker att man ska vara glad för er skull!
    men som du säger så kan du inte göra så mycket åt hennes känslor, det är ju hennes känslor.
    förhoppningsvis så ändrar hon sig lagom till bröllopet. och kan vara glad för er skull.

lycka till gumman!
    och var glad åt att du har hittat en tärna som faktiskt vill vara delaktig och ta på sig det förtroendet som hon fått och göra det fullt ut.

• Fenixx

låter som det nog var bättre att hon inte ska vara din tärna, men jättetrist att hon tänker så om din stora dag.

men din nya tärna låter ju jättebra och så roligt när dem går in helhjärtat och vill glädjas med en.

• ElMac

Fy vad ledsen jag skulle vara om min syster inte tyckte att min bröllopsdag var en speciell dag :( men vad bra att hon sa ifrån nu iaf, tänk om hon knipit och mått dåligt hela dagen över att gjort nå hon inte tyckte va kul..

Bra att det löste sig iaf!

• bride 2be

men jösses! Hade min syster sagt att mitt bröllop inte var speciellt och redan agerat som din hade jag faktiskt plockat bort henne från gästlistan så hon slapp genomlida en hel dag/kväll med övriga. (lite ironi där) men lågt gjort av henne.

• Birana

Hej alla. Vad skönt att läsa era inlägg man blir gladare, det är fantastiskt med detta forum och hela sidan faktiskt.

Håller med er alla och tycker att ni alla har kommit med kloka och ibland även lugnande inlägg. Tack för det!

Nu (bara en dag har gått) känns det så mycket roligare att planera bröllopet. Plötsligt är det bara kul och bra och alla är glada. Tänk vad det ändrar att ta bort det negativa, så ser man direkt hur kul och bra det kan bli.

Bride 2be, hahah, ja visst är det så man tänker.. Du behöver inte komma och lida.. jag sa det faktiskt till henne att nu har hon i alla fall chansen att inte komma och göra som hon känner eftersom hon inte är tärna längre. Förstå om hon inte dykt upp om hon fortfarande var tärna. Jag älskar min syster ändå!

• På rosa moln

Innan jag träffade min pojkvän så mådde jag väldigt dåligt över att vara singel och hade nog haft väldigt svårt att glädja mig åt någons annans bröllop, även om det hade varit en för mig väldigt viktig person som skulle gifta sig. Det kan inte handla om någonting sådant, som hon skyller på sin födelsedag av någon anledning?

• chokladflingan

Fast ett bröllop borde faktiskt vara viktigare än en födelsedag, jämnt eller ej!!

DarkBrideInWhite skrev 2009-04-04 21:39:08 följande:
    Birana: Problemet i allt detta beror för din del egentligen väl inte på att din syster fyller år dagen innan ditt bröllop eller inte? Problemet ligger väl ändå i att hon tackade ja till uppdraget men nu sviker dig, stämmer det? Jag tycker inte det är rättvist av dig att säga att hennes födelsedag inte skulle vara viktigare för henne än ditt bröllop. Kanske är det faktiskt precis så det är för henne - att hennes födelsedag är otroligt viltigt för henne. Det är något jag tycker du ska respektera även om du inte håller med henne i det. Men sjunk inte till någon låg nivå och kasta ur dig till henne att hennes födelsedag inte skulle vara viktig. Vad hon tycker är viktigt är helt enkelt viktigt för henne. Precis som att vad som är viktigt för dig är viktigt för dig.
  • Jemima

Lite OT kanske men... jag och min m2b har råkat planera vårt bröllop samma helg som Roskildefestivalen, vilket min bror blev något stressad över :) Som tur var verkar det som att Coldplay (favoritbandet) inte spelar förrän dagen efter vårt bröllop. Annars vete sjutton om han hade kommit till bröllopet... jo det hade han nog fast han skulle varit rätt bitter. :)

på tal om allt som man ska ta hänsyn till när man planerar datum (utöver vilka datum man själv kan då förstås).

Svar på tråden Sviken av tärna!