Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 12...typ!
Jag är här!!
Jag är här!!
Tjingis
Har gått en vända runt kvarteret för att få lilltjejen att sova i vagnen. Hon sover mycket bättre och längre i den. Har tänkt att städa och greja här idag så då passar det bättre än att hon sover för lite och är gnällig och yr runt mina fötter.
Nibla: Oj, har du redan börjat planera din fest. Både jag och maken fyller jämnt och halvjämt i år så vi tänkte slå ihop vårat och fira 75-års kalas. Har sagt att vi i helgen får sitta ner och bestämma datum iaf till att börja med.
Frujj: Usch vad trist med sjukstuga igen. Hoppas ni slipper Östra under helgen iaf. Krya på er där hemma.
Bauti: Så härligt att det har ordnat sig med lägenheten. Är också glad för dig.
I helgen är det prova-på-kanaler på TV så vi tänkte ta en TV-helg. Har egentligen inte tid eller ro men någon film kan vara mysigt att bänka sig framför. Jag har ju popcorn hemma. *rusar iväg och kollar Tv-tablån*
Frujj: Ja, jag tror det.
Nibla: Låter kul med amerikanskt tema. Ja, eller med tema överhuvudtaget förresten.
Nä, nu måste jag städa lite medans hon sover.
Nibla: Jag bryr mig inte ens om att läsa sådana inlägg. Man orkar bara inte. Likaså när de inte inte skriver ut ordet. Hur svårt kan det vara? Och då menar jag inte vanliga förkortningar utan att de skriver d istället för de, dem eller dom eller vad det ska vara.
Ett rum städat och maskinen igång och mer tvätt som ligger och väntar där nere. Bara på nästa.
Ha en underbar fredag och trevlig helg.
Bauti: Kniper ihop tummarna för dig.
Bauti: Grattis!! Vad skönt att allt har ordnat sig.
Har sångstund på tisdag och kan inte komma på lunch. Det hade varit trevligt annars.
Idag har vi varit en sväng i Nordstan och handlat jackor till lilltjejen och därefter fikat hos en kompis och deras son. Kvällen blev lugn och kollade på film sista dagen vi har extra kanaler.
Tjingeling
Brukar också vakna till ett par glada, nyfikna ögon och en glatt leende. Det är underbart och man kan inte börja dagen bättre.
Idag har vi varit hos bvc och de gjorde även ett hörseltest i form av små pinglor vid öronen för att se om hon reagerade och tittade åt det hållet. Det är redan en brottningsmatch här hemma att få på henne blöjan och med ett roligt och prassligt papper under sig var det nästan stört omöjligt. Bvc-tanten fick hjälpa till att hålla henne lite så jag fick på den tillräckligt bra. *pust* Man blir helt genomsvett.
I helgen har jag börjat att ge mig på blodboken vi har på framsidan för att "klippa håret" på den. Har fått ihop en rejäl hög och det bara genom att plocka bort alla döda och skadade grenar. Det ser inte ut som att någon har gjort något med det trädet någon gång.
Tez: De är så luriga när de ringer om sina "erbjudanden". Det låter så generöst men kostar ju en del i slutändan. Tack och lov så tar maken alla de samtalen.
Bauti: Sicket flyt du har nu. Det låter som turvågen har sköljt över dig. Härligt att allt löser sig så himla bra.