• FruTez

Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 12...typ!

Morsning!

Bra Nibla att du la den under Medlemsgrupper. Mycket lättare att hitta om man bara vill svischa förbi lite snabbt!

Fredag idag, *yay*!

Förresten, nån som vet hur lång tid det tar för värken att gå över efter att man vaccinerat sig? I höstas tog jag dos 1 och dos 2 av Twinrix. I tisdags tog jag sista dos 3. Dos 1 gjorde ont i bara någon dag efteråt. Dos 2 kändes knappt. Men nu efter dos 3 så har jag fått ett blåmärke och det gjör så ont i armen att jag inte kan ligga på den sidan på natten?!?!? Det är ju 3 dagar sedan nu och jag börjar tröttna på detta. Det är typiskt nog just den sidan jag brukar ligga på när jag sover! Glömde säga till att jag ville ha sprutan i andra armen... Sover dåligt på natten, hehe! Nån som vaccinerat sig och känner igen sig?

Hoppas annars allt är bra med er töser och att ingen irrar bort sig i dimman som lagt sig över västkusten!

• FruTez

Nibla: När fyller du år? Läste nått om att du också skulle till London? Blir det innan eller festen? Men det är rätt, man ska slå på stort när man fyller 30!

Jag funderade också på att ha temafest när jag fyller år. Folk brukar alltid säga att November är den tråkigaste månaden på hela året, men det tycker inte jag. Jag fyller ju år då! Hihi!

• FruTez

Grattis Bauti! Va kul att det rullar på åt rätt håll nu!

Sorry, samma visa som vanligt när det gäller lunch för mig... vill, men hinner inte! Nån som förrutom lunchdate också dessutom vill fika efter jobbet nån dag?

Idag kom ett lass matjord. Så nu är det bara ut och kratta! Pust, ganska många kvm som ska fixas. Kanske vi får en gräsmatta i sommar ändå! :)

• FruTez

Har nu varit ute och krattat jord i ett par timmar. Satt i soffan en stund och tittade på tv. Stelnade till och kom nästan inte upp ur soffan, haha! Vi har fått ut en hel del jord, men det är fortf. mycket kvar. Gott väder blev det trots en mulen start på dagen!

Abbe: Vi planterar inga rabatter i år. Fokuserar på att så gräsmatta. Varken maken eller jag är några trädgårdspysslare och vi vill ha en lättskött trädgård. Några krukor här och var kanske!

• FruTez

Carma: Är det Bo*er ni har på tvn? Vi har dom! En kul grej hände förra månaden. Det ringde en kille från B. och berättade att eftersom vi varit trogna kunder under så lång tid så hade han ett erbjudande om en extra digitalbox för 1 kr och ingen extra kortavgift första 2 mån. Dessutom öppnade han alla kanaler under 2 veckor! Hahaha! Vi har ju bara varit trogna kunder sedan Oktober! *skratt*

• FruTez

Så mysig start på dagen idag. När jag drog undan sovrumsgardinerna, stod det ett rådjur på tomten! Är ju inte så van vid det. Såg inte så många av dom i stan.

Jag börjar bli stel och få träningsvärk nu efter gårdagens krattning. I magen, armarna, axlarna, skulderbladen, nedre delen av ryggen och händerna. Jag kommer vara lagom biffig till hösten, haha!

• FruTez

Usch och fy... idag är jag bara allmännt irriterad och det är så jobbigt! Kan man få PMS när mensen nästan är över??!?! Är jättetrött, det ringer personer både internt och externt och är onödigt otrevliga, jag känner mig så tung i huvudet, mina nya jeans är obekväma och bara blä...

Idag vill jag bara krypa ner och gömma mig under ett varmt och fluffigt täcke och inte titta ut förrän om några dar! *längtar hem*

• FruTez

bauti: Va tråkigt med den där killen. Hoppas att det löser sig ändå!

• FruTez

Bauti: Vagel, fy! Hoppas den går över snart.

Abbe: Smart att handla tidigt. De sa på radion att 30% av påskmaten inhandlas just på Skärtorsdagen!

Nibla: Håller med att det är dåligt av femman att sända hockey istället för våra favvisar! Fast nu är hockyn slut! Hihi! Så nästa vecka... *yay*!

Carma: Skönt att få tillbaka lite energi. Hoppas det håller i sig!

Om ett par timmar är det hemgång, *tjohoo!* Många år sedan jag LÄNGTADE efter påsk så här mycket...

Hoppas allt är bra med er annars och att ni får en riktigt fin och härlig påsk. Många gulefjunfluffiga påskpussar på er!!

• FruTez

Hej hej!

Låter som att ni haft en riktigt fin påsk. Jo, förrutom M då som legat sjuk! Hoppas han kryar på sig snart!

Vi åkte till Skummeslöv och tog det lugnt. Lapade sol. fiskade i lagan och promenerade på stranden. Vi åkte hem på söndagskvällen och igår höll vi på med markarbete. Vi fick ju ett lass jord för en vecka sedan som vi kört och krattat ut. Efter att jorden torkat några dar visade den sig vara full av stenar! Inte kul att så gräs på det, speciellt när vi beställt matjord! Maken ringde ett argt samtal och så på skärtorsdagen kom ett lass med redig fin matjord. Maken och jag körde ut jord och krattade större delen av tomten igår. Enligt maken körde vi ut nästan 10 TON jord!! Låter helt otroligt, men det kan ju stämma. Det var ju ett stort lass med jord från ett helt lastbilsflak! Jag kommer ha värstingmuskler i slutet av sommaren, haha!

Kul iaf. att se det växa fram... så nu ska vi köra ut det sista och låna en vält och platta till jorden. Fylla igen hålorna som kommer och sedan... sedan är det äntligen dax att så gräs. Börjar känna oss stressade då vi måste börja måla huset snart innan sommaren. Det är bäst väder på våren, innan daggen kommer...

Nog tjatat om mig och mitt hus!

Hoppas allt är bra med er töser iaf. Det ska bli så trevligt att träffas på söndag!

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 12...typ!