Varför blir så många gravida innan bröllopet?
Ja, vad är det som gör att så många blir gravida innan dem gifter sig, med ett planerat bröllop som kommer? Tycker att detta verkar mycket vanligt...
Ja, vad är det som gör att så många blir gravida innan dem gifter sig, med ett planerat bröllop som kommer? Tycker att detta verkar mycket vanligt...
Jag tror också att det ligger en hel del i det du säger, har själv börjat tänka lite i de banorna även om jag "bara" är 28, efter ett jobbigt besök på akuten för någon månad sedan har jag blivit lite nojjig...
Det gör du HEEELT rätt i!
Ja, faktum är ju att rent biologiskt så är inte 28 alls så "bara", och bara en generation tillbaka var man betraktad som väldigt sent ute i den åldern. Nu har väldigt många knappt hunnit börja fundera och vill göra mkt annat först osv.
Det är ganska dramatiskt hur det har ändrats.
Jag har varit på första samtalet på utredning idag btw. För oss gäller det syskon och alltså ett andra barn som inte blivit till.
Läkaren sa att det är hur många panikslagna som helst som kommer med ångest i blicken och inser att det börjar vara bråttom, jämfört med hur det var för inte så himla många år sedan.
Jag gav inte det rådet eller går runt till folk och säger så "jamen slappna av och tänk inte så mycket på det, så ska du se att det tar sig". Jag svarade bara på ursprungsfrågan att för en del K A N det vara så... Kroppen kan reagera på stressen negativt vilket kan medföra att ägglossningen uteblir vilket leder till......... Därför K A N det bli en graviditet när man slappnar av och kroppen börjar fungera igen.
Anledningen till att man inte kan bli gravid kan vara många och ursprungsfrågan handlade inte om ofrivilligt barnlösa och om de gjort provrörsbefruktning osv... Men då är det också en helt annan sak då det ligger ngt medicinskt bakom. Den handlade om varför så många blir gravida innan bröllopet... inget annat.
"Ore skrev 2009-04-02 20:57:41 följande:
Nja....vi fick höra av läkare att det "inte sitter i huvudet". Vi försökte i sex år och fick lilla stumpan på tredje IVF-försöket. Det behöver inte alltid vara något medicinskt, man vet helt enkelt inte varför en så stor del inte kan få barn/har så svårt att få barn.
Men ändå så kan jag säga att ALLA som visste att vi hade problem sa åt oss att "slappna av" och tänka på annat. Det blev man nästan knäckt av.
Tror inte att man blir gravid för att man slappnar av och planerar bröllop, låter nästan lite som ett skämt.
Är det verkligen fler som blir gravida bara för att de ska gifta sig?
MEN jag önskar för allt i världen att det vore så för vi ska gifta oss i augusti och vill gärna ha ett litet troll till!!
Jag är helt tvärtom. Nu är jag mer än någonsin noga att inte bli gravid eftersom jag vill komma in i klänningen och må bra på bröllopsdagen. Men dagen efter slutar jag med piller har vi sagt :P
Hahaa.. Det där var fel inlägg att läsa just idag, på min 26 årsdag.. Är det så illa alltså att jag har börjat förfalla redan från och med idag?!