hmmmm... jag har inga tips att komma med är jag rädd.. jag är nämligen sjukt flygrädd, sist vi flög (hem från USA) hade vi en sidvind på 300km/t som gjorde att flyget fick våldsamma kast och stora luftgropar som gjorde att vi föll flera meter. Jag grät och skrek f**k f**K F**K, , min m2b skrek att jag var tvungen att skika på svenska då skrek jag vi kommer att dö. Flygvärdinnorna trillade och min bror vi en sån där drnk-vagn på sin hand. Jag kräktes för att jag var så rädd... Jag kramphöll min sambos hand och sa hela tiden att jag älskade honom han svarade bara jaja och försökte lugna mig, då skrek jag älskar inte du mig??!! Jo det är klart att jag gör svarade han, då skrek jag att men säg då det för i helevte... nu såhär i efterhand kan vi skratta åt det, men då var jag helt genomsvettig och dödstrött. visserligen var bara det värsta under ca 15min men sen var det tre timmar av luftgropar, de sista fem timmarna gick alldeles lysande men dåvar jag helt uppe i varv att jag trodde hela tiden att det skulle börja om.
Flygvärdinnorna hade sedan stenkoll på mig då jag är en fara för de andra passagerarna, sen fick jag en rundvandring med chef-flygvärdinnan runt i hela planet förutom cockpit... De tyckte lite synd om mig då de själva oxå tyckte det var en "ganska tuff flygning..."
Däremot kommer jag att flyga igen men jag kommer alltid att tänka "det här var den sista gången" ;) Det som hjälper antagligen är att flyga ofta men korta flygturer men jag vet inte för jag kommer bara att flyga när jag verkligen måste...
Ursäkta att det blev så långt... och att jag inte direkt hade några tips...