• when i said i do

känns jobbigt..

jag bara måste få gnälla av mig lite. Jag är så jävla ledsen (okej, att jag har feber kanske gör att jag överdriver lite men ändå..)
    Vi bestämde att ha ett stort och kärleksfullt bröllop och skickade ut massor av inbjudningar! Och vad har nu hänt? jo, jag får dit 4 av 11 syskon, inte min mamma och närmaste kusiner och jag fattar inte varför!? allt jag någonsin gjort är ställt upp och ställt upp och nu när jag verkligen vill och behöver, ja då vänder dom mig ryggen!
    jag vet inte.. känner mig så.. ensam..

• Svar på tråden känns jobbigt..
  • ElinPierre

Men hallå... SKulle vilja veta vad dom angett för skäl.. Det handlar ju om 3 månader bort..
    Känns som att det är typ i stil med "njaaa, jag tror minsann jag är förkyld om 4 veckor.."

USCH säger jag bara...

• when i said i do

jag ska berätta skälet dom uppgett! det vara bara "jag kommer inte"..
    gissa hur klok man blir på d!
    Men nu känns det liiiite bättre! tog bort alla som sagt nej från listan och det är en härligt gäng kvar!

• Juli 2010

Usch TS, kan inte kännas bra.
    Fattar inte varför de inte vill komma på sin egen dotters/systers bröllop utan vettig anledning. Om ni liksom inte ens har bråkat om något utan att det bara är latheten som det sitter i.

Själv önskar jag att mina föräldrar ska säga att de inte kan komma, tyvärr kommer de nog komma. Det riskerar att förstöra hela bröllopet.

Känns inte så kul att tänka på det över 1 år innan bröllopet, men vad gör man?

• ElinPierre

Hur kan en mamma göra så??

FINT att ni har andra härliga vänner och familjemedlemmar!!

• when i said i do

jag önskade också att min mamma inte skulle komma för det hade verkligen förstört allt! så jag förstår dig.. enda trösten är att vi kommer bli bättre föräldrar än dom!

• Juli 2010

TS - du har alldeles rätt där. Vi kommer lugnt bli mycket bättre föräldrar än våra egna !

• when i said i do

ja, kärlek tycker jag att man inte kan ge för mycket till någon! framförallt inte till sina barn!
    min mamma har sagt rakt ut att hon önskar att jag var normal som mina andra syskon. och jag måste ju erkänna, jag röker och dricker itne så lite onormal är jag ju men trodde itne det skulle vara negativt :P

• MysanX

TS... JAG KOMMER GÄRNA

Skämt å sido....Vissa personer blir man inte kloka på. Och tyvärr så är man släkt med dom flesta.
    Vi bjuder bara sånna vi verkligen vill ska komma och vet kommer att uppskatta vårt bröllop.

• when i said i do

det tänkte vi med men min mormor tyckte att vi skulle offra oss och det ångrar jag inte!

Du är välkommen! hehe.. tecken från gud, min bästa och första vän hette mysan (min gulliga lilla ponny

• LB5

Men gud vad konstigt?! Jag har en som kollega som precis fick inbjudan med posten, och han sa bara "tack för inbjudan men vi kommer inte", och det är i Augusti. Han har semester i juli, så jag antar att han bara inte vill... vilken jag tyckte var konstigt, så jag har grubblat lite på det... Så att en FAMILJEMEDLEM inte kommer utan att ge en anledning hade jag nog börjat gråta för... Skönt att höra att många andra härliga gäster kommer, hoppas att ni får ett underbart bröllop!!

• Birana

Jag hänger inte med. Varför kommer inte de nära och kära? om man säger nej till ett bröllop så måste det ändå finns skäl som du borde känna till, sånt kan inte komma som en överraskning. Eller?? Låter konstigt tycker jag. Förstår inte heller hur man kan önska att ens föräldrar inte ska vara där...

• when i said i do

att jag inte vill ha min mor där ligger långt bakåt och med all lång fakta så kan man förstå. (min mor gillar mig inte, jo, föräldrar behöver inte tycka om sina barn!)
    Och mina nära och kära har inte några orsaker, bara viljan som fattas.
    Kanske känns konstigt för vissa men faktiskt finns det det familjer som inte har bra kontakt med varann..

• Birana

Tragiskt tycker jag. En mamma behöver inte tycka om en, vi är olika men älska borde man göra ändå. Jag tycker inte ommin syster men älskar henne ändå.

• when i said i do

jag tycker nästan att en mamma alltid måste tycka om sina barn men tyvärr är jag ju en av många som vet att det inte är så.. i vår släkt finns faktiskt 2 st till som behandlar sitt äldsta barn som pesten och den/dom yngre som guldet sj!
    Nu vill min hund ut så måste väl gå :P

• Birana

Gud så sjukt det är. Tycker att det är ofriskt att inte älska alla sina barn. Men vi är olika och det förstår jag. Beklagar att du inte har din mors kärlek, det förtjänar alla barn för de har ju fötts men inte bestämt att födas!

• aikidoaasa

when i said i do skrev 2009-04-01 17:18:37 följande:

ja, kärlek tycker jag att man inte kan ge för mycket till någon! framförallt inte till sina barn!min mamma har sagt rakt ut att hon önskar att jag var normal som mina andra syskon. och jag måste ju erkänna, jag röker och dricker itne så lite onormal är jag ju men trodde itne det skulle vara negativt :P
    Hur kan en mamma säga så?! Vad har hon för själ att säga något sådant?!
  • when i said i do

jag kan inte svara på varför hon egentligen tänker och tycker det som hon gör men hon är en väldigt bitter kvinna.. sorgligt men sant..

Svar på tråden känns jobbigt..