• malininlove

bröllopsnatten

E de så fel att vilja sova hemma på sin bröllops natt??? Jag vill att min blivande man ska bära mig över trösklen på natten i brudkläning och allt. Men alla som hör att vi vill sova hemma säger "de kan ni ju inte göra" Varför??

• Svar på tråden bröllopsnatten
  • ElinPierre

Ja, så är det ju.. Men då kanske det blir ännu bättre när hon väl är hemma!Eller var det du som skulle iväg till Norge??

• Yes99

Vi ska också sova hemma... vi har en underbar jacuzzi så med lite champagne och jordgubbar kommer det att bli hur mysigt som helst. Vi lägger hellre de pengarna på den kommande smekmånaden.. Och ja, vi har också fått en massa kommentarer angående vårt val.

Men det är klart att det hade varit romantiskt att spendera bröllopsnatten på hotell också

• JustMeAndMyLove

Det är jag som drar iväg till Norge :) Men det kan vara något som blir possetovt i vårat förhållande på sikt tror jag då vi haft det så knackigt med ekonomi och grejer. Känns som att klarar vi av att vara ifrån varran i 5-6 månader så kommer vi överleva allt ;)

ElinPierre skrev 2009-04-01 15:36:12 följande:
    Ja, så är det ju.. Men då kanske det blir ännu bättre när hon väl är hemma!Eller var det du som skulle iväg till Norge??
  • stich

Vi ska oxå sova hemma. Vi tänker vara med på vår bröllopsfest så länge vi orkar och då känns det inte riktigt värt att checka in på ett hotell mitt i natten. Vi åker på en lyxkryssning dagen efter i stället och tar bröllopsresan i höst.

• ElinPierre

Men vad skönt att du fått jobb! Vet att jag läst om dine bekymmer!
    Vad ska du jobba med?
    Och det är klart man KLARAR det! Sen att det inte är spedciellt kul och att man förmodligen mår piss av längtan så klarar man det ju!

(förlåt TS att vi stjäl din tråd...)

JustMeAndMyLove skrev 2009-04-01 15:41:19 följande:
    Det är jag som drar iväg till Norge :) Men det kan vara något som blir possetovt i vårat förhållande på sikt tror jag då vi haft det så knackigt med ekonomi och grejer. Känns som att klarar vi av att vara ifrån varran i 5-6 månader så kommer vi överleva allt ;)
  • Joji
    JustMeAndMyLove skrev 2009-04-01 15:27:11 följande:
    aah, smart point där! Slippa checka ut före tolv, bara det!
    Fast vid bröllopsnatt kan man ofta checka ut vid 3-4...
  • JustMeAndMyLove

Hehe, jasså? Ja du, jag har en känsla av att jag fortfarande sover vid 3-4 dagen efter mitt bröllop! Haha

Joji skrev 2009-04-01 15:52:24 följande:
  • J D

Yes99 skrev 2009-04-01 15:39:22 följande:
    Vi ska också sova hemma... vi har en underbar jacuzzi så med lite champagne och jordgubbar kommer det att bli hur mysigt som helst. Vi lägger hellre de pengarna på den kommande smekmånaden.. Och ja, vi har också fått en massa kommentarer angående vårt val.Men det är klart att det hade varit romantiskt att spendera bröllopsnatten på hotell också

Att folk orkar! Det lät ju jättemysigt. Vi ska åka på SPA efteråt (knappt ngn som vet men jag får väl hoppas att de tillresta gästerna ej klagar) för att slippa checka ut före tolv.

Det folk har förfasats sig mest över ang. vårt bröllop är nog att fästmannen har sett klänningen och att vi väljer att åka på smekmånad ett halvår senare. Orka bry sig om vad folk tycker! Jag tycker att de kan ta och gifta sig själva så får de nog se att de inte vill göra allt som alla andra och om de gör de så är de nog rätt trista .

• Ida o Mille

Vi har också pratat om att sova hemma, men vet inte än.
    Vi ska ha vårat bröllop ute i "skogen" så vi funderar på att sätta upp en kåta och ha bröllopsnatten där:D vakna upp med fågelkvitter och kanske ta ett morgondopp i sjön;)

De kostar ganska mycket att ta in på hotell, de vi var och kolla på här kostar runt 2000-3000kr...:-O
    Men lite dyrare också här då de är festival här i stan då vi ska gifta oss..

• JustMeAndMyLove

Nej vilken dröm! Vi ska också ha bröllopet i skogen, i alla fall ceremonin och för gsternas skull vill vi ha nära till festlokalen sen.
    Man kanske kan hyra nån kåta? Sån som man kan elda i!
    Nu fick jag massa nya ideer! :D

Ida o Mille skrev 2009-04-01 17:32:56 följande:

Vi har också pratat om att sova hemma, men vet inte än. Vi ska ha vårat bröllop ute i "skogen" så vi funderar på att sätta upp en kåta och ha bröllopsnatten där:D vakna upp med fågelkvitter och kanske ta ett morgondopp i sjön;)De kostar ganska mycket att ta in på hotell, de vi var och kolla på här kostar runt 2000-3000kr...:-OMen lite dyrare också här då de är festival här i stan då vi ska gifta oss..
  • Ida o Mille

Ja de lutar verkligen åt de hållet:) Bara de inte blir oväder..
    Men de får de inte!:D
    Ja, vi ska ha allt på samma ställe, vilket är hos min bror, där de är jätte fint!:) Några av gästerna kommer också att sova över där. Men då tänkte vi att då kan vi ju sätta upp den en bit bort, längre in i skogen eller någonstans vid vattnet.
    Och vi kommer ju att vara med våran familj dagen efter också då de är många som kommer från andra orter och länder. Så man må väl ta vara på den tid dom är här:D

Ja men de måste väl finnas någonstans man kan hyra en kåta?
    Vi har turen att min bror har en sån:)

• Snufflan
    Joji skrev 2009-04-01 15:52:24 följande:
    Vi kommer bo på hotell men det är för att vi köper ett nytt hus 2 månader innan bröllopet där allt ser förjävligt ut och vi kommer inte hinna fixa så det blir så där mysigt. Men vi har bokat ett bröllopspaket på hotellet så man får champagne, frukt, choklad och utcheckning kl 18!
Svar på tråden bröllopsnatten