• Badkrukan

Mysig festlokal i Varberg??

Någon som kan tips om en mysig lokal för ca 60 pers i Varberg??

• Svar på tråden Mysig festlokal i Varberg??
  • gusdanima

En av mina bästa vänner gifte sig på Borggården på fästingen i somras. Jätte fin lokal! Men jag tror inte man kan ha egen mat och dryck där om det är vad ni är ute efter...

• freddy73

Vi har hyrt Rikssalen på Fästningen, där får man ma med egen dryck och mat (förutom om Restaurang Borggården catrar då vill de ta hand om drycken också). Kanske lite för stor för 60 personer men Eskils källare är mindre och mysigare (vi ska ha discot där) och tar 70 personer sittande tror jag.
    Annars gillar jag Restaurang 57 grader nord i Träslövsläge men de hade lite för höga kuvertpriser för oss då vi har 125 gäster.

• Badkrukan

Har faktiskt bokat Rest Borggården. Väntar in pris förslag från dom.

Rikssalen är underbar när den är rätt möblerad. Kommer bli kanon om ni är 125 pers.
    När ska ni gifta er??

• freddy73

Om 3,5 vecka - huh! Det är mycket kvar att ordna, har inte ens börjat med bordsplaceringen......

• Happyasahippo

Vi funderar ocksa pa att gifta oss i Varbergstrakten!
    Men jag hörde i dag att man inte kunde boka Riksalen for sommaren alls Freddy: stammer det?

Hur ar 57Grader? Ringde just dem och de verkade trevliga men vad hade de gett er for kuvertpriser? Hur ar lokalen dar? Ar det 'brollopsmassig' liksom?

Supertacksam for svar....

• Badkrukan

Ring Länsmuseet och kolla om de ska någon utställning i rikssalen, om inte så ska man kunna boka den året runt.

57Grader var aldrig aktuellt för oss, men dom har ett helt oslagbart läge. Precis vid havet!

Freddy: Önskar dig all lycka!

• cire

badkrukan, har ni fått prisförslag från borggården? är lite nyfiken för vi har funderat på det med...har ni vart där och tittat?

• Badkrukan

Har inte fått något exakt pris eftersom vi inte har bestämmt vilken mat vi ska ha!
    Men räknar med ca 400-500:- pp och sedan tillkommer vinet.

Har även bokat spegelsalen på Varbergs Stadshotell!
    Räknar med att det blir samma pengar.
    Det är så totalt olika lokaler så vet inte riktigt vilken vi ska välja.

Svar på tråden Mysig festlokal i Varberg??