• giz83

Vi gifta!! Tipsar om/rekommenderar

Äntligen är det min tur--> hej igen...=) den här tråden är vi på gemensamt...hoppas du såg mailet jag inboxade åt dig...=)

jag kan tycka att liiite nazityskland-fasoner får man ha på sin bröllopsdag. man vill ju ändå ha allt så bra som möjligt...eller hur?

• giz83

ElevenSeven--> jag och min m2b ska sova på varsitt håll. han får vara den som flyttar på sig dock...=)
    jag och mina tärnor kommer att sova här och ha en mysig och lugn tjejkväll tillsammans. sen vet jag inte vad m2b kommer att vara nånstans, men det löser sig...=)
    och jag har varnat honom för att dricka kvällen innan och vara bakis. ser jag att han är bakis (brukar märkas ganska bra) på vår dag så vänder jag helt om.
    och samma för kvällen. där har jag sagt att han gärna får dricka, men i måttliga mängder. för jag vill inte ha en full man som jag måste ta hand om på kvällen.

det är inte snällt!!

• giz83

äntligen är det min tur--> men hur gick det då?
    vart det regn resten av dagen? eller klarnade det upp sen?

jag förstår att du blir rörd när du tänker tillbaka på er dag. det var ju en stor dag och många känslor är inblandade.

• giz83

red scarlet---> jo men nått sånt där ska vi också ha med...=)
    men jag tror att de flesta av våra gäster vet att det blir fest efteråt...för det brukar alltid vara så när släkten samlas...=)
    först mat o lite socialt sen dans o musik...=)

men det är nog bra att skriva det iaf...=)

• giz83

kan ju bli knepigt
    men du får be dina/din tärna att hjälpa till.

T0612 skrev 2009-04-22 15:09:04 följande:
    Jag tänkte på att när man knäböjer vid altaret hur blir det med underkjol med ringar då?
  • giz83
    T0612 skrev 2009-04-22 15:23:04 följande:
    fast tärnan kan ju inte stå och böja ner den där hela tiden =) hur gjorde ni gifta?
    hihi...nej det går ju inte...
    men det skulle se skoj ut...hahaha
    men måste ni knäböja då? det är väl inte alla ceremonier som man gör det va? eller kanske alla kyrkor o församlingar
  • giz83

hahahahahahahahahahahaha
    den va ju kul...=)
    va glad jag är att jag inte ska ha rockringar i min kjol....

hahahahahahahaha

• giz83

ja det var en bra fråga...jag vill också veta...=)
    så svårt å veta...och om jag känner m2b rätt så kommer han att uppskatta uppåt hellre än neråt...=)
    så det är bra å veta så man inte kommer hem med allt eller
    hälften igen...man vill ju att det ska gå åt.

• giz83
    bridesilly skrev 2009-05-04 18:38:22 följande:
    Vi gav vår bestman manschettknappar och slipsnål i silverMarskalkar fick stora graverade ölsejdlar Tärnorna fick alla 3 likadana äkta pärlhalsbandSolisten i kyrkan ville ha en pengasumma + att hon fick en liten chokladaskExtra fotografen som tog kort på i kyrka middag och fest fick pengar och choklad han också! ( vi hade alltså en proffsfotograf till bröllopsbilderna)
    oj oj oj...vårt bröllop kommer bli dyrt märker jag...
    för man vill ju tacka alla som varit så underbara att hjälpa till på nått sätt.
    bestman ska få manchettknappar med döskallar på (passar honom så bra för han är hårdrockare) och tärnor och flicknäbb ska få armband och halsband som jag gjort själv.
    men sen vet jag itne vad vi ska köpa...kanske en flarra vin eller liknande...men hur ska vi ha råd?
    hjälp...inte meningen att det skulle bli så mycket pengar
  • giz83

Nalle Puh 40 skrev 2009-05-05 11:49:43 följande:

Så här gör vi:Föräldrar: Bjuder på finare middagVärdpar: Bjuder på finare middagBestman: Ölglas med texten Bestman + namnTärna: Smycke från E Attling (är min syster)Brudnäbbar: Inramat kort på oss tillsammans i finare ramSolist, fotograf, filmare mm: Blomstercheck på 50 kr
    men det var inte så farligt...och middagarna kan man ju ta senare...smaaart...hihi
    ska komma ihåg de där...=)
    tack så mycket
  • giz83

härligt...=)
    jätte bra ideér
    spec det där med blomstercheckarna...
    för just de personerna...eller för oss blir det: toastmaster, gittarist, kock, och lite fler, vill man ju verkligen visa att tack så jätte mycket för all hjälp.
    men så har man inte så mycket pengar att strö ut hur som helst.

• giz83

nej inte jag heller och inte min m2b heller...
    jag är studerande (och kommer vara det när den stora dagen är här också) och har väääldigt dåligt med pengar och m2b har heltids jobb...men vi har så vi klarar oss.
    coh det vet alla gästerna också, så det är ingen som förväntar sig nått dyrt och lyxigt, vare sig som tack present, eller vad gäller resten heller.

• giz83

Äntligen....--> men vad skönt, jag hoppas på att våra medhjälpare kommer att vara lika duktiga! =)
    för det är liksom det jag vill ha, att vi ska kunna slappna av ordentligt på bröllopet.
    och det är det jag har sagt till mina tärnor bla att jag vill bara kunna slappna av och göra mig fin under dagen och sen dyka upp i lokalen för att sen säga JA till min älskling och sen kunna umgås med mina vänner och familj och ha kul!

Kajsalisan--> men det låter ju som bra presenter...=)
    och spec till fotografen...hehhe...om hon tycker om wiskey så varför inte...hihi
    hur mycket kostade halsbanden till tärnorna? och vart köpte du de?

• giz83

MilosMamma--> ja men det är ju perfekt när det verkligen syns att det är från just dig...=)

manchettknapparna jag ska köpa är mer en symbol...för de passar verkligen in på just honom (bestman) och så ska alla tre (m2b, bestman och vår son) ha likadana...=)
    kommer se jätte häftigt ut...=)

Svar på tråden Vi gifta!! Tipsar om/rekommenderar