Vi gifta!! Tipsar om/rekommenderar
;)
;)
Tjejer inboxa den som har erbjudit sig att skicka festhäfte ...
ang toabesök... det beror nog lite på vad det är för klänning... men om jag ska vara ärlig tror jag att de flesta väninnor ställer upp i en sån situation ;)
Jo det funkar ....alla medel är tillåtna...men har man marmaidsmodell så måste man ha hjälp ;)
FIAMARTIN kolla itråden för det(festhäfte)....inte här -det blir bara att folk lämnar mailadresser då. ;)
Bridesilly..
jag delegerade MEN med TIPS! ;)
Jag hade 4-6 olika att göra listor sista veckan:
ex:
1) Dukning & serveringspersonal
2) Toastmaster
3) fotografen
etc... i varje lista antecknade jag sånt som var viktigt att JUST DEN personen gjorde, håll koll på, behövde fixa etc etc...
och sedan litade jag på att personerna fullföljde sin uppgift efter bästa förmåga , NÅGOT som de gjorde!!! :)
Ja precis!!
ex. fotografen, vi träffade honom nån vecka innan och då lämnade vi en lista på vilka bilder vi ville ha tårta, ringar, riskastning etc etc...jag hade inte orkat springa efter honom på bröllopsdagen o berättat "Nu vill jag ha bild på det här!!"
Det hände bara en gång & det var när jag skulle kasta buketten- då ropade vi på honom! ;)... sen sköte han sitt jobb själv.
samma här, listor och åter listor... :)
Håller med lecaroline , vi gjorde exakt på samma sätt utgick från vad är vi människor?, var bor? personlighet? drömmar? vad har vi för familj? vilka är bjudna? budget? etc vi är stadmänniskor och inget annat, båda två!! ;)
Valet blev enkelt för vår del ett Café som heter Kafé Tjärlek i stklm. - vi var 45 st i sällskapet-
Vi valde caféet pga av namnet,närhet till allt, utseende på cafeet/inredningen & tema (tangocafe)... den 21 mars 2009 var den första riktiga soliga och varma vårdagen...då gifte jag mig med min vackraste!!!
åhh blir alldeles rörd när jag skriver det - måste va graviditetshormonerna :) :) :)...
Var i kontakt med fotografen idag....hur lång tid får man räkna med att det tar att bli klar med bröllopsbilder??? Är 5- 6 veckor ok? längtar så....
Äntligen är det min tur: dina bilder ÄR SÅÅÅÅ härliga - men det förstår jag!! ;)
varelse: med lite erfarenhet i bagaget ...så tycker jag att dina tips är superbra! ;)
:) - youtube- :)
Jag skulle tänka så här:
halv liter vitt/rött till middagen per person
4-5 öl p/p = festen
2-3 champagneglas p/p att skåla med
+ avec (blandade sorter) (antal män)
+ cider lr paraplydrinkar (antal kvinnor)
+ alkofritt
Plus nån extra flaskor av allt...för som "äntligen.." säger man kan alltid lämna tbx! ;)
Du får nog ut ca 6-7 champagneglas per flaska
Cider, är det ofta tjejer somm väljer 3-4 st per tjej..
spriten är svårare... ;)