• MV85

Vi gifta!! Tipsar om/rekommenderar

ingenjörsbruden skrev 2009-03-31 11:44:39 följande:
    Ett tips från mig......börja med festhäftena I GOD TID.Lika så med alla pappersarbeten som man tänkt göra själv....tex inbjudningar, placeringskort, tackkort osv.Det tar tid.Ha ALLTID en backup på bröllopsplaneringen....datorn kan få virus, paja osv.
    Det här måste jag skriva under på - även att jag inte är gift än!
    Har man en gång drabbats av paniken med en datakrash så vet man hur lätt hänt och oväntat det kan komma... Jag har nu mera ett "bröllops usb" som uppdateras med jämna mellanrum
    O pappersgrejer som ska göras.. Tänk på att det kan ta tid att beställa om man ska ha mycket! Vi fick vänta 1 månad på material till inbjudningskorten för vi skulle ha mycket!
  • MV85
    lecaroline skrev 2009-04-01 12:55:02 följande:
    Jag måste bara fråga..Är det vi som gifter oss som ska förse gästerna med vad det nu är som ska kastas och blåsas..De bröllop jag varit på har man tagit med det själv!!
    egentligen är det gästerna själva som tar med... det har bara blivit en större o större "grej" att fixa det som brudpar.. Vet dock inte varför!
    Vi kommer avböja oss riskastning utanför kyrkan o säga att det är välkommet när vi kommer till festlokalen istället då vi ska ta våra bilder efter kyrkan.
  • MV85

En sak som jag kommit på, även att jag inte gift mig än :
    Alla saker som ska betalas den dagen (fotografen kanske, bilen osv)
    Gör i ordning kuvert med pengarna i kvällen innan, klistra igen och skriv vem det är till.
    Ett litet kuvert (eller en radda) får plats i i princip vilken handväska som helst!
    Ett enkelt sätt att slippa kontanthanteringen på själva bröllopsdagen!

• MV85
    MyochErlend skrev 2009-04-15 21:53:39 följande:
    altså.. något tips på hur man kan koppla av mer /bli lite lugnare?? :)
    Skriv... Skriv ner allt du är orolig för att glömma bort, skriv ner alla scenarion du oroar dig för, skriv ner allt som snurrar.
    Gör "att göra" listor och bocka av dem nogrant så du ser att saker är gjorda.
    Delegera
    Lita på att det kommer bli en under bar dag oavsett vad som händer - Du får ju gifta dig med dina drömmars man!
  • MV85
    giz83 skrev 2009-04-22 17:00:15 följande:
    hahahahahahahahahahahahaden va ju kul...=)va glad jag är att jag inte ska ha rockringar i min kjol....hahahahahahahaha
    hehehe jag med!
    Jag ska ha underkjol i tyll bara Vet att vissa säger att det blir väldigt varmt, men med bara ben under o i maj känns det inte som något jätteriskfyllt
  • MV85
    Kajsalisan skrev 2009-05-06 21:03:51 följande:
    giz83- Jag köpte dom på www.kyssjohanna.se (hade köpt hela affären till mej själv om jag hade haft råd!!) kostade runt 150 spänn, men känner att har vi betalat klänning, hår, make så är det mer symbolen "tack för hjälpen" som räknas.Vi har en riktig äkta rockfotograf och new york-brud, fotar mest Stora konserter och annat så tyckte det var lite passande med en flaska Jack med en väldigt tjejig rosett hihihi.Hoppas det blir bra. Men känns bra och det känns som det kommer från oss!
    Tack för tipset om den sidan! Hittade det perfekta halsbandet till min tärna där!
Svar på tråden Vi gifta!! Tipsar om/rekommenderar