Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

Vi gifta!! Tipsar om/rekommenderar

Ett tips från mig....
    ..börja med festhäftena I GOD TID.

Lika så med alla pappersarbeten som man tänkt göra själv....tex inbjudningar, placeringskort, tackkort osv.
    Det tar tid.

Ha ALLTID en backup på bröllopsplaneringen....datorn kan få virus, paja osv.

Dela ut ansvarsuppgifter till de mest påstridiga....dela ut vigselprogram i kyrkan, tillverka rispåsar, dekorera i kyrkan osv.
    Bara att inse att folk VILL hjälpa till o vara delaktiga.

Lägg pengar på en proffsfotograf!!!! Ta er tid att kolla runt på olika fotografer o titta på deras alster.....hur är deras upplägg, kan du köpa dina digitala bröllopsfoton, är de högupplösta....osv. Det är inte lätt att veta kanske vad man vill ha.....men kolla runt o jämför.....o försök komma fram till vad som är viktigast för er.
    Det är GULD värt att ha en riktig fotograf....det är ju oftast fotona och ringarna som man kan njuta av i framtiden!

O planera!!! Ju bättre planering man har o ju mer man har tänkt igenom desto smidigare flyter allt o man kan njuta mer av sin stora dag!

• ingenjörsbruden

Ytterligare tips....

Se till så att transporten är ren....även i dörrarna....om du ska sitta i klänningen så ha ett gammalt lakan så att du kan var säker på att du inte får fläckar.

Se till så att ni får i er något.....superviktigt....annars orkar man inte......o undvik så klart tomat o annat som kan kladda o ge fläckar!

Om ni delegerar uppgifter mm tex toastmaster....klargör exakt vad ni vill ha ut av personen...Viktigt för att undvika missförstånd o risken att bli missnöjd.
    Hatar ni lekar....se till så att toastmastern verkligen förstår det.

Ska ni fota utomhus o det är fullt möjligt att det är fuktigt i marken......ha extra skor(att gå till o från fotoplatsen) och lakan(som bruden kan stå på med sina fina skor).....

Ett annat tips är att ta foton både före o efter vigseln om det är möjligt....innan så har man tid att titta o njuta av varandra....o efter vigseln så har man åter en stund för sig själva(nästan) o få smälta lite av vigseln.

• ingenjörsbruden

OM man tänker använda vanligt ris så bör man tvätta o torka riset....annars kan man få risdamm på kläderna....

Vi hade paketöppning samma dag...dock hade vi ett litet bröllop med 15 pers totalt....så då är det tekniskt lösbart att ha paketöppning samma dag....vi hade ju inte dans o så.
    Om ni bjuder många gäster så är det som Äntligen min tur skriver...bäst att ha paketöppningen en annan dag...MEN var tydliga så att gästerna inte blir besvikna....det de vill är ju att se ER reaktion på presenterna.

• ingenjörsbruden
    agtiwi skrev 2009-04-01 09:43:13 följande:
    Är ännu inte gist, men kan ändå ge ett litet tips. När vi bokade kyrkan för vår vigsel sa hon jag pratade med att de helst ser att man kastar solrosfrön om man vill kasta något, annars gick såpbubblor lika bra. Hon menade på att fåglarna blir glada av att få lite mumsigt att äta på och ingen behöver gå runt och sopa upp ris efteråt!
    Nja.....har hört att många kyrkor inte vill att man kastar ris av två anledningar....dels skräpar man ner....o dels så dra ris o frön till sig ohyra...råttor o möss mmm.....
    En stor fördel med sockerriset(hjärtriset) var att det luktade gott....ris o solrosfrön som hamnar innan för kläderna...luktar kanske inte tårta...
  • ingenjörsbruden

Klöver dam skrev 2009-04-02 10:56:26 följande:

Den listan med saker men bör ta med sig på bröllopsdagen är ju miiiilslång!!Har alla verkligen tagit med sig så mkt? Kan se mig själv bärandes på en trunk genom hela dagen, he he.
    Nä....men den är liksom komplett....skriv ut hela....o stryk det du INTE känner att du behöver......känns dumt att ha med extra linser kanske om man inte använder det tex....

Listan är även bra för att när man läser igenom den så börjar man fundera...varför ska man ha med det?....ja just det...det vore kanske bra att ha.....

Jag hade nödgrejorna i en väska i bilen....som inte behövdes....i min handväska hade jag näsduk, läppstift, körkort o betalkort (you never know).
Svar på tråden Vi gifta!! Tipsar om/rekommenderar