Inlägg från: W2B Blom |Visa alla inlägg
  • W2B Blom

    Öviksbrudar 2009 del 3

    Oj, är vi redan inne på tråd tre? Jisses vad tiden går fort! Kul att du startar en ny tråd så vi kan fortsötta att följas åt med bröllopsplaneringen.

    SM09: Nu har jag lagt in dig i min adressbok så får du tillgång till våra mer privata bröllopssaker såsom trycksaker, rispåsar m.m.

    Kommentera gärna vad du tycker, men vill ha mest ros!
    Vissa saker är inte spikat till 100% t ex. placeringskorthållarna i choklad och hur placeringskorten ska se ut, kan inte bestämma vilken font vi ska ha.


    ♥ Bästa skönhetsmedel är lycka! ♥
  • W2B Blom

     


    SM09 skrev 2009-03-31 12:10:21 följande:
    W2B Blom:Jättefina grejjer ju! Du gillar att pyssla va? Jag bara älskade pärlorna på häftena, jättefint! Hade det inte varit för att jag redan bestämt att vi ska häfta ihop våra häften så hade jag garanterat snott din idé.

    Åh vad kul att höra! Ja man är en riktig pysselbrud!  Jag har inte lagt ut alla saker för allt är inte riktigt klar än, men så fort jag är det så kan jag lägga ut dessa så kanske ni kan få lite insipiration.

    Har ni något speciellt färgtema? Har du hittat några snygga brudskor?


    ♥ Bästa skönhetsmedel är lycka! ♥
  • W2B Blom

     


    SM09 skrev 2009-03-31 17:43:16 följande:
    Vi har brunt och cremevitt som färgtema, kanske lite höstinspererat egentligen, men vi gillar färgerna så därför blir det brunt och creme.Mina skor har jag köpt från www.pernillasbrudbutik.se modellen heter Ella och det finns en bild i mitt galleri.

    Jag har nu äntligen hittat snygga brudskor som dessutom är i samma färg som brudklänningen!  Så i veckan följde min svärmor och var en mycket hjälpande hand då jag provade underkjol till brudklänningen. I butiken hade de en jättestor spegel och äntligen fick jag se mig i brudklänningen ordentligt från topp till tå. Det var superkul! När man ser sig själv i brudklänningen är det magiskt och kan knappt förstå att det var jag i klänningen!! Svärmor fällde till och med en glädjetår & tyckte att jag var så otroligt vacker!  

    Sedan fyllde jag år här om dagen och då var vi och köpte vigselringen - så nu är det mesta klart!! Dock har vi lite funderingar kring det här med smekmånaden då det hade varit jordbävning i Italien, få se om vi ska resa dit ändå eller om vi väljer ett annat land.  Hur tänkte ni göra med bröllopsresan?


    ♥ Bästa skönhetsmedel är lycka! ♥
  • W2B Blom

    *Puffar upp tråden*

    Hur går det med era bröllopsplaner?


    ♥ Bästa skönhetsmedel är lycka! ♥
  • W2B Blom

     


    Mumriks blivande fru skrev 2009-04-27 09:49:23 följande:
    I lördags var vår annons ute i ÖA :)) Lina och Henrik! Känns himla märkligt att titta på sig själv i bröllopsannonsen efter att ha kollat på alla andra i flera år :)

    Ett stort grattis!! Ni var verkligen jättefina och vad mysigt det såg ut med ett vinterbröllop!! Lycka till i livet med allting!! Kram


    ♥ Bästa skönhetsmedel är lycka! ♥
  • W2B Blom

     


    SM09 skrev 2009-05-04 07:25:03 följande:
    Nu är jag fru Molin! Vilken underbar dag vi fick och superbra väder. Allt blev hur bra som helst och varken jag eller maken! känner att något hade kunnat bli bättre på något annat sätt. Nu blir jag ju nästan lite avundsjuk på er som har erat kvar

    Åh, vad härligt att höra att ni fick en underbar dag!!! Gick dagen alldelens för fort som alla säger? Jag ser fram emot att få se era bröllopsbilder!

    Oj, vad jag längtar tills den 8/8 var hos sömerskan igår och nu är min brudklänning på G att sys in med mina mått och man börjar verkligen känna att man ska gifta sig snart!!!! Våra gäster har även sagt att de ser fram emot vår stora dag!! *hihi*

    jojjo82 - Nu är det inte många dagar kvar till ert bröllop!! Vad spännande!


    ♥ Bästa skönhetsmedel är lycka! ♥
  • W2B Blom

     


    SM09 skrev 2009-05-05 14:05:54 följande:
    Åh, dagen gick alldeles för fort, men det kanske bara tyder på att vi hade roligt, för det hade vi, helt klart bästa dagen i mitt liv. Skulle lätt kunna betala för att få uppleva allt en gång till. Bilder kommer senare när vi fått dom från fotografen, hon knäppte en sisådär 1500 bilder på oss under de 3 timmarna som hon var med oss. Fick ett underbart mejl av henne igår där hon skrev att hon ögnat igenom bilderna och att vi var så vackra att det var svårt att inte ta bra bilder.W2B Blom skrev 2009-05-05 13:10:06 följande:

    Åh, vad härligt det låter!! Förstår att man verkligen vill uppleva den dagen igen, men det är kanske därför den gör sig så minnesvärd då det är "once in a life time". Vad kul att er fotograf tog massa bilder - då har ni några att välja på!!

    Vilket härligt väder ni fick också!! Perfekt temp!! I lördags checkade vi in kyrkan och alla platser som vi skulle vilja bli fotade på, och då sa vi att hoppas vädret på vår dag blir likadant som i lördags! Inte för varmt och inte för kallt - helt enkelt perfekt!


    ♥ Bästa skönhetsmedel är lycka! ♥
  • W2B Blom

     


    SM09 skrev 2009-05-05 22:44:38 följande:
    Nu finns några bilder från vår dag i mitt galleri, det är inte dom riktiga fotografbilderna utan bilder som svärfar tog.

    Åh, vilket vackert brudpar! Jag gillade din brudbukett också!!


    ♥ Bästa skönhetsmedel är lycka! ♥
  • W2B Blom

    Skulle bara höra om det är fler än jag som ska/kastade brudbuketten till alla ogifta kvinnor som står i en klunga? Min m2b tänkte även ta av mitt blåa strumpband bara med tänderna och sedan kasta bandet till alla ogifta karlar som också står i en klunga. Vi vill ha en kul bröllopsfest & då kan det vara kul att köra lite bröllopstraditioner för att få känslan av att det verkligen är bröllopsfest! Vad tycker ni?

    Nu vet vi också hur många som har tackat ja till bröllopet, så nu blir det att bröllopsplanera/pyssla hela helgen!! Inte många veckor eller dagar kvar nu!! (85 dagar kvar!) Förresten hur gjorde ni med er egen hemtransport/till bröllopsviten? Tog ni en taxi eller anlitande ni någon som va chaffis till er?


    ♥ Bästa skönhetsmedel är lycka! ♥
  • W2B Blom

    Jo, det kanske är lite amerikansk men samtidigt så är det en kul grej man just kan göra på bröllop. Funderade först om jag också skulle spara min brudbukett men när jag tänkte efter närmare så vad tusen, vad ska jag med den sen? Då kommer den bara stå och damma misstänker jag. Och jag tänker hasa ner strumpbandet till knäna så jag kommer inte behöva visa stay-upen för våra gäster. Hur som helst har vi frågat lite bland våra gäster och de nappade på förslaget och tyckte det lät som en kul idé. Mest var det tjejerna som tyckte det lät spännande - kanske för att de vill stå på tur näst...

    Vi vet faktiskt inte riktigt vart vi ska spendera bröllopsnatten. Vi har bokat bröllopsviten men egentligen är vi faktiskt mest sugna på att sova hemma i vår stora & sköna dubbelsäng och slippa behöva kliva upp dagen efter, för då kan vi bara stanna i sängen hela dagen och ägna åt varandra.   Vår vardag är lite konstig just nu. Min M2B sover mestadels på hotell på veckorna så det är inte så glamouröst för honom med hotell som du kanske förstår - så egentligen är lyx för oss att bara få vara hemma!! Men men... det är bara lyxproblem. Det lutar mot taxi men när man vill hem så kanske man bara vill hem utan att behöva vänta på taxi. Hur länge behövde ni vänta?


    ♥ Bästa skönhetsmedel är lycka! ♥
  • W2B Blom

     


    Fru Wi skrev 2009-05-25 21:45:00 följande:
    Jag kikar in här och frågar om ni vet av någon duktig tjej som gör naglar i Övik? Någon med bra erfarenhet från nån?

    Jag ska göra min manikyr hos min fd klasskompis: www.nagelkliniken.nu
    Annars finns Bellamani, men jag tror att hon har semester nästan hela sommaren, men du kan ju höra med henne om inte Zara har någon ledig tid. Lycka till!


    ♥ Bästa skönhetsmedel är lycka! ♥
  • W2B Blom

     


    Fru Wi skrev 2009-05-25 23:54:23 följande:
      Tack!

    Så lite så! Det är därför vi har BT


    ♥ Bästa skönhetsmedel är lycka! ♥
  • W2B Blom

    Åh, shit bara 2 månader kvar!!!! Hur går det för er andra med bröllopsplaneringen?

    Ja! Agnes & Puppis och till er andra som har gift er, jag vill också veta hur er dag blev!


    ♥ Bästa skönhetsmedel är lycka! ♥
  • W2B Blom

    Agnes72 - Åh, vad er bröllopsdag lät underbar!! Bilderna var jättefina och kul att se färgen lila i ett bröllop, så vackert så!!! Lycka till!


    ♥ Bästa skönhetsmedel är lycka! 59 dagar kvar!!! ♥
  • W2B Blom

    Jag har en liten fundering, ni som valde att ni inte fick se varandra i bröllopskläderna först på den stora dagen, vilken plats träffades ni?

    Var det vid kyrkan? I en park? Hemma? Eller någon annanstans? Skulle behöva lite förslag vart man kan träffas i Övik på ett fint ställe! (gärna lite enskilt)


    ♥ Bästa skönhetsmedel är lycka! ♥
Svar på tråden Öviksbrudar 2009 del 3