• MarianneL

ÖTH enda grossist i Linköping?

Hej. Finns det flera grossister för snittblommor i Linköping? Någon som vet?

Och när har ÖTH öppet?

• Svar på tråden ÖTH enda grossist i Linköping?
  • passionsblomman

Man ska som sagt vara i Blomsterbranschen. Det görs tappra försök att hävda från alla möjliga hålla tt man är det, men de seriösa grossisterna söger nej till alla som inte jobbar med att sälja blommor. Företag är en otroligt viktig del av floristernas kunder. Sedan finns det ju vissa hotell eller cateringfirmor som har egna floriser anställda, då är det ju en del av konceptet, att de även säljer dekorationerna.

Ibland är det inte så lätt att dra gränser, men för det mesta är det tämligen solklart bvem som ska ha kort och inte i hallarna. Gå inte dit och försök för bövelen!

Jag har jobbat där och det är det värsta som finns med de som kutar där som inte har där att göra.

• passionsblomman

Om företaget gör det, då vill blomsteraffären på orten GÄRNA ha in det jobbet för offertering. SÄRSKILT då!

(det är väl ingen här som tror att det är brudbuketter som man tjänar pengar på i branschen? Det är det man gör åt FÖRETAG som är de stora jobben för det mesta.)

ElinPierre skrev 2009-03-30 18:20:39 följande:
    Nej men.. Hmmm.. Trixigt detta..Menade nog om företaget tex firar 10 årsjubileum eller nåt riktigt stort osv... Även om man inte har något med blommor att göra... Är du med?? vad gäller då?tur att endel förstår mina flum-inlägg
  • passionsblomman
    MarianneL skrev 2009-03-30 18:18:45 följande:
    Men om man bara vill köpa storpack med snittblommor, för att göra själva bordsdekorationerna, vart är det bäst att köpa sånt?
    Då pratar man med sin florist och förklarar vad man vill ha och får ett annat pris än om hon ska stå och göra varuvård på varenda stjälk. Det går att köpa buntar av floristen också, men NÅGOT påslag måste hon ju ha, fast hon lär ta mindre än styckeutpris.
  • MarianneL
    passionsblomman skrev 2009-03-30 18:29:28 följande:
    Då pratar man med sin florist och förklarar vad man vill ha och får ett annat pris än om hon ska stå och göra varuvård på varenda stjälk. Det går att köpa buntar av floristen också, men NÅGOT påslag måste hon ju ha, fast hon lär ta mindre än styckeutpris.
    Okej vad bra.

Tack så mycket för alla svar.
  • ElinPierre

Då tror jag också att jag hänger med... Och förresten är det ju egentligen självklart att företagen behöver företagen... Så att säga ;o)

• passionsblomman

Ja, egentligen är det ju det.
    Sina företag är man rädd om!

ElinPierre skrev 2009-03-30 18:39:38 följande:
    Då tror jag också att jag hänger med... Och förresten är det ju egentligen självklart att företagen behöver företagen... Så att säga ;o)
  • cazan

Skönt att vi fick det här utklarat! Hehe...

• passionsblomman

Hihihi! Ja! Man eldar upp sig lite i dt här ämnet märkeer jag för egen del...

cazan skrev 2009-03-30 19:27:53 följande:
    Skönt att vi fick det här utklarat! Hehe...
  • MarianneL
    passionsblomman skrev 2009-03-30 20:26:19 följande:
    Hihihi! Ja! Man eldar upp sig lite i dt här ämnet märkeer jag för egen del...
    hehe jo fast det är ju förståeligt =)
    Men tack för att ni ger vettiga svar, o ger av eran tid. Som proffs! Jag menar det är ju lyx för oss andra att ni finns här på BT o kan hjälpa oss.

Förresten kommer ni båda från Linköping? Eller får ni inte svara på det pga reklam?
  • passionsblomman

Jag bor strax utanför Stockholm, det kan omöjligt vara reklam, hoppas jag!

MarianneL skrev 2009-03-30 21:47:10 följande:
    hehe jo fast det är ju förståeligt =) Men tack för att ni ger vettiga svar, o ger av eran tid. Som proffs! Jag menar det är ju lyx för oss andra att ni finns här på BT o kan hjälpa oss.Förresten kommer ni båda från Linköping? Eller får ni inte svara på det pga reklam?
Svar på tråden ÖTH enda grossist i Linköping?